Logo

Min hjemmekino (En begynnelse)

Skriv et svar
21.12.2004 00.26.11 #1 av 7
Postet av: b1rken
Min Hjemmekino (En Begynnelse)


Utstyr:
Forsterker: Yamaha rx-v350
DVD Spiller: Yamaha DVD-S550
Høytalersett: Yamaha NS-P100

Dette kjøpte jeg på elkjøp. Det var en pakke som heter Yamaha Htib 1000. Kostet 6000 kr.

Planer:

Det første jeg har tenkt til og gjøre når jeg får penger er og bytte ut fronthøytalerne. Kjøpe noen litt større, gulvstående. Etter det så har jeg tenkt og bruke litt penger på en større sub kansje. Prosjektor har det vært snakk om , men det kommer ikke enda :/



Surround og Front høytalerne er på 105W / 100W (Husker ikke helt), mens center er på 80W, og Sub`n er på 50W. De er ganske små :( , men de spiller bra , og spiller veldig god lyd.

Kom gjerne med ting jeg kan gjøre bedre, fks plassering av høytalere osv. Eller tips til ting jeg kan gjøre.

Så det at bildene ble litt mørke. Håper de ble gode nok.

Vet ikke helt om jeg skal skrive xboxen opp i utstyrslisten min, så derfor skriver jeg om den her. Det er min "Multimediamaskin" som er koblet til anlegget. Den er "flashet" og har 200 gig hardisk som jeg har fylt opp med Spill, filmer, musikk og bilder. Ønsker med Kabel som gjør at jeg får optisk utgang på xboxen til jul, så da kan jeg spille spill med full digital lyd :) Xbox


Samma tekst, men med bilder finner du på http://www.minhjemmekino.no/show.php/b1rken#entry-2741
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2004 00.33.21 #2 av 7
Postet av: b1rken
Ser ut som om jeg har gjort en feil her. Postet har komt 3 ganger. Kan admins slette de 2 andre postene utenom denne :( ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2004 15.48.44 #3 av 7
Postet av: Typhoon7
Nå vet ikke jeg om sofaen står rett overfor sjenken, men jeg ville satt disse overfor hverandre.

Så ville jeg satt høytalerne på hver ende av sjenken.
TVen ville jeg plassert på midten med reciever og DVD på den ene siden og xboxen på den andre siden.

Suben kan bare stå der den står.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2004 16.16.00 #4 av 7
Postet av: b1rken
Benken står noen lunde rett over sjenken, men hvordan skal bakhøytalerne stå i forhold til fronthøytalerne ?
Skal bak og fram høytalerne være like langt i fra hverandre slik at de treffer hverandre ? eller funker det at bakhøytalerne er nærmere hverandre enn fronthøytalerne ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2004 16.38.36 #5 av 7
Postet av: Typhoon7
Det blir nok ikke den store forskjellen om bakøytalerne står tettere enn frontene, unntaksvis hvis bakøytalerne kommer for nær hverandre.

Prøv deg fram. Det er det beste tipset jeg kan gi. Rommet kan innvirke på plassering.

Hvis du har plass kan det være greit å få bakøytalerne litt vekk fra sofaen slik at de ikke kommer "rett i øret".

Når du får nye fronter kan du jo flytte de nåværende frontene til bakkanalen. Recieveren er vel en 6-kanal hvis jeg ikke husker feil. Arrester meg hvis jeg tar feil her.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2004 18.28.04 #6 av 7
Postet av: mariusm
jeg har samme system som deg, og har byttet ut frontene med b & w dm 602 s3 høyttalere. forsterkeren greier å drive disse ganske bra.

planen min fremover er å kjøpe ny forsterker. har siklet litt på marantz 4400 og denon 2105. noen som vet hvilken av de som er best?

deretter blir det ny center, så ny sub, og deretter bak. da blir det bra! men det er en stund til da...

har også xbox, men ikke modda. hva kostet din modifisering?
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2004 14.47.04 #7 av 7
Postet av: b1rken
Jeg betalte 3100 kr for Helt ny xbox (flashet slik at jeg kan spille brente spill osv) + 200 gig hardisk :P Kjempefornøyd, kjøp du også, kommer ikke til og angre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar