Logo

Ny panna 42pv500 i hus.. hva nå?

Skriv et svar
09.12.2005 14.33.19 #1 av 6
Postet av: tommyholberg
Har nettopp fått hengt opp pannaen på veggen.

har en digital kabeldekoder fra canal digital med canal +.
venter også på en xbox 360.
har bare et stereoanlegg koblet til, og tenker det får holde for nå, har ikke råd til å ta alt på en gang!

men det jeg lurer på.. er det noe jeg kan gjøre for å forbedre bildet fra canal digital? kjøpe bedre scartkabel enn den medfølgende? andre ting?

og bør jeg kjøpe en DVD-spiller i tillegg til xbox 360. har vurdert å bruke den som dvd--spiller.. jeg er ikke superkresen, og kommer ikke til å se store forskjeller, sånn helt uten videre..

generelt noen tips til en nybegynner med en finfin plasma på veggen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2005 14.38.04 #2 av 6
Postet av: kjelle
hei.har samme tv som deg.og viss du får xbox 360 med hdversjonen så trenger du ikke ekstra dvd spiller.viss du kan leve med støyen fra 360`n.bildet der er mer enn godt nokk til vanlig bruk.bruk heller penga på et fint lite surroundanlegg på sikt.det gir 360`n en helt ny dimensjon
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2005 14.38.28 #3 av 6
Postet av: arntos
Det du bør gjøre er å justere bildet etter THX optimizer som du finner på blandt annet på star wars filmene. Dvs kontrast, lysstyrke osv. Viktig at disse ikke står for høyt til å begynne med.

Vent på 360 og se hva du synes ang den som dvd spiller. Meningene sålangt er delte. Try and see.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2005 14.40.21 #4 av 6
Postet av: kebz
Gratulerer med en kanontv!

Du kan jo f.eks. begynne å se litt på innstillinger av bilde.
Kanskje også kjøre en kalibrering? Enkel kalibrering finner du f.eks. på Star Wars 1-3 filemene (THX-Optimizer) eller kan du kjøpe Digital Video Essentials eller lignende for mer avanserte greier.

THX optimizeren pleier å holde for de fleste.
Hvis ikke jeg husker feil finner du den under Audio setup eller noe sånt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2005 14.44.15 #5 av 6
Postet av: tommyholberg
takk for gode tips!

er vanskelig å vite hva man skal gjøre når man ikke har peiling, men det er samtidig kjipt om man har en overkill-tv i forhold til resten av utstyret!

360`n er estimert på plass mandag, og da får jeg skaffe en starwars-film slik at jeg får kjørt en kalibrering, om jeg forsto dere rett!

takk nok en gang! gleder meg til å komme hjem ikveld og leke litt:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2005 20.29.20 #6 av 6
Postet av: tommyholberg
prøvde nettopp en denon 3910 dvd-spiller på pannaen.. det ble helt greit bilde det gitt! :)

men herregud, ikke råd til en sånn en, men morsomt å se et meget godt bilde på den!

ble så jeg bytta scart-ledning til canal digital-boksen også, den medfølgende scarten kunne ikke måle seg med en QED-ledning som jeg prøvde..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar