Logo

Lydkvalitet

Skriv et svar
29.01.2004 13.25.44 #1 av 6
Postet av: S2POWER
Lurer litt, pc´en jeg bruker bruker jeg mest til musikk tilkoblet annleget, men er litt misfornøyd med lyden, har kun ett vanlig stereo lydkort, så lurer jeg er det noe hjelp i og kjøpe nytt lydkort 5.1 eller no, eller om det er mulig og få optisk utgang på noen billige lydkort, vet dere ikke er spesialisert på data, men vis dere kanskje har noen råd takker jeg veldig!
MVH Frank
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2004 13.32.33 #2 av 6
Postet av: Anders
Hvilken prisklasse hadde du tenkt deg?
Anbefaler dette kortet Creative SB Audigy 2
PCI Lydkort m/1394,THX, DD EX6.1, Bulk

NOK 723.44 inkl. mva

hos komplett.no

Holder god kvalitet og lekre lydegenskaper.
Er også thx sertifisert til en pris vi alle kan overleve.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2004 20.32.04 #3 av 6
Postet av: espenja
Anders, vet du om det finnes noen overgang eller adapter, eller kanskje en type kabel som gjør at jeg kan koble pcen min til min hjemmekino-receiver?

Har audigy2-lydkort. På receiveren har jeg tidligere brukt digital coaxial til vanlig dvd-spiller, men lydkortet på pcen har jo ingen slik inngang.

Vil heslt ha både dolby digital 5.1 OG DTS...

hilsen fersk htpc'er!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2004 20.55.10 #4 av 6
Postet av: Rune
Du kan bruke en vanlig minijack til phonoledning for å overføre digital dts og dolby digital.

Da kobler du minijacken til den orange utgangen på baksiden på lydkortet og så kobler du den hvite pluggen inn på en koaksial inngang på din hjemmekinoforsterker.

Du må aktivisere digtalutgangen i speaker setingen til lydkortet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.07.2004 19.33.06 #5 av 6
Postet av: aLmAnZo
har toppmodellen, creative soundblaster audigy 2 platinium pro! Fungerer sinnsykt bra! Har innebygget decoder for både DTS ES og Dolby Digital er thx sertifisert og med remote. Har lastet ned plugin til winamp slik at fjernkontrollen fungerer også der.
Får sikkert lastet ned slikt til dvd spillere
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.09.2004 16.41.44 #6 av 6
Postet av: raven
"Rune" skrev:Du kan bruke en vanlig minijack til phonoledning for å overføre digital dts og dolby digital.

Da kobler du minijacken til den orange utgangen på baksiden på lydkortet og så kobler du den hvite pluggen inn på en koaksial inngang på din hjemmekinoforsterker.

Du må aktivisere digtalutgangen i speaker setingen til lydkortet.



Jeg har gjort akkurat dette, men får fortsatt ikke dolby digital eller dts når jeg bruker powerdvd, har valgt SPDIF på powerdvd og alt.
Funket bra med det gamle lydkortet mitt hvor jeg brukte optisk ut.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar