warius
Aktiv
E-post
Der ser sånn ut ja.. Var det jeg tenkte meg. Da er det foreløpig elprice som har den billigste da, hvis vi ser bort fra multidiscount
rlarssen
Aktiv
E-post
Nettside
Ja, blir vel å kjøpe denne tven før jul da..julepresang til megselv..
Men prisgarantien til elkjøp, vil ikke den gjelde i dette tilfellet?
Rolf Petter Larssen
TedN
Aktiv
E-post
"Stakjen" skrev:http://www.dinside.no/php/art.php?id=277529
Hyggelig!!
Det var noen som skrev noe om at test av en Sony-skjerm kommer på dinside.no neste mandag (31.10). Det er vel 32" V-modellen det snakkes om underveis i 9830-testen da? Blir i tilfelle spennende å se hvordan den kommer ut sammenlignet med 9830, selv om de allerede har begynt å antyde hvor landet ligger...
aavdst
Aktiv
E-post
Den mest spennende konkurrenten til denne Philips'en er vel Samsung LE-40M61B - årets EISA vinner. Noe journalisten i DinSide også bemerket i testen av Philips 37PF9830. Men det drøyer vel en stund før vi får se en test av Samsung'en.
Stakjen
Aktiv
E-post
Hva skjer egentlig med 42PF9839?
Philips sier den er forsinket, men vet ikke noe mer.
Utrolig frustrerende da jeg venter på å kunne hente en slik hos NSE
Er det noen som har peiling når den vil komme i salg?
warius
Aktiv
E-post
Mener noen her sa at full 1920x1080 oppløsning fungertre fra pc på denne tvn, men etter å ha lest kommentaren på testen på dinside.no så forsår jeg det som at det ikke er mulig. Blir veldig forvirret av dette. Det vil nemlig være en avgjørende faktor for om jeg kommer til å kjøpe denne tvn eller ikke. Kan noen av dere som har denne tvn sjekke ut dette skikkelig. Og husk at det er stor forskjell på om tvn takler selve signalet og om den klarer å vise det riktig. Til og med min Thomson 32" CRT takler 1920x1080, men mesteparten av bildet faller utenfor tvn. Er det dette som skjer på 9830 og? Eller klarer den faktisk å vise ekte 1920x1080 oppløsning fra pc? Sjekk gjerne både dvi og hdmi ingangen
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Fra testen:
Mens vi koblet til PCen via en DVI til HDMI-overgang stusset vi imidlertid litt over de oppgitte spesifikasjonene fra Philips. Der skilles det nemlig mellom videoformat (1920/1080i) og datamaskinformat (1366/768), en begrensning vi ikke helt forstår årsaken til.
Vi koblet nemlig til PCen og satte skjermkortet til 1920/1080, og kjørte HD-materiale rett ut i både 720p og 1080i. Av trailerne som ble vist var blant annet King Kong, Batman Begins, Shark Tale, Skeleton Key og The Island.
Funker fint mao som jeg forventet. Om det blir 1:1 pixelmapping er vel en annen sak, men det har kanskje ikke så mye betydning heller.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
oro2
Aktiv
E-post
Jeg har vurdert både 37PF7320 og 37PF9830. For tiden er det sistnevnte jeg har mest lyst på. Er det verdt prisforskjellen det er mellom disse? Vil jeg merke forskjell i kvalitet på et vanlig tv-signal som verken er parabol eller kabel-tv?
T2
Kunnskapsrik
E-post
"warius" skrev:Var på elkjøp å kikket litt på denne tvn idag.. Er det bare meg eller kunne denne tvn sett penere ut? så den ved siden av en speilblank knallsort panasonic plasma. Philipsen ble som en grå plastikk leke i forhold i mine øyne.
Noen andre som har gjort seg noen tanker om selve designet på denne tvn?
Jeg liker ikke designet på Philips. Det er altfor manga rammer utenfor selve panelet.
nutts
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
Har lest hele tråden her for jeg har skikkelig lyst på denne TV'n.
Ser det er mest snakk om den klarer å vise 1080i skikkelig fra PC, noe jeg har forstått att den klarer. Hvordan er denne TV når den får 720p signaler ?
Siden HDTV sendes i både 720p og 1080i, må jo det være like viktig som att den takler 1080i skikkelig.
Slik jeg har forstått det, vil hd-dvd og blueray ha mulighet for både 720p og 1080i, så en fremtidig hdtv må jo vise begge formater skikkelig.
Er det noen som har testet dette på 9830 ?
Er dette markedets beste tv pr i dag ?
Er i marked for en slik tv, å siden min lokale sjappe ikke har annet enn kabel signaler å vise frem, så får jeg ikke testet dette før jeg kjøper.
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )
http://www.lmbk.no ( modellbiler )
respl
Aktiv
E-post
"rlarssen" skrev:
Mail fra elkjøp:
Hei og takk for din henvendelse
Denne modellen har vi på hovedlageret, så den er det mulig å bestille. Våres pris på dette produktet er 28995,-
Ha en fortsatt god dag!
Med vennlig hilsen
Line
Elkjøp Kundesenter
81532000
Jepp, Elkjøp er denne gangen noen luringer som vet hva de gjør.
De har sniksolgt de få enheter som Philips kan levere i det stille for at det ikke skal bli for lang ventekø. Ganske redelig, spør du meg, når man ser Elprice annonsere stort men trolig uten å kunne levere en eneste TV
Jeg bestillte min hos Elkjøp Åsane for en uke siden til 29.500kr. Leveringstid 14 Des, men 3-4 andre kunder hadde fått sin 1. Nov selv om antatt levering var 1. Des.
Nå ser jeg den er på
webben til Elkjøp og regner med at Philips produserer seriøse mengder snart. Prisen kan sikkert prutes til under Elprice sin.
Tannoy
Hjemmekinosjef
E-post
Ikke for å være frekk her, men er det øya mine det er noen galt med...?
Har sett litt på denne idag og ble langt ifra imponert.
Ser at den får masse gode tester, men jeg synes bildet er ganske så elendig!
Så den på DVD via HDMI(Toshiba 350).
Synes kontrasten er dårlig og selve bildet generelt. Kornete og kjedelig.
Kan den være så dårlig innstilt?(klådde ikke noe selv...)
Trenger jeg briller??
Så den vis-a-vis flere plasmaer, Pioneer, Pana500 og div Philips og synes alle disse er en helt annen klasse...
Synes LGs 37" LP1 også var bedre....
Noe som er enig/uenig?
Er LCD på denne størrelsen ikke bra nok ennå?
TV en i seg selv er jo stillig, men bildet er skuffende...
Hva synes dere? Trenger jeg briller?
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Copyrighted
Aktiv
E-post
Slapp av Tannoy PV500 tvene våres kommer i slutten av neste uke fikk jeg høre
(Han var 80% sikker) hehe..
Har ikke sett disse Philipsene, så jeg kan ikke si noe om bildekvaliteten, men designet er rett og slett stygt ! Allt for mange rammer a gitt ! 37 tommern er jo DRIT svær iforhold til den faktiske skjermstørrelsen.
MEN, en ting som er sikkert er at jeg så 436XDE og PV500 og det som slo meg først var fargene og lysstyrken på pioneer WOOOF rett i ansiktet. Men bildet er allt for digitalt og lyst, rett og slett ubehagelig å se på ! Panasonic har smooth og et helt fantastisk deilig bilde !..
Har du forresten sett her ? HELT nyderlig ! det er TH-42PV500
http://www.pbase.com/chunkofunk/screen_shots_gallery/
*Welcome To The Jungle*
Tannoy
Hjemmekinosjef
E-post
"Copyrighted" skrev:Slapp av Tannoy PV500 tvene våres kommer i slutten av neste uke fikk jeg høre (Han var 80% sikker) hehe..
Har ikke sett disse Philipsene, så jeg kan ikke si noe om bildekvaliteten, men designet er rett og slett stygt ! Allt for mange rammer a gitt ! 37 tommern er jo DRIT svær iforhold til den faktiske skjermstørrelsen.
MEN, en ting som er sikkert er at jeg så 436XDE og PV500 og det som slo meg først var fargene og lysstyrken på pioneer WOOOF rett i ansiktet. Men bildet er allt for digitalt og lyst, rett og slett ubehagelig å se på ! Panasonic har smooth og et helt fantastisk deilig bilde !..
Har du forresten sett her ? HELT nyderlig ! det er TH-42PV500
http://www.pbase.com/chunkofunk/screen_shots_gallery/
Fa.. jeg er så lei av å vente nå ja...
Yes, mulig i slutten av neste uke...håper det går i boks!
Er ikke helt enig med deg ang designet, synes Philips har gjort en god jobb her, samt at ambilight er en ganske så stillig...
Uansett, synes Panaen er i en annen klasse...
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/