Logo

Noe tilsvarende Denon PMA-1500?

Skriv et svar
21.09.2006 17.11.34 #1 av 5
Postet av: Pant
Hei,
Jeg har et problem og trenger eksperthjelp.

Under en fest sølte en kar blandevann oppi forsterkeren min. Det smalt og det kom sort røyk. Ikke lønnsomt å reparere ble det sagt hos HifiKlubben.

Nå var riktignok forsterkeren 3-4 år gammel men var god som ny, og han som ødela den går ikke med på å betale mer enn 3000 for den. Jeg på min side mener at han uansett må betale det en brukt tilsvarende forsterker i like god stand vil koste.

Nå har jeg lett rundt på nettet og prøvd å finne en brukt forsterker av samme type til salgs uten hell. Jeg lurte derfor på om noen kan fortelle meg om noen andre forsterkere som spiller like bra og som vil være et like godt kjøp. Jeg er villig til å spytte inn 2-3000 ekstra for å få noe grommere.

Hvis det kan være til hjelp så er høyttalerne den skal drive et par B&W DM603 S3

På forhånd takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2006 17.52.27 #2 av 5
Postet av: orso
Er det slikt å forstå at budsjettet ditt er 5-6k? Jeg selger en Thule IA150B, men den ligger i så fall litt over budsjettet ditt.
Personlig synes jeg Denon PMA1500AE (nyere versjon) er en dårlig forsterker og passer dårlig til B&W, men lyd er subjektivt.

Jeg vil foreslå Cambridge eller Rotel, disse matcher bra til B&W. Thule IA100 er også et bra alternativ. Kjøper du brukt får du selvfølgelig mer for pengene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2006 19.51.35 #3 av 5
Postet av: Pant
Takker for godt svar! Jeg tror jeg kanskje satser på noe annet enn Denon denne gangen. Det er moro å prøve noe nytt.
Din forsterker blir nok for dyr ja. Det er i området rundt 5-6-7000 jeg tenkte på. Jeg lurte på en Vincent 233sv, noen meninger om denne?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2006 20.13.28 #4 av 5
Postet av: boly
Ikke hørt denne selv, men vincent scorer altid bra i tester leser jeg.

Hva med denne: http://www.emtech.no/hifi/produkter.asp ... uktet=1739

Dette er et nytt merke på det norske markedet, men er rost oppi skyene i frankrike der det kommer fra.

Du kan heller ikke glemme H/K : http://www.hificenter.no/shop_item.cfm? ... 79&id=1217
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2006 20.19.40 #5 av 5
Postet av: orso
Vincent og B&W DM603 S3 kan fort bli for lyst og skarpt, men det beste er å teste det ut.
Holder på mine tidligere forslag. Rotel RA-06 er en glimrende forsterker og mange bruker Rotel til B&W. Vil du ha mer krefter er Thule IA100 verdt å teste. Rotel er nøytral, men heller litt mot det mørke (i hvert fall tidligere). Thule spiller med en varme som kan ligne litt på rørforsterker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar