Logo

Led skjerm som Pc monitor

Skriv et svar
21.06.2011 07.02.13 #1 av 3
Postet av: Ender001
Har sittet å sett rundt på nettet etter en brukbar skjerm til rundt regnet 8000kr som jeg skal bruke som pc skjerm. Mest vill den bli brukt til spilling surfing filmvisning. Jeg kommer til og beholde 24" min så viss skrift blir plagsomt å lese så kan jeg bare surfe der.
Blir sittende ganske nerme skjermen ca: 1.5m ifra. Og har lekt med tanken på en 42-46 tommer skjerm. Blir dette aaalt for stort og nærme? dpi ?

Så viss noen har noen anbefallinger på hvilken tv som kan passe best som en Pc skjerm, hadde jeg blitt veldig glad :)


Ser ut som om jeg velger: http://www.hifiklubben.dk/produkter/fla ... led-tv.htm
Noen som har erfaring med den?

Kom gjerne med andre alternativ, en tusenlapp opp eller ned spiller ingen rolle 2000 opp går sikkert greit det og :P


--------------------------------
Cnet to tha rescue: adder dette til posten viss det skulle være noen seinere som lurer, hjalp meg mye med valg av spec og type.
--------------------------------
Gaming and computer tips

There's no such thing as "the best TV for gaming." The reality is that good picture quality for regular HDTV and Blu-ray sources translates to good picture quality for HD gaming. Here we outline what gamers should look for, and what to ignore, beyond that kind of picture quality, and throw in some tips for those who want to use their TVs as big computer monitors.
Gaming

Get enough inputs. New game consoles such as the Xbox 360 and the PlayStation 3 usually occupy an HDMI input each, so be sure you have extra ports.

Check out Game mode. Most TVs have a picture preset designed to deliver a punchy picture that looks better with video game graphics. Easy or automatic access to that mode, as well as the capability to tweak it for each input, can be a nice addition. Some game modes also remove any video processing to eliminate lag, or delays between the game controller and the onscreen action.

Don't worry about blur. As with normal TV sources, you'll have to be especially sensitive to motion blur to see any benefit to 120Hz and higher refresh-rate LCD TVs. In fact, the dejudder video-processing modes required to engage the antiblurring on many of those TVs can actually cause lag.

Be realistic about burn-in. Plasma TVs, but not LCD or LED-based models, can evince burn-in or "temporary image retention" if you leave the game paused for a long time, say, a half-hour or more. In almost all cases, this retention is indeed temporary and disappears after you watch moving material again. However, if your TV is apt to be left on a paused game screen for hours at a time, and your game console doesn't employ a screen saver--Xbox 360, PS3, and Wii all have one--then you might want to avoid a plasma TV for gaming.

Consider power use. Heavy gaming can rack up hundreds of additional hours of TV time per year, so in some cases it can pay--literally, in money saved in electricity bills--to game on a more-efficient TV. The more you game, especially with a brighter picture setting on a bigger screen, the more power you'll use.

What about Wii? The Nintendo Wii is a standard-definition-only game console, making it one of the few modern sources to benefit from good standard-definition video processing inside the TV. If you want to get the best out of your Wii, get a TV that does standard-definition well; see our reviews for details.



Computers

You'll want an extra HDMI input in the front. Many laptops have HDMI outputs for connection to TVs, and having a front- or side-panel HDMI port for temporary PC hookups is a nice thing. For a more permanent connection, you'll want an extra rear HDMI port.

Get VGA for older PCs. Analog VGA inputs on TVs almost always provide worse picture quality than HDMI, but if your PC lacks a digital output, you'll need one on your TV. If you're going to use it a lot, make sure the VGA input supports the native resolution of the TV (1,920x1,080 pixels for a 1080p TV, for example) to get the best picture quality.

Avoid non-1080p TVs. The benefit of 1080p resolution is much more apparent with PC sources than video, so if you're planning to use the TV a lot as a big monitor, get a 1080p set.

LCDs work best for heavy PC use. We've usually experienced the best PC picture quality when using LCD TVs as opposed to plasmas, so we recommend that people who use a PC heavily as a source, especially for text, still graphics, Web browsing, and other nonvideo content, go with LCD.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.06.2011 12.06.46 #2 av 3
Postet av: Ender001
Shameless selfbump..

Ingen som har peiling på tv til pc bruk? :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.07.2011 19.42.32 #3 av 3
Postet av: shg
Hei.


Har kun koblet bærbar PC til TV (Sony), en via VGA og en via HDMI.
HDMI går som en drøm og Sony støtter her såkalt 1:1 pixelmapping som gir et perfekt bilde (Begge PCer er HP btw)
Måtte bruke VGA på en Laptop der skjermen var ødelagt, og det fungerte stort sett greit. Noen ganger litt vanskelig å få skjermen "på", men dette skyldes jo at PC skjermen var ødelagt, så det gjaldt å huske tastetrykk kombinasjoner. Også på VGA ble bildet bra, men her var det begrenset oppløsning, som medførte svarte soner.
Så hvis PCen din har HDMI er du bra på vei.
TVen min har også Spill/Tekst modus, som brukes for å iske lag når det spilles fra PS3. Denne funksjonen gir forøvrig også bedre bilde når skjermen brukes til monitor (ref innlippet i orginal innlegget).

Tror Sony har valgt å inkludere begge funksjonene i alle sine TVer (1:1 pixelmapping og Spill/Tekst modus).
I hvertfall mener jeg de er nevnt (i positive ordelag) i alle tester i Hjemmekino bladet.
Men det bør du sjekke at TVen du går for har, uansett merke.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar