Logo

Ledning vs bananplugg vs spade på terminalene

Skriv et svar
08.06.2006 06.37.28 #1 av 3
Postet av: Newbie
Hva er gir best lydkvalitet av å ha ledningen direkte i terminalen, ha en bananplugg i terminalen eller en spade i terminalen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2006 10.37.34 #2 av 3
Postet av: Torja
Hvis spade/banan er av god kvalitet tror jeg det ikke er noen hørbar forskjell. Personlig stikker jeg ledningstumpene inn og skrur hardt til(så sparer jeg utgift til banan og spader), i tillegg er det færre overganger, om det har noen som helst betydning hvet jeg ikke. Hvis du skal bytte ofte, så er det selvsakt fordeler med bananer, da de er enkle å administrere.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2006 17.45.38 #3 av 3
Postet av: Audiophile-Arve
Det er svært liten lydleg skilnad, og på nytt utstyr trur eg det skal meir enn gulløyrer til å merke at det eine er betre enn det andre. Men om du skiftar utstyr ofte, eller på andre måtar må kople til og frå, kan nok kontaktflatene vere betre om det er gjort skikkelege loddingar til ein spade eller plugg av eit eller anna slag. Terminalane er derimot litt meir kritiske - om du har desse fjørbelasta greiene, taper dei seg over tid. Så skikkelege skruterminalar (eller bananpluggar som ekspanderer + ei god lodding) er det eg tykker er best.
Helsing Arve
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar