Logo

NTSC TV i Norge

Skriv et svar
04.12.2004 14.16.17 #1 av 9
Postet av: Andreas75
Hei!

Med meg på flyttelaset fra Canada har jeg en TV...en NTSC TV.

For å bruke den i NOrge må jeg åpenbart ha noe som kan konvertere kabel-TV signalet fra PAL til NTSC

Har funnet noen bokser i Australia (!!!) som konverterer PAL til NTSC som koster noen hundre US dollar.

Noen her som kan fortelle meg hva som er beste måten å gjøre det på, erfaring med ulike produkter og ikke minst om dette er noe jeg kan få tak i Norge så jeg slipper å vente i mange uker på en pakke fra Australia....

Alle tiips og råd mottas med takk! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2004 15.04.25 #2 av 9
Postet av: Rune
1. Du trenger en tuner som støtter PAL
2. Kompositt signalet fra denne tuneren må gjøres om til NTSC.

Dette er ofte svært dyrt utstyr, og noen hundre dollar høres billig ut. Du må huske at ofte så gjør de billige konverteringsboksene kun om fargekodingen, men forandrer ikke antall bilder i sekundet. Hvis TV'n din takler NTSC 50Hz så er det ikke noe problem.

Har du noen link til dette produktet du vurderer i australia?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2004 15.14.38 #3 av 9
Postet av: Andreas75
Her er detaljene:

Com World CMD-850 Video Signal Converter




The CMD-850 Video Converter delivers high-quality converted pictures, exceptional super-stable synchronism and superior color separation. It is ideal for tape conversion, DVD players, digital camcorders, video editing & capture, Multi-System VCR and multimedia applications.


Video Tape Conversion: You can exchange tapes with friends or relatives living abroad, or for business and education. PAL VCR is required to do this.


International Travel and Relocation: You can use your video equipment with it while traveling or relocating to a country using a different TV system. You can install it on ships, planes and for many industrial and business applications.


Televisions: Take your NTSC American TV overseas or bring your PAL or SECAM TV to the USA. Using the high quality conversion quality of the CMD-850 to convert TV signals you can use any PAL or NTSC TV to view any type of broadcast signal in the world. Eliminating the need to buy a new multi-system TV set. Local TV tuner like a VCR, Cable Box or Satellite Receiver is required. Appropriate Voltage Converter for TV may be required.


Camcorders: Use your PAL system camcorder in the USA or your NTSC camcorder overseas on a PAL system TV. You can also convert movies from your camcorder. For example: Make a NTSC tape from a PAL Camcorder using the CMD-850 to convert the signal.


With CMD-850 You can Use your PAL Video equipment in a NTSC country and NTSC Video equipment in a PAL country


Real time conversion with no video or audio lag

Uses a standard AV or S-Video connection to convert any input signal to any specified output signal

Crisp and clear converted pictures with S-Video input/output

Auto/Manual switch to select between S-Video and Composite inputs

Stand-alone and stylish compact design excellent for portable application also

System condition memory. Converter remembers settings and returns to same input and output settings when turned back on

LED Lamp shows current input and output video signal

No need to hook and unhook multiple components. Auto selection between S-Video and Composite signals. This means you can connect a DVD player and a VCR to the CMD-850 at the same time. The unit will automatically select the 'live' signal.

ON / OFF Toggle switch

Detects input manually or automatically between: All PAL, All SECAM, All NTSC systems

*Use of this product for unauthorized duplication of copyrighted material from DVIX, DVD, VHS or other media is prohibited under federal copyright laws. We do not sell or promote this item for commercial or illegal use. Any duplication of copyright protected media is a violation of copyright laws.

Convert signals between the sources from:

PAL to NTSC

NTSC to PAL

SECAM to PAL

SECAM to NTSC

Output is selectable between:

NTSC 3.58 or 4.43 (USA, Canada, Mexico and Japan)

PAL (For PAL B/G, D/K, I - Secam D/K, B/G, K1 Countries)

Pal M or Pal N (for Argentina, Brazil and other parts of South America)

Excellent conversion characteristics such as:

Fully digital decoding and encoding

Ultra fast 12 Megabytes video field memory is the highest available in the market today

The latest digital signal processing circuitry along with 12 MBytes memory eliminates artifacts in the converted image

Memory speed 50 Mhz

Static resolution: up to 500 lines

Dynamic resolution: up to 500 Lines

l4 Field conversion of NTSC signals

8 Field conversion of PAL signals

Built in automatic gain control (A.G.C) function ensures 1 Vp-p output signal which optimizes the video output signal assuring best image quality

Digital Line (525 <-> 625 Lines) and 50<->60 field conversions

Built-in Time Base Correction (T.B.C) for signal synchronization

Includes:

Easy set-up instructions

2 S-Video cables and 2 video cables

Worldwide AC Adapter (110/220V)

Notes:

This item does not work with a scart connection nor with any scart to av adapters.

This item does not work with PAL 60 signals. See CMD-950

This is only a standalone video converter. It cannot play tapes by itself. For example, to play Pal tapes you need a PAL VCR and this video converter.

Specifications:

Dimensions: 230mm(W) x 130mm(D) x 30mm(H)

Weight: 380g

100-240 50/60 Hz auto switching power supply for use anywhere in the world.


Com World CMD-850 Video System Converter
Price : US$269.99
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2004 15.23.02 #4 av 9
Postet av: Rune
"Andreas75" skrev:Her er detaljene:
Digital Line (525 <-> 625 Lines) and 50<->60 field conversions


Ser ut som den har det du trenger ja. Virker som en god pris.

Vet ikke om slike produkter i Norge. Du må huske på at du trenger en videospiller eller DVD opptaker som du kan bruke som selve mottakeren av TV signalene.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2004 15.26.57 #5 av 9
Postet av: Andreas75
Jeg har en digital dekoder for parabolanelgget her....

Så jeg antar denne boksen skal inn mellom dekoderen og tv'en?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2004 15.30.44 #6 av 9
Postet av: Rune
Ja den skal i mellom dekoderen og TV'n.

Den støtter sikkert ikke s-video slik at du må kjøre en overgang mellom scart og kompositt inn på denne omformeren.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 21.38.18 #7 av 9
Postet av: Andreas75
Hei!

I påvente av boksen fra down-under har jeg prøvd det ejg ble anbefalt med SCART kabel fra dekoder til TV'en...

Jeg får bilde som ruller over hele skjermen, men fargene synes riktig...

Legger ved bilde av inn- og utgangene på TV'en og dekoderen i det håp at kanskje ett glupt hode kan si hva som er galt...

Leste på ett forum i USA at det kunne være at man måte endre noen instillinger i service menyen. For å få opp den trenger jeg service manualen... noen som vet hvor jeg kan få lastet ned Sony sin service manual for KV-32HS500? dekoder.JPG dekoder.JPG ( 65,7158203125 KB) Vist 1184 ganger back-tv.JPG back-tv.JPG ( 74,552734375 KB) Vist 1188 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2004 19.44.41 #8 av 9
Postet av: Andreas75
Da fant jeg svaret ihvertfall... etter å ha testet de fleste variantene har jeg funnet problemet...

Siden vi her i Norge har 50hz strøm og utstyr produsert for det amerikanske markedet krever 60hz ble det problemer.

Løsningen ble å koble inn en UPS mellom veggen og strømomformeren...Nå får jeg 115V/60hz ut til TV'en og alt fungerer utmerket!!!

JIPPI![/i]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2004 20.03.13 #9 av 9
Postet av: Rune
Det var en lur løsning på problemet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar