Logo

Lyst rom - vil se film - hvilket lerrett?

Skriv et svar
10.03.2010 18.12.13 #1 av 2
Postet av: ieaarva
Stua mi er relativt lys selv når gardinene er trukket for. I dag har jeg et hvitt lerrett og det fungerer bare når det er mørkt ute. Jeg lurer på om det finnes lerrett som gjør at jeg kan se film på dagtid (gjerne motorisert med fjernstyring). I sommerhalvåret betyr dagens situasjon i praksis at jeg ikke kan se film før kl. 2400.

Jeg har et lerrett som er ca. 2m bredt og en HP 6220 prosjektor. Avstanden til lerrettet er ca. 4.5-5 meter.

Alle råd mottas med takk!
IVer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2011 19.37.00 #2 av 2
Postet av: projektorlerret.no
Hei!

Dette er en spennende problemstilling som vi i projektorlerret.no håper å kunne hjelpe mange med i tiden fremover.

Vi har nylig fått agentur på lerret fra Screen Innovations. De har utviklet en lerrettype som heter Black Diamond som absorberer det meste av belysning med unntak av projektoren. I og med at lerretduken er nesten svart, så vil det svarte i et bilde gjengis på en god måte selv midt på lyse dagen. Sammenlignet med et hvitt lerret økes faktisk kontrasten med over 900% (Black Diamond 0.8 gain).

På kvelden har det også klare fordeler. Blant annet reduseres lysrefleksjoner i rommet med 75%, og det er ikke lenger behov for maskering av lerretet.

Siden vi er leverandør av disse lerretene oppfordrer vi til å gjøre egen research på dette området. Lerretene er testet med veldig gode resultater verden over, og mange av disse samt en rekke spennende videoklipp finnes på Http://www.projektorlerret.no.


Lykke til på jakten!

Hilsen oss i projektorlerret.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar