Logo

Lite spørsål: Sub-kabel

Skriv et svar
24.06.2006 23.44.00 #1 av 5
Postet av: simenfs
Heisann. Har en sub stående her og en Subwoofer kabel. Begge er kjøpt på Hifi-klubben. Mitt spørsmål er da at jeg har koblet kabelen inn i Sub-utgangen på recieveren, men på selve sub'en så er står det "Line In - R - L". Det jeg da lurte på er hvilken av Line-In'ene skal jeg koble den til? Right eller Left?

Har hørt noe om Y-kabel/deler, kanskje jeg trenger noe slikt? Ville isåfall vært rart av Hifiklubben å ikke nevne det, ettersom jeg sa jeg var helt grønn på dette.

Takker for raske svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.06.2006 01.36.30 #2 av 5
Postet av: LeGranDuc
På min sub (Yamaha DST-800) skal den være koblet i "L/Mono".
Mye mulig det er det samme på din. "L" altså..
Trying is the first step towards failing!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.06.2006 13.51.32 #3 av 5
Postet av: simenfs
Hm, testet det slik, med auto setup, men den finner ikke subben. Recieveren viser bare 3/2/0, hvor det egentlig skal stå 3/2/1 hvis den finner subben... Hmm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.06.2006 21.11.03 #4 av 5
Postet av: Runel
Skal egentlig ikke spille noen rolle om du tar R eller L. På mange subber kan du via et y-ledd koble 1 kabel til R og L og dermed på +3dB i lydtrykk, men en må være sikker på at subben tåler denne koblingen før en prøver.
Det fungerte bra på mine Yamaha subber når jeg hadde de.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.06.2006 23.20.30 #5 av 5
Postet av: simenfs
Ok. Men har ikke akkuratt et y-ledd liggende, og det står i manualen at det skal funke med mono til L, noe jeg også gjør.

Men recieveren finner ikke subben. Så lurer på hva som kan være galt. Kanksje jeg skulle prøve med et y-ledd hvis jeg får kjøpt meg et iløpet av uken.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar