Logo

lydkort til reciver

Skriv et svar
14.09.2005 19.48.46 #1 av 6
Postet av: kurtinge
hei når eg skal koble dataen til tven for og fks se ein film eg har liggande på dataen, vil eg da kunne få lyden som skal vere om eg bruker helt vandelig aux kabel. med 1 headphones i eine enden som eg kobler til lydkort og 2 sånne andre plugger som eg kobler til reciveren?
vil eg kun få stereo da?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.09.2005 20.37.39 #2 av 6
Postet av: arntos
Det blir sendt et stereo signal, men receiveren kan gjøre det om til et prologic signal.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.09.2005 21.05.31 #3 av 6
Postet av: kurtinge
oki takk, ja merka reciveren slo seg over til stereo da eg koblet det til men at eg kunne sette det tilbake til soround lyd selv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.12.2005 12.35.28 #4 av 6
Postet av: 9kki
"arntos" skrev:Det blir sendt et stereo signal, men receiveren kan gjøre det om til et prologic signal.


Blir dette bra nok, eller finnes det andre typer kabler man kan bruke??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.12.2005 12.59.28 #5 av 6
Postet av: kWern
Mange lydkort har coax utgang, eller en form for minijack som med overgang gir coax-signal - noe flere Creative Labs kort har - se i manualen. Selv har jeg optisk ut på lydkortet, men dette er ikke så vanlig på eldre lydkort. Dette gir Dolby Digital og DTS lyd i 2 til ørten kanaler, som recieveren dekoder.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.12.2005 14.23.08 #6 av 6
Postet av: 9kki
Har kun de3 "minijack"utgangene på kortet mitt, og trenger da en kabel som gir det beste resultatet inn til receiveren.
Feks en "minjack til Coax" om noe slikt finnes.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar