Logo

LG RZ42PX21 TIL 21500

Skriv et svar
22.11.2004 10.47.19 #1 av 8
Postet av: kjelle
HEI.ER EN KAMERAT AV MEG SOM SPØR OM HJELP. han er ute etter en litt billig plasma... å lurer på lg s nye 42"...er det noen som kan anbefale denne skjermen? evt litt erfaringer? bildekvalitet? tilkobling?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2004 15.14.22 #2 av 8
Postet av: ameiza
En kamerat av meg har den. Jeg har kun sett den brukt som tv, ikke tilkoblet pc. Den har vel det meste av innganger bortsett fra HDMI.

Tv'n har et bilde som jeg tror "vanlige" tittere er fornøyd med. Jeg har sett tv'n med og uten digital dekoder, og det er absolutt å anbefale å bruke sistnevnte. Uten dekoderen blir bildet litt uskarpt(spesielt tekst), samt at det hakker litt mer enn med dekoder.

Til DVD er tv'n helt utmerket.

Betjeningen er meget intuitiv og enkel. Det var jeg som installerte tv'n i oppsett med dekoder, dvd/video og ps2, og jeg trengte ikke å åpne bruksanvisningen. Fjernkontrollen er også veldig bra, man finner ut av de fleste funksjoner uten å måtte lese (For det er jo viktig for noen :lol: ).

Anbefaler at dere tar en tur på elkjøp og ser på skjermen selv. Det er jo en dyr investering, og ikke så fristende uten prøvesmaking. Men må si at jeg er litt missunnelig på kompisen min. Kunne ha levd med det bildet!

Edit: fjernet et spørsmål om Philips 32PF9976, etter at jeg fant ut at det er en 32" LCD :oops:
mvh Ameiza
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2004 15.42.32 #3 av 8
Postet av: kjelle
han har kabel tv..vet ikke om det er digitalt...er det digital lydutgang på den? den står ikke utstillt på elkjøp.det er det som er problemet.derfår trenger jeg tips fra dere her på forumet. 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2004 15.57.02 #4 av 8
Postet av: kjelle
denne tv`n vs LG RZ-42PX11 noen som vet???
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2004 16.03.50 #5 av 8
Postet av: ameiza
Det lønner seg uansett å ha kabel-tv via digital dekoder hvis man skal ha en så stor skjerm.

Om lydutgangen er digital, vet jeg ikke. Jeg lurer også på forskjellen mellom px11 og px21. Prøvde å sammenligne specs'ene på lg sine hjemmesider, men de var jo identiske.
mvh Ameiza
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2004 16.14.10 #6 av 8
Postet av: kjelle
denne tv en kan du anbefale? brukte dere dvi eller komponent til dvd`n ?
vurderer hva vi skal bestille
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2004 20.17.30 #7 av 8
Postet av: Rune
Denne TV'n gir mye funksjonalitet for pengene. Dobbel tuner. HDTV kompatibel og DVI inngang er kjekt å ha.

Bildekvalitetsmessig så er den ganske lyssterk, kontrasten er relativ god. Det som trekker ned er at den har noe graderinger i bildet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2004 22.10.00 #8 av 8
Postet av: kjelle
alle innslag er til god hjelp :D . skulle jerne ha sett på tv`n selv...men i å me den ikke er utstillt så kansje vi bare tar kjangsen.elkjøp har jo tross allt 30 dagers returrett.er det noen andre apparat i samme prisklasse som er like god\bedre? tenker da først og fremst på 42" plasma
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar