Logo

Offisell tråd - Digitalt bakkenett

Skriv et svar
07.04.2008 20.18.02 #31 av 38
Postet av: orso
"SuperB" skrev:Nei, men RiksTV har pr i dag ingen planer om å sende noen HD-kanaler.

Går nok ikke så langt tid før det skjer noe her. Åpnings seremonien i OL i Bejing skal forresten sendes i HD. Når flere av de analoge nettverkene slukkes, så vil det åpne opp for større kapasitet og HD.

Alikevel skal det digitale bakkenettverket få slite med å matche båndbredd kapasiteten til parabol. Canal Digital er nå i ferd med å få tilgang til mye større båndbredde med nye sattelitter som skytes opp. Slik jeg har forstått, så må Riks TV faktisk bytte dekoderne ved bruk av ny teknologi som utvider båndbredden.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.05.2008 21.30.58 #32 av 38
Postet av: SuperB
Det siste nye jeg har funnet om saken iallfall: Snart PVR! (hørt det før, eller?)
http://www.teknofil.no/wip4/bakkenett-p ... l?id=27750
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.05.2008 05.56.28 #33 av 38
Postet av: orso
Man bør styre unna Sagem og vente på Grundig. Sagem er et elendig merke med mye feil.
Forøvrig interessant at RiksTV ikke sender i skikkelig SD materiale, altså 576i. Vet ikke om det gjelder alle kanalene, men synes det er ganske utrolig.

Noe skikkelig HD tilbud på RiksTV vil bli vanskelig de første årene. De sliter mye mer båndbredde kapasitet enn hva parabol selskapene gjør. Parabolselskapene kan enkelt utvide kapasiteten med nye satelitter, noe som CD nylig har gjort, mens RiksTV må gå over til et annet system som innebærer utskiftning av dekoderne. Så ønsker man et godt HD tilbud, er parabol og helst CD veien å gå.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.06.2008 15.29.52 #34 av 38
Postet av: SuperB
Kjenner noen til RiksTVs praksis mtp sponsing av dekoder til abonnement 2+? Vi har RiksTV med binding (crap crap crap...), kjøpte den første boksen for 1 kr og venter fortsatt i det uendelige på PVR-boksen. Må jeg betale full pris for denne når jeg allerede er abonnent?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.06.2008 18.28.09 #35 av 38
Man får 70% rabatt på boks nummer 2-6 med Riks-pakken abonnent, ved kjøp av ny boks må du nok regne med å betale fullpris ja.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2008 21.39.34 #36 av 38
Test av Riks-TV sin lenge etterlengte PVR:
http://teknofil.no/wip4/review/grundig_ ... l?id=32281
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2008 12.30.55 #37 av 38
Postet av: SuperB
Tror det var snakk om en innbytteordning i og med at PVRen ble såpass forsinket som den ble. Kjenner noen til om dette ble noe av? Vi har allerede 2 rikstvabonnementer, og trenger egentlig ikke flere. Det første abonnementet burde vel kanskje være løst fra sin bindingstid, siden vårt første abonnement ble bestilt for ganske nøyaktig et år siden. Kan vel umulig være at man binder begge abonnementene når man kjøper ny dekoder.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.08.2011 07.55.47 #38 av 38
Postet av: tce team
nå skal riks tv gå opp 38 kr til i mnd for den som har grunnpakken , men du kan slippe dette et år vist du bunner deg i 12 mnd , det har jeg gjort og , nå koster det ikke og ha kort 2,3,4 :)
samsung ue46b7070-yamaha rx-v 767-rotel rb-1562 effektforsterker- ps3 slim-grundig dtr mhp 8740-bærbar samsung ns150-klipsch synergy f20 surround sett-2 stk xtz w99 12.16 subwoofere-htc sensation-d-link trådløs
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar