orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Noen som vet om Panasonic gjør noe med skjermene etterhvert? Sånn at f.eks de som selges nå har mindre støy enn de første som kom ut.
vallhall
Aktiv
E-post
Nå har jeg forstått det slik at prisgarantien kun gjelder produkter kjøpt isamme by, og er unntatt nettbutikker, prisen for plasmaen ble ca 30300.-, men stativet måtte jeg betale for. Stativet hadde de nettopp fått og sa dette var et stativ de hadde vært på jakt etter lenge, det kostet jo også ca 4500.- med en såkalt skinne, merket er vogels
Nopoint
Aktiv
E-post
Nei det er feil. Prisgaranti gjelder alle utsalgsteder i Norge. Lefdal derimot kjører også prisgaranti mot webshoper. Lefdal hadde også frem til 20.september 150% prisgaranti, men måte gå vekk fra dette.
På elkjøp garanterer de å være billigest i hele 30dager. Det vil si at vist Siba f.eks selger den etter 14dager for 24995.- så skal du gå i butikken med et bevis (DM eller prisforespørsel rett fra butikk) og vise dette. du skal da få tilbake differansen!
Eneste krav til prigarantien skal kunne gjennomføres (ivertfall i følge butikkene) er at varen er på lager hos konkurrenten som du bruker.
Men dette er som sagt ikke ditt problem, og spør dem om du vet om de har den på lager, så sier du bare JA, men at du vil kjøpe den der istede. De har ingenting med hvorfor du velger å kjøpe den der en hos en konkurrent.
Når det gjelder vogels så er det absolutt kjempe kvalitet, men 4500 for et veggfeste høres ut som "ripp off", Skal nesten garantere deg at det veggfestet sitter de på en BF (bruttofortjeneste) på kansje over 50%.
Mitt veggfeste kostet 1500.- men fikk det for 700 med forsatt god margin for butikken.
Nå er det jo ikke mine penger
. men jeg ville gått til en konkurrent fått en kjempe pris og sagt at jeg lover å ikke kjøpe den her vist du gir meg et pristilbud jeg kan ta med til Elkjøp/Lefdal. Det er jo fort noen tusenlapper å spare
Jeg vet at sinnsykt mange selgere på elkjøp/lefdal prøver å snakke seg ut av slike garantier. De er så bruttofokuserte at de ofte går over lik for å redde dagen. Stå på ditt og vis til garantiene deres (som de i mange tilfeller ikke kan selv).
Tannoy
Hjemmekinosjef
E-post
"Nopoint" skrev:Nei det er feil. Prisgaranti gjelder alle utsalgsteder i Norge. Lefdal derimot kjører også prisgaranti mot webshoper. Lefdal hadde også frem til 20.september 150% prisgaranti, men måte gå vekk fra dette.
På elkjøp garanterer de å være billigest i hele 30dager. Det vil si at vist Siba f.eks selger den etter 14dager for 24995.- så skal du gå i butikken med et bevis (DM eller prisforespørsel rett fra butikk) og vise dette. du skal da få tilbake differansen!
Eneste krav til prigarantien skal kunne gjennomføres (ivertfall i følge butikkene) er at varen er på lager hos konkurrenten som du bruker.
Men dette er som sagt ikke ditt problem, og spør dem om du vet om de har den på lager, så sier du bare JA, men at du vil kjøpe den der istede. De har ingenting med hvorfor du velger å kjøpe den der en hos en konkurrent.
Når det gjelder vogels så er det absolutt kjempe kvalitet, men 4500 for et veggfeste høres ut som "ripp off", Skal nesten garantere deg at det veggfestet sitter de på en BF (bruttofortjeneste) på kansje over 50%.
Mitt veggfeste kostet 1500.- men fikk det for 700 med forsatt god margin for butikken.
Nå er det jo ikke mine penger . men jeg ville gått til en konkurrent fått en kjempe pris og sagt at jeg lover å ikke kjøpe den her vist du gir meg et pristilbud jeg kan ta med til Elkjøp/Lefdal. Det er jo fort noen tusenlapper å spare
Jeg vet at sinnsykt mange selgere på elkjøp/lefdal prøver å snakke seg ut av slike garantier. De er så bruttofokuserte at de ofte går over lik for å redde dagen. Stå på ditt og vis til garantiene deres (som de i mange tilfeller ikke kan selv).
'
Jeg må få lov til å rette deg litt når det gjelder Elkjøps prisgaranti. Det er dessverre ikke slik(ihvertfall ikke her i Kristiansand...) at garantien gjelder for alle utsalgssteder. Elkjøp har etter det jeg har fått erfart moderert denne prisganatien til å gjelder butikker de konkurerer med i nærheten.(Arendal-Mandal her nede...).
Det er mulig at de operere anderledes der du bor, i så fall informer om det...hadde vært interessant å ha noe å slenge med neste gang jeg evt handler hos Elkjøp!
Når det kommer til prisen synes jeg også at dette var i det dyreste laget!
Jeg har en bestilling inne hos Fyndborsen hvor TV en kommer på ca 26500 inkl bordstativ. Synes også at et veggfeste til 4500 høres sinnsykt ut...
Du kan fint få et til ca 2k(og sikkert billigere...)her i Norge.
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301135&cks=ACC
Eller f.eks Vogel EFW 2004 til 1690 SEK på Fyndborsen.se
Videre tror jeg at du kommer til å bli knallfornøyd med TV en uansett hva du har gitt for den!
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
vallhall
Aktiv
E-post
Er enig at prisen jeg betalte var i meste laget, men jeg fikk 4500,- i avslag på veil pris 34995, som er noe iallefall, det er vel heller ikke så mange som har de inne nå, og ventetiden er etter som jeg forstår stor. Når det gjelder stativet var det noe de nettopp hadde fått inn, og var tiltbart i alle retninger inkl, at du kunne dra TVen frem i rommet, slik jeg forstod det var dette stativet veldig populært. Håper bare jeg blir fornøyd med valget mitt, noe som jeg tror
Tannoy
Hjemmekinosjef
E-post
"vallhall" skrev:Er enig at prisen jeg betalte var i meste laget, men jeg fikk 4500,- i avslag på veil pris 34995, som er noe iallefall, det er vel heller ikke så mange som har de inne nå, og ventetiden er etter som jeg forstår stor. Når det gjelder stativet var det noe de nettopp hadde fått inn, og var tiltbart i alle retninger inkl, at du kunne dra TVen frem i rommet, slik jeg forstod det var dette stativet veldig populært. Håper bare jeg blir fornøyd med valget mitt, noe som jeg tror
Helt greit det!
Allikevel, Elkjøp kjørte for noen uker siden denne inkl bord til 29990.
Det veil prisen er villedene...!
vallhall
Aktiv
E-post
Det er vel bord til min og, men er jo uaktuelt når det skal på veggen, angående pris er det vel en sammenheng mellom pris og etterspørsel.
Vil også si at jeg sammenlignet med Panasonic PA50 og forskjellen var ifølge mine øyne var som natt og dag til PV500s fordel, men jeg fikk kun testet med RGB signal
Tiburon
Aktiv
E-post
Hengte opp en pv500 50" med vogel. Pris vogel: 1900-
Elprice. 4500 er ripoff.
janse
Aktiv
E-post
Er det fra høyre høytaler denne kommer?
Er det mulig å "kople fra" de innebygde høytalerne (uten å sende inn til Panasonic, vil ikke være uten TV så lenge ;), vil jo uansett bruke anlegget til tv-sendinger også..
vallhall
Aktiv
E-post
Noen som vet om PC bildet er like bra på PV500 som på Pioneer FDE/XDE? Nå har jeg en forsterker uten HDMI inngang og lurer på om jeg kan bruke den optiske kabelen jeg bruker idag og bilde via HDMI fra signalkilde til plasma?. Fint om noen kunne si meg hvordan jeg gjør dette
Haldor
Aktiv
E-post
"janse" skrev:Er det fra høyre høytaler denne kommer?
Er det mulig å "kople fra" de innebygde høytalerne (uten å sende inn til Panasonic, vil ikke være uten TV så lenge , vil jo uansett bruke anlegget til tv-sendinger også..
Elektrolyden kommer fra elektronikkrn bak i TV'n og/eller trafo'en. Det er ikke støy via høyttalerene. Noen "fikser" lyden vekk ved hjelp av en støyskjerming bak, duk eller annen lydabsorberende masse.
Du hører normalt bare lyden når TV volumet er satt lavt.
Mvh Haldor
--------
~~ If this is torture chain me to the wall ~~
Baal-Zebub
Aktiv
E-post
"janse" skrev:Fikk tak i en DVI-HDMI kabel idag og prøvde å kople pcen til tven via denne. På 800x600 ble det bra bilde, men bildet var liksom "for stort" for tven, så kantene osv forsvant.
På 1024x768 ble det bare skurrete og dårlig.. Problemer med "for stort" bilde her også..
Er det best å kople PC til denne tven vha VGA-kabel? Trodde DVI-HDMI skulle være bedre, jeg..
Fikk samme problemet med at kantene forsvinner ved bruk av dvi/hdmi kabel. Valgte å kjøre bilde i 1080i. Har ikke prøvd VGA-kabel, og vil nesten nekte å gjøre det når det er hdmi inngang på tv'en. Det er ikke mye som forsvinner, slik at film avspilling er helt ok, men likevel mangler det liksom noe
heffalompa
Aktiv
E-post
heisann
jeg hadde 2-3mnd gammel pv500e, den suste fra høyre side, ca midt på. ( en lyd som skiftet frekvens hele tiden, VELDIG irritabelt) fikk byttet dette apparatet med ett helt nytt ett. d nye apparatet suste på samme måte med engang jeg startet d opp, stilte inn kanalene automatisk. etter dette ble tvn stille som graven.
får bare håpe at dn forblir stille.
hilsen en som er toppfornøyd med pv500e.
En ting om biler som stemmer veldig bra, "japanerne sier: drit i hvordan d ser ut bare d fungerer, Tyskerne sier: drit i om d fungerer bare d ser bra ut"
janse
Aktiv
E-post
"heffalompa" skrev:jeg hadde 2-3mnd gammel pv500e, den suste fra høyre side, ca midt på. ( en lyd som skiftet frekvens hele tiden, VELDIG irritabelt)
Er dette problemet jeg også har med min, dessverre. Bestilte fra fyndbørsen men vurderer å ta kontakt med panasonic nordic (norge) og høre hva jeg kan gjøre med det.
Er egentlig ikke så veldig problematisk da jeg elsker høy lyd, men hadde selvsagt vært fint med et apparat som funker 100%..
Tannoy
Hjemmekinosjef
E-post
"janse" skrev:"heffalompa" skrev:jeg hadde 2-3mnd gammel pv500e, den suste fra høyre side, ca midt på. ( en lyd som skiftet frekvens hele tiden, VELDIG irritabelt)
Er dette problemet jeg også har med min, dessverre. Bestilte fra fyndbørsen men vurderer å ta kontakt med panasonic nordic (norge) og høre hva jeg kan gjøre med det.
Er egentlig ikke så veldig problematisk da jeg elsker høy lyd, men hadde selvsagt vært fint med et apparat som funker 100%..
Da hadde det vært supert om du kunne holdt oss oppdatert hva Panasonic sier. Tipper det går fint!
Har selv en bestilling inne på Fyndbørsen, men det var noen uker leveringstid...klarer nesten ikke å holde ut...!