Logo

Noen erfaringer fra Iscan HD+

Skriv et svar
15.04.2005 08.39.12 #1 av 3
Postet av: arntos
Brukte et par timer i går på å teste ut Iscan HD+ litt og konklusjonen er:

-Testet fra DB til 42PB120 og 42PB220
-Det tar lang tid og man trenger ei DVE plater for å oppnå et bra bilde.
-Den gjør underverker om man bruker dårlige kabler, men... koblet opp med S-vhs fra DB til iscan og DVI til PB120 også S-vhs til skjermen uten Iscan. Forskjellen var enorm, mye mindre støy i bildet og bedre skarphet.
Koblet deretter opp DB til skjermen med M-scart fra monster og da var forskjellen liten, skal sies at HD+ da nok ikke var optimalt innstilt.

Så førsteinntrykket er at HD+ gjør en god jobb med dårlige signaler men det er ikke like mye å hente om man har godt signal. Samtidig må man beregne en del tid til innstilling av HD+.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.04.2005 10.48.38 #2 av 3
Postet av: Roar
Hvordan tror du denne vil være i forhold til f.eks å bruke 10.000 ekstra på en bedre TV i forhold til de du testet?
Roar J - Hjemmekinomaskinist
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.04.2005 21.01.10 #3 av 3
Postet av: arntos
Testet de på 42PB120 og 42PB220 fra thomson. De har en prisforkjell på ca 10K. Hadde det ikke vært for graderingene som fantes på 120 så hadde den bedre bilde med Iscan enn 220 hadde. Jeg må innrømme at jeg ble litt i tvil om Iscan er verdt prisen, men den krever nok mer tid på innstilling av både TV og Iscan enn jeg brukte på testingen. Men godt signal og gode kabler gjør også noe av det Iscan gjør.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar