Logo

Nytt anlegg til en som ikke har peiling.

Skriv et svar
20.11.2006 20.33.19 #1 av 5
Postet av: Sita
Vi vurderer å skaffe nytt hjemmekinoanlegg til oss selv i julegave. Ingen av oss er spesielt interesserte i lydanlegg, så derfor har vi ingen kunnskaper om dette. Har kanskje ikke de høyeste kravene heller, men jeg vet jeg må ha noe som fungerer bra sånn at jeg ikke sitter og irriterer meg over små feil og mangler.

Er litt i tvil her om vi bør gå for et komplett ferdig anlegg, eller sette sammen ett selv. Det første er jo såklart det letteste (og billigste?) mens det andre er noe vi ikke har kunnskaper nok til å gjøre, og jeg vet heller ikke om vi får et ok anlegg til den prisen vi ønsker oss da (gjerne så billig som mulig selvsagt, og helst ikke mer enn 10-15 000,-). Det er jo mange fine komplette anlegg virker det som, og jeg har bl.a. sett meg ut dette som jo virker ganske bra mtp priser og best i test. Sony DAV-DZ810W
blir vurdert litt pga trådløse bakre høyttalere, men jeg ser at lyden ikke er blandt de beste. Jeg kunne GJERNE tenke meg trådløse høyttalere, men siden de vel må ha strømtilførsel uansett vet jeg ikke helt hvor viktig dette bør være. Hvordan er det forresten om en del i et komplett anlegg skulle ryke? Er det da vanskelig å kjøpe inn nytt uten å måtte bytte hele anlegget?

Trenger et anlegg som fungerer bra både til film og musikk - da med film i førstepri, ønsker radio og så skal det såklart se nokså bra ut. Har en 42tommer plasma som den skal kobles på.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2006 01.03.53 #2 av 5
Postet av: Sita
Dere trenger ikke vri hodene deres for å finne ut noe lurt å svare, har fått hjelp og fått satt opp et anlegg som passer oss. 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2006 15.33.47 #3 av 5
Postet av: xuax
Ville anbefalt separate komponenter ettersom det er lettere å oppgradere samt, som du nevnte, skulle en del ryke. Hvis du ødelegger en del i ett altiett anlegg koster det gjerne mer enn det smaker å reparere det istedefor å kjøpe nytt. Innenfor den prisklassen du har oppgitt kan du få mye for pengene. Hvis du skal lenger ned i pris ville jeg vurdert yamaha sine HTIB anlegg med separate komponenter.
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2006 18.24.33 #4 av 5
Postet av: Sita
Takk for svar. En kamerat av mannen har nå anbefalt oss en Denon forsterker med B&W (?) høyttalere, som visstnok skal være veldig bra. Så vi skal stikke bort og høre på hvordan det her låter, og så blir det antakeligvis den pakka vi går for. Kom på 12 000,- og det var vel inkl 4 høyttalere med stativer.

Da blir det lyd i stua tel jul! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2006 18.30.20 #5 av 5
Postet av: Typhoon7
Høres ikke ut som noe dumt valg dette. :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar