Amadesus
Hjemmekinosjef
E-post
Jeg lurer på om noen her vet hvilke nye modeller som kommer fra Panasonic og Pioneer til høsten og hvilke forbedringer disse vil ha? Et annet spørsmål jeg lurer på er hva er fordeler og ulemper med en prosjektor i forhold til en stor tv?
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Pioneer kommer med ny plasma i oktober. Spesifikasjonene er ukjent foreløpig. Fordelen med projektor er at du får stort bilde til en relativt billig penge (sammenlignet med flatskjerm). Ulempen er at den ikke egner seg i et lyst rom.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Den nye Pioneer 436HDE skal ha langt bedre kontrast enn tidligere modeller fra Pioneer. Men hvor mye det er snakk om er ukjent. I følge noen som jeg har snakket med som har sett 436 mot PV500 så skulle minst være like god som PV500. Men man får vente å se om det stemmer. Her er iallfall noe info på tysk:
http://www.areadvd.de/hardware/pioneer_6g_plasma.shtml
Når det gjelder projektor kontra flatskjerm så mener jeg faktisk at det ikke er konkurrenter. En projektor er "ubrukelig" i rom med lys, men kan gi bedre bilde enn den beste plasma under gode forhold.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Amadesus
Hjemmekinosjef
E-post
Takk for svar. Er det noen som vet om prisutviklingen fremover, og nye teknologier i de nye plasma/lcd som kommer?
Runel
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
Nye Pioneer PDP436XDE er antydet til ca 39k i Tyskland d.v.s ca 5k ned fra årets modell(Stor bøtte salt på prisantydning
) Får vite mer i september fra Pioneer. Panasonic har ikke nye modeller på gang så vidt jeg vet, de kommer til neste sommer. Prisene vil gå ned men ikke like raskt som "alle" håper, kvaliteten pr krone vil derimot gå opp er min spådom
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Blir veldig spennende med de nye modellene fra Pioneer. Håper de senker prisene. For meg står det nok mellom Panasonic og Pioneer, regner med jeg kjøper innen et halvt år.