Logo

Noe poeng ?

Skriv et svar
26.08.2008 09.51.02 #1 av 4
Postet av: HDFreak
Hei, kan noen hjelpe ?
Bose 38 koder dts, men ikke de nyeste lyd formatene. Jeg har Sony blu-ray 300 spiller nå. Er det noe poeng for meg å kjøpe en ny spiller egentlig ?
Lyden går via Bose anlegget, mens bildesignalet går rett til Pioneer 5090.
Ville jeg eventuelt oppnå "enda" bedre bilde med en nyere bluray spiller ?

Takker for alle som har forslag
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2008 16.42.32 #2 av 4
Altså, det kommer selvfølgelig ann på hvilken spiller. Det som er blitt bedre med de nye modellene (generellt sett) er at oppstartstiden har blitt kortere, de fleste kommer med internett-inngang slik at det går ann å oppdatere spilleren etc, flere kommer med BD-Profil 2.0 (Ekstramateriale; hvis det interesserer deg). Å selvfølgelig bildekvaliteten, det kan hende at bildet er hakket vassere på Blu-Ray og det kan hende at en ny spiller er bedre på DVD, eller spiller CD ennå bedre. Men som sagt, dette kommer ann på hvilken spiller det er og dette er kun generellt sett, hvor stor forskjellen er må du nesten sammenligne selv. S300 er en god spiller, men hvis lommeboken din brenner etter noe nytt og om noen av punktene ovenfor er av interesse så er det verdt å vurdere ja, hvis ikke- nei.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2008 20.42.57 #3 av 4
Postet av: Torja
Jeg tviler på at bilde blir noe særlig bedre fra Blu-ray filmer, med en nyere Blu-ray spiller. Men lyden kan bli hakket vassere med en ny hjemmekino receiver med mulighet for mottak av lyd og bildesignaler via HDMI og som dekoder de nye lydformatene.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2008 22.59.12 #4 av 4
Postet av: HDFreak
Hei, takker for svar.
Skal det bli forbedring i lyd og dekoding av de nye lyd formatene, så må jeg altså gjøre ett oppsett med f.eks den nye Yamaha forsterkeren og nye høytalere :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar