orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"Knut" skrev:Pioneer 436 XDE testens udiskutable vinner. Og denne testen er vel seriøs!!
Les her
Veldig synd at PV500 ikke var med i testen. Har til gode å se disse to mot hverandre i en test. Jeg liker personlig PV500 bedre etter det jeg har sett.
Hører også mye godt om NEC, men de får man ikke sett noen steder.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"Knut" skrev:Pioneer 436 XDE testens udiskutable vinner. Og denne testen er vel seriøs!!
Les her
Er forresten overrasket over skjermen slet med etterslep på fotball når støyreduksjonen var slått av. Det er et klart minus. Støy i bildet (kornete) er dessuten et annet minus med 436.
tml
Aktiv
E-post
Er forresten overrasket over skjermen slet med etterslep på fotball når støyreduksjonen var slått av. Det er et klart minus. Støy i bildet (kornete) er dessuten et annet minus med 436.[/quote]
Står vel at problemet med etterslep forsvant når man slo av støyreduksjonen.
Noe man kunne besteme for vær enkelt kanal.
Pioneers støyreduksjon er åpenbart ikke skreddersydd for de raskeste bevegelsene, for med støyreduksjonen slått av forsvinner etterslepet. Som kjekt er kan man gå inn og deaktivere den analoge støyreduksjonen for hver enkelt kanal.
Der Philips har fokus på detaljer og således får med seg en del uønsket støy, har Pioneer valgt en strategi der bildene ser mer duses ut. Resultatet er bilder med svært lite støy, men heller ikke like skarpe. Pioneer har heller ikke kastet seg på Philips "Natural Digital Motion"-pakke, men lar filmproduksjoner se ut som film og ikke video.
Er uansett veldig usikker på hva jeg skal kjøpe har egentlig bestilt pioneer 436 xde men grunnet at jeg ikke får den får midten/slutten av desember ser jeg på andre muligheter.
Noen forslag?
Trond M
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Vel, slår du av støyreduksjonen blir det jo mer støy. Og som sagt, støy i bildet er jo fra før av et liten svakhet på denne skjermen.
Jeg liker PV500 bedre, men det er lang leveringstid på den også. Synes valget ditt bør stå mellom disse to skjermene og heller holde ut i ventetiden.
tml
Aktiv
E-post
"bomholt" skrev:Vel, slår du av støyreduksjonen blir det jo mer støy. Og som sagt, støy i bildet er jo fra før av et liten svakhet på denne skjermen.
Jeg liker PV500 bedre, men det er lang leveringstid på den også. Synes valget ditt bør stå mellom disse to skjermene og heller holde ut i ventetiden.
Du har nok rett
Er bare kjedelig og vente
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Det kommer test av Pioneer og Panasonic i neste DVD & Hjemmekino og testen kommer også på TV2 hjelper deg.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
zaphyr
Aktiv
E-post
Noen som har prøvd 436 med PC med skjermkort med komponent ut? Hvordan er kvaliteten her? (prøver å argumentere overfor meg selv om at jeg bare trenger FDE og spare noen lapper)
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Jeg har prøvd 435 med komponent og DVI/HDMI fra et Geforce 6600GT. Bildet ble faktisk best på komponent. Kjørt 720p ut fra skjermkortet (1280 x 720).
Det blir litt overscan, men det har ingenting å si for filmvisning fra PC)
Mvh
Rune
camry10
Aktiv
E-post
Jeg har bestilt meg en pioner 436xde som forhandleren fikk før helgen.men ble skuffet av det utydelige bildet,er det dette dere kaller støy eller? Tror faktisk jeg avbestiller denne,og heller venter til han får inn pannan om en uke.Hadde virkelig gledet meg til denne,men må bare si at for meg ble den en nedtur.
zaphyr
Aktiv
E-post
"Rune" skrev:Jeg har prøvd 435 med komponent og DVI/HDMI fra et Geforce 6600GT. Bildet ble faktisk best på komponent. Kjørt 720p ut fra skjermkortet (1280 x 720).
Det blir litt overscan, men det har ingenting å si for filmvisning fra PC)
Ble bildet godt nok til MCE bruk? Noe merkbar forskjell fra VGA i fornt? Mye penger spart med å velge FDE modellen.
Litt overscan kan vi leve med. Er det ikke bare snakk om litt av oppgavelinjen?
Takker for svar.
BamseFar
Aktiv
E-post
Har tenkt å bestille 436 XDE i løpet av dagen. Lurer bare på hva jeg skal kjøpe som veggfeste. Ser at B-Tech har noen greie veggfester som passer til mine stendere. De nevner at TV'en må være VESA kompatibel for at festene skal passe. Er det noen som vet om Pioneer er kompatibel, og er disse B-tech universal festene i så fall greie nok (feks 8410) ?
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Pioneer leveres med feste fra butikk. Når butikk kjøper inn TV fra Pioneer så velger butikk hvilken de skal ha med.
Mvh
Rune
vallhall
Aktiv
E-post
Noen som vet om man kan kjøre i 1280*720 opplønsing i PC modus via VGA med 436XDE slik man kan med TH-PV42500?
Andepande
Aktiv
E-post
"turbo1979" skrev:Pioneer PDP-436XDE + Väggstativ koster 25596 uten svensk moms.
I norske kroner blir dette da (Svensk kurs 85) : ca 21756 NOK
Med norsk moms (25%) : 27195 NOK
Og hvis jeg tar et par tusen i frakt er man oppe i 29000 for denne glimrende tven.
Hifi center kjeden koster denne 39995 og da kommer veggstativ i tillegg.
http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?id=1301
50 tommeren koster (506 + veggstativ) koster 35996 uten moms
I norske kroner blir dette da (Svensk kurs 85) ca 30596 Nok
Med norsk moms (25%) : 38245 NOK
Altså man kan få 50 tommeren for ca 40000 NOK hjem på døra!!!!
Denne koster 49995 på hificenteret:
http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=64&id=1302
Løp og kjøp!!!!
Hva med toll? Eller er pioneer produsert i EU?
Toralfsen
Aktiv
E-post
Toll og moms er vel det samme. Uansett har prisen i Sverige gått mye opp og ned i Norge så dette er vel ikke mye poeng i lenger....