Logo

Naboer?

Skriv et svar
26.05.2006 13.45.17 #1 av 7
Postet av: staffel
Noen andre enn meg som er plaget med nabo? Da vi flyttet inn fikk vi høre at det var dobbel isolasjon mellom sokkelleilihetene vi leier av dem og hvor de bor ovenfor. Vi fant fort ut det var feil. Og nå har de til og med kjøpt seg trommesett!! :x hjelp me hvordan jeg kan få de til å innse at de har naboer? prøvd å spillt tilbake men..Har snakket til dem før pga at de bråker. Går det an å anmelde selv om vi leier? Uten å bli kastet ut liksom?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.05.2006 14.12.35 #2 av 7
Postet av: orso
Kjøp den største SVS subben, da flytter de ut! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.05.2006 15.44.02 #3 av 7
Postet av: boly
Flytt til en ny leilighet.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.05.2006 17.00.19 #4 av 7
Postet av: Snickers-is
Enebolig.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.05.2006 21.47.50 #5 av 7
Postet av: Even Sundgot
kjøp deg eit trommesett du og.. :D
Mvh
Even Sundgot

Denon avr 2106 Denon Dvd 1940 Vincent sp-331 Vincent sp-996
yamaha ns-777 Yamaha ns-c444 Yamaha Ns-333 DIY Svs sb12
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2006 12.36.56 #6 av 7
Postet av: lien
"staffel" skrev: hjelp me hvordan jeg kan få de til å innse at de har naboer? prøvd å spillt tilbake men..Har snakket til dem før pga at de bråker. Går det an å anmelde selv om vi leier? Uten å bli kastet ut liksom?


Husleielovens kapittel 5 paragraf 2:

"Lovdata" skrev:§ 5-2. Ro og orden
Er ikke annet avtalt, plikter utleieren i leietiden å opprettholde vanlig ro og orden i eiendommen.
Leieren plikter å følge vanlige ordensregler og rimelige påbud som utleieren har fastsatt til sikring av god husorden. Selv om utleieren har fastsatt forbud mot dyrehold i eiendommen, kan leieren holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe for utleieren eller de øvrige brukerne av eiendommen.


Dette betyr i følge sambos boligrettbok at utleieren har plikt til å opprettholde ro og orden i eiendommen, slik at leierens bruk ikke blir forstyrret. Utleieren selv, om han bor i eiendommen, og andre leiere må følge vanlige regler for god folkeskikk.

Enhver annen regel utleier skulle finne på å ha, kan ikke sette leier i en dårligere situasjon enn loven gjør.

Håper det hjalp. Ellers foreslo hun at du kunne alltid kjøpe et par store Cerwin-Vegaer og vinkle oppover. :twisted:
Hugoson HU3012, Denon AVR-1802, 2xWharfedale 306, NAD T-524, Pioneer CLD-950, SNES
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2006 13.57.48 #7 av 7
Postet av: staffel
Takker masse for svar=).. Tror jeg må kjøpe meg noen cerwin vegaer 15" og et par SVS subber :twisted:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar