Logo

Offisiell tråd - Canal Digital Kabel-TV HD-dekoder

Skriv et svar
21.12.2007 23.20.51 #1 av 25
Postet av: Rune
Har nå hatt HD-tuneren fra Canal Digital et par uker og har begynt å få litt inntrykk med den. Tenkte å skrive en fullstendig test på den, men det er jo greit å ha en felles tråd for den.


HD-kanalene man får tilgjengelig er:

Canal + HD
Canal + Sport HD
Voom
Discovery HD
Silver HD
SVT HD* (er litt usikker på om denne er allment tilgjengelig, da den ikke står på nettsiden til Canal Digital)


Dekoderen
Dekoderen er relativt grei. Den har noen hikker som at den bruker å låse seg ved jevne mellomrom (typisk 1-2 ganger i løpet av kvelden) Da booter den og er tilbake etter ca 20-30 sekunder.

Kanalskiftet kunne sikkert også vært raskere.

En ulempe er også at den sender ut 1080i også på SD kanalene (man kan ikke ha seperate settinger) Dette er en ulempe hvis man har en TV/projektor med god bildebehandling. Jeg ville foretrukket om min Pioneer tok seg av oppskaleringen. Men det fungerer helt greit.

Fjernkontroller er rimelig kjip og er ganske følsom. EPG fungerer utmerket. Samlet sett kan man få 154 kanaler (ifølge tuneren under oppstart) hvis man abonnerer på alle. Det er forsåvidt rimelig dyrt (over 20k pr år såvidt jeg kunne se)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2007 09.58.01 #2 av 25
Postet av: arntos
Hadde seriøst ikke taklet å hatt et produkt som hadde bootet et par ganger pr kveld. Ting man betaler for bør fungere bedre enn det. Men mulig det kommer oppdateringer som fikser biffen... Tror uansett ikke jeg kommer tiø å bytte parabolen med kabel TV.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2007 11.51.56 #3 av 25
Postet av: petre2006
Ok ok ok ok ok (husker dere stemmen til Pesci i Dødelig våpen 4)

Her ble jeg litt i stuss over det dere skriver. Min CD HD tuner som står i kinoen, den hakker ikke, den trenger ikke omboot (vel og merke etter femte oppdatering på uner en mnd). MEN, jeg har full pakke og det koster IKKE 1666 i mnd, men 441,- i mnd.

Men det som slår meg negativt en den noe svake bildekvaliteten på HD delen kontra andre HD kilder. Og på SD er det like flaut som på andre vanlige tunere.

Huff nei, ikke lett dette her, men synes den tuneren er på grensen på hva man skal kunne selg folk. Fett å få HD, definitiv. Ikke er den så dyr heller. Synd den er ribbet for HDD og andre kjekke funksjoner slik som vil komme på ViaSat sin :-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2007 12.12.49 #4 av 25
Postet av: Rune
Prisen jeg oppga var med alle kanalene tilgjengelig:

15 favoritter a 59 pr par 413,- (rundet ned til 14)
Familie pakken 149,-
Grunnpakken 219,-
HDTV 99,-
Canal + Sport HD 99,-
TV2 Sport 149,-
Canal + total 249,-
TV1000/Sport 222,-

Rikstotto 199,-
Zee TV 199,-
Viasat Golf 99,-
Sport select 49,-


Samlet 2145,- år mnd :-)

Mulig at det bare er min dekoder som er tullet og rebooter. Det skjer som regel i sammenheng med kanalskifte eller justering av lyd.

Vurderer sterkt å bytte til PVR versjonen når den kommer.

Håper den har HDMI-CEC slik at jeg kan bytte kanal via TV.

Syns SVT-HD sendingene er de med best kvalitet.
Mye av det som sendes på Silver HD ser ut som SD
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2007 12.57.45 #5 av 25
Postet av: petre2006
Så, altså, Hvis man abbonerer på Entertain pakken fra CD har du plukket ut mange av de du nevner der. Klart, man kan få noen ekstra kanaler og få litt til å se på, da blir det nok litt dyrere, helt korrekt. Men, alle de pakkene kan slås sammen til Entertain og du slipper laangt billigere unna.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2007 13.03.20 #6 av 25
Postet av: kamelon
Bare for å oppklare litt :D
Rune, du snakker om kabel-tv dekoderen. Petter du har jo parabøllll :D
Min hd-parabol tuner hakker heller ikke, så tyder jo på at det er noe krøll med kabel-versjonen?
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2007 13.13.12 #7 av 25
Postet av: Rune
Bare for å oppklare. Jeg skriver den hikker. Ikke hakker :-)

(dvs den rebooter)

På kabel TV har man ikke mulighet for Entertain pakken såvidt jeg kan se:
http://www.canaldigital.no/templates/pr ... _4867.aspx

(fordelen med Kabel foran parabol er jo at man får "alle" kanalene)

På parabol trenger man både fra Viasat og CD for f.eks å få TV1000 og Canal +
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2007 13.37.30 #8 av 25
Postet av: kamelon
Bare for å oppklare. Jeg skriver den hikker. Ikke hakker


:D hehehe..

Ser fjernkontrollen er lik på begge tunere. Vet du hva den "hjerte"-knappen er til??Tror ikke den har noen funksjon hos meg.. :?:
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2007 13.59.13 #9 av 25
Postet av: petre2006
"kamelon" skrev:Vet du hva den "hjerte"-knappen er til??Tror ikke den har noen funksjon hos meg.. :?:


Hvis du har sett på amerikanske sykehus såper så er det en sånn defibrilator med pads som du kan jumpstarte boksen når den tilfeldigvis dauer en dag ;-)

@Rune; Beklager, leste ikke med 'liten skrift', det stiller seg selvsagt annerledes på kabel pakkene enn parabol; my bad :-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2008 11.48.07 #10 av 25
Postet av: teebee
Hjerteknappen: om du slår på favorittkanaler på dekoderen bruker du denne knappen for å skifte mellom alle kanaler og favoritt kanaler. skulle gjerne sett at man hadde flere favoritt instillinger som en for musikk, en for film og en for hd, nå har jeg bare alle kanalene jeg har abonement på så jeg slipper kjøp denne kanalen meldingen.

min hd dekoder hikker også. eller den låser seg så jeg må reboote den. napper som regel bare ut strømmen. syned den forøvrig er treg og starte. så jeg gidder aldri slå den av utenom når den låser seg. jeg har aldri hatt dekoder før så vet ikke om dette er generelt med dekodere eller kun gjelder denne, men skulle ønske man kunne flytte på kanalene så man fikk sortert de etter eget ønske. fleste SD kanaler blir som 4:3 kun HD kanaler fyller hele skjermen. selv om man manuelt klarer å strekke bildet ut over hele skjermen så resetter den seg ved reklame pauser. i tillegg får jeg ikke min logitech harmony 895 til å skrive mere en 1 tall på kanalvelgeren så den kan kun brukes til kanalene 0-9 :(

trur det vil ta lang tid før jeg kjøper ny dekoder. synes det var alt for stiv pris på denne og den lever ikke opp til forventningene. synd man ikke kan leie dekoder til det kommer noen som har litt funksjonalitet.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2008 18.33.14 #11 av 25
Postet av: sanasol
Noen som vet når CD kommer med en PVR-HD dekoder for kabelnettet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2008 18.51.27 #12 av 25
Postet av: Rune
Det har vært snakk om januar. Jeg vurderer sterkt å oppgradere da jeg ikke er helt happy med den standardekoderen.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 12.32.35 #13 av 25
Postet av: teebee
"Rune" skrev:Det har vært snakk om januar. Jeg vurderer sterkt å oppgradere da jeg ikke er helt happy med den standardekoderen.


så spørs det om oppgradere noe du ikke er fornøyd med med et nytt prudukt i samme merke vil gjøre deg mere fornøyd. går ut ifra at det fortsatt er sagem, eller hva det hetere, som lager pvr boxen. om jeg kan levere inn den gamle for å få pvr billigere kan det jo være aktuelt, ellers trur jeg at jeg lever med den gamle møkka. bedre å bruke 3000 på en box man ikke er fornøyd med enn 6000 for to boxer man ikke er fornøyd med. :D
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.01.2008 10.46.17 #14 av 25
Postet av: teebee
la merke til at det er endel kanaler som sendes med svensk tale over hd dekoderen. mange kamper på canal+ har svenker bak mikrofonen. og til min store forskrekkelse så var eurosport også svensk språklig over dekoderen, mens norsk over vanlig kabeltv. flere som sliter med dette problemet? kanskje jeg skal sende en klage til canaldigital.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.02.2008 20.41.57 #15 av 25
Postet av: teebee
er det ingen andre som har det eller er det samme for dere hvilket språk kanalene sendes på? gjelder dette bare meg?
kommet noe dato på pvr boksen? kanskje jeg skal klage på min og høre om de vil bytte den med en ny og bedre box. ellers så kan det hende jeg driter i canal digital. er alt for dårlig. dekoderen låser seg ofte og må trekke strømmen for å få den igang igjen.

er det noen som bruker logitech harmony fjernkontorll på denne boxen? jeg får kun kanalene 0-9 og ikke de som er 2 siffer eller mere. mine instillinger på fjernkontrollen eller er det boxen som ikke er helt god?

noen meninger?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar