Amadesus
Hjemmekinosjef
E-post
Lurer bare på hva hovedforskjellene er mellom 436 serien og den serien som har kommet senere som er langt billigere, tror den heter pdp42 eller noe sånt, ser at de har en 42 tommer hos elkjøp til kr.19900,- av denne pioneer modellen, mens 436 xde koster ca. 35000,-
Lurer også på hva hovedforskjellen er mellom pioneer sine skjermer og de nye fra panasonic?
knutinh
Hjemmekinoekspert
E-post
Hva er konklusjonen på Pioneer og PC? Jeg skal kun bruke skjermen sammen med en HTPC så dårlig PC-kompabilitet = null kjøp.
Er det slik at man må kjøpe dyreste modell for så å plugge en analog VGA inn på fronten for å få 1:1 pixel? Og HDMI inn på alle modeller er ikke i stand til 1:1 pixel men må oppskalere og så croppe? Irriterende....
Hvorfor kan de ikke lage et display med samme panelet med en enkel DVI/HDMI inngang uten tuner, fjernkontroll, prosessering, lyd, mediaboks, kortleser etc og selge den til 20.000,-? Jeg trenger egentlig bare en stor PC-skjerm som har størrelse og kvalitet beregnet på video, ikke powerpoint.
-k
Amadesus
Hjemmekinosjef
E-post
Hvorfor kan de ikke lage et display med samme panelet med en enkel DVI/HDMI inngang uten tuner, fjernkontroll, prosessering, lyd, mediaboks, kortleser etc og selge den til 20.000,-? Jeg trenger egentlig bare en stor PC-skjerm som har størrelse og kvalitet beregnet på video, ikke powerpoint.
Høres ikke ut som det er en av disse Pioneer plasmaene du er ute etter. PDP436 FDE utgaven har ikke vga inngang i front av tunerboksen nei. Du må vel opp på XDE utgaven for å få pc inngang. Har FDE utgaven selv og er kongefornøyd, super tv med kjempebra bilde og supert design. Synes det er kjempeflott at tuner er i egen boks da dette gjør tv'n slankere og penere på veggen! Samt at det blir mindre kabler opp til skjermen.
knutinh
Hjemmekinoekspert
E-post
"Amadesus" skrev:Høres ikke ut som det er en av disse Pioneer plasmaene du er ute etter. PDP436 FDE utgaven har ikke vga inngang i front av tunerboksen nei. Du må vel opp på XDE utgaven for å få pc inngang. Har FDE utgaven selv og er kongefornøyd, super tv med kjempebra bilde og supert design. Synes det er kjempeflott at tuner er i egen boks da dette gjør tv'n slankere og penere på veggen! Samt at det blir mindre kabler opp til skjermen.
Problemet er det samme som i CRT-dagene. For å få den beste bildekvaliteten er du nødt til å kjøpe dyreste modell med en masse "ræl". Jeg liker virkelig at Pioneer gjør høyttalere til en opsjon. 10 poeng. Ekstern mediaboks er også en fin ting. At den er vanskelig å bruke mot PC er ikke fullt så bra.
Men når skal noen slippe en "PC-skjerm" uten alt "rælet" som er like bra som de beste tv-skjermene? 2 tv-tunere, fjernkontroll, dsp, høyttalere, stort i/o panel etc MÅ jo koste noe. Jeg vil bare ha en DVI/HDMI inngang, power on/off og verdens beste panel jeg
-k
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"knutinh" skrev:Hva er konklusjonen på Pioneer og PC? Jeg skal kun bruke skjermen sammen med en HTPC så dårlig PC-kompabilitet = null kjøp.
Er det slik at man må kjøpe dyreste modell for så å plugge en analog VGA inn på fronten for å få 1:1 pixel? Og HDMI inn på alle modeller er ikke i stand til 1:1 pixel men må oppskalere og så croppe? Irriterende....
-k
Hva med Panasonic PV600? Mulig den fungerer bedre med PC. Ellers så kommer Panasonic med ny monitor plasma uten tuner og høyttalere i september. Prisen er ca. 20k, så kommer kortinnstikk i tillegg. Siden den er en proff modell beregnet til bedrifter, kan det hende den bedre tilpasset PC bruk.
Pioneer kommer vel med nye plasmaer i oktober/november.