Logo

Nytt medlem :) Trenger et par råd og synspunkter

Skriv et svar
03.02.2005 23.03.59 #1 av 5
Postet av: Vargen
Heisann!
For noen råe anlegg mange har her! Har litt lavbudsjett jeg da, men er fornøyd sånn sett:
Sony STRdb790 Receiver 6*100 w
Front:Missionm74i
Senter: Mission mc5
Surround: Wharfedale 100 w
SB: En jalla technics høyttaler
Boffer: Yamha aktiv 80 watt
TV: HAHHAHA :oops:
1.
Duger receiveren? Noe innspill på utstyret positivt som negativt??
2.
Det er ikke noe brumme støy (jordingslyd) når anlegget ikke har lyd og/eller bilde fra pc(innkoplet), MEN jeg er avhengig av å ha pc tilkoblet receiveren. Da kommer jordingstøy. Det er da kun en minijack som går ut fra lydkortet og så til TV med s-video og rød og hvit phono. Hvordan bli kvitt dette støyet? Ved å jorde pc gjennom tv inn kortet og antennekablelen blir det mindre støy, MEN ikke tilfredstillende! Skal i morgen prøve å bytte slot på lydkortet hvis det går og/eller se om jeg kan jorde det på annet vis. Brummingen slår også inn selv om pc er av og jeg ikke har på den kanalen, det er altså nok at kablene står i! Vet ikke om jeg bytter lydkort vil hjelpe noe heller!? Forslag mottaes med takk!
3.
Front og senter kan bi-ampes, er dette noe som bør gjøres??

Hilsen lyd med TV :)
Hilsen Vargen!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2005 23.23.48 #2 av 5
Postet av: Typhoon7
Ser da bra ut dette her :D

Recieveren duger nok den ja.
Selvfølgelig kan man alltid få bedre utstyr, men dette må jo styres av egeninteresse og økonomi. :wink:

Senteren har det lite for seg å bi-ampe i ditt oppsett (etter min mening)
Jeg vil tro at recieveren klarer fint å dra frontene også.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2005 23.35.38 #3 av 5
Postet av: Vargen
Jepp, er egentlig veldig fornøyd! Men det verste er at jeg fikk sonyen for 2500, da prisen lå på drøye 4k :)

Men denne jordingslyden må jeg få vekk :) ! Vet ikke om man kan jorde et lydkort med minjak uttak ved å mikse og trikse litt der??

Ja receiveren drar frontene fint, de skal gå mellom 100 og 150 men får da ialfall minstekravet :) Men de virker aldelse ikke " daffe" Veldig bra lyd ved lav spillin, spesialt roger waters og pin floyd er egnet som musikk, da receiveren er "kjent" for å være mjuk og høyttalerene er "kjent" for å ha ren lyd.

Bruker monster cabler til FL FR C og boffern
Hilsen Vargen!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2005 23.38.51 #4 av 5
Postet av: Typhoon7
Har du prøvd en annen lydkabel?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2005 12.04.45 #5 av 5
Postet av: Vargen
Hmm.... Ved å tilkoble lyd/bilde fra data kan ikke antennekablene være tilkoblet receiveren, ved å ha antenne kablene tilkoblet og jeg skal se på for eks tv/eller dvd etc kan ikke pc være tilkoblet receiveren........ :shock: :?:
Hilsen Vargen!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar