Logo

Offisiell tråd - Toshiba HD-E1 /HD-XE1

Skriv et svar
16.02.2007 16.50.00 #16 av 97
Postet av: Torja
Trenden kan virke slik da salget av Blu-ray filmer i USA første ukene i Januar oversteg HD-DVD. Mer om dette her:
http://www.dvdnett.no/html/news/77326787.html
Her står det blant annet: Det er salgstallene fra Neilsen VideoScan som nå gir klarere indikasjoner på status for formatkrigen, fremfor påstander fra hver av leirene. Neilsen VideoScan samler inn tall fra alle store utsalgsteder av videogram, inkludert nettsider.

Så får vi jo se..
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2007 19.23.48 #17 av 97
Postet av: Rune
Har ikke mottatt spilleren enda, og jeg vet enda ikke når jeg får den.

Blir nok ikke å avbestille, men jeg er enig i at fremtidsutsiktene til HD-DVD ikke har vært så bra jeg kunne ønsket.

8000,- er jo tross alt ikke mer enn hva min Panasonic VHS som står i boden kostet meg for 10 år siden. (men ja det er mye penger)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2007 09.14.07 #18 av 97
Postet av: Rune
Den tyske nettsiden area dvd har lagd en svært omfattende test av XE1.

Resultatet er veldig bra og den slår blant annet Denon 2930 og Pioneer 989 som DVD spiller.

http://www.areadvd.de/hardware/2007/Tos ... 1_01.shtml

(bruk babelfish.altavista.com for å oversette)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2007 08.02.38 #19 av 97
Postet av: ovegeir
I går ble jeg den lykkelige eier av XE1:)

Har ikke fått testet den så mye enda, men har fått et lite første inntrykk:

*Viften støyer ikke så mye som HD-E1 til min store glede.
*på min Pioneer plasma ser 720P nå bedre ut enn 1080i som var best med HD-E1, det er vel takket være bedre bilde prosessor i XE1.
*Fjernkontroll med backlight, selv om det er noen få knapper som ikke er opplyst (navnet på knappen). Men knappene kunne vært bedre, det er ikke alltid den henger med.
*DVD oppskaleringen er som ventet meget bra!
*Bra at man kan ha 3 forskjellige picture modes, slik at man f.eks kan ha forskjellige bildeinnstillinger for DVD og HD DVD. Der er jeg også interessert i å vite om andre brukere har forskjellige innstillinger.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2007 08.44.53 #20 av 97
Postet av: Droigan
Hvor kan man eventuelt bestille en XE1 ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2007 09.15.55 #21 av 97
Postet av: ovegeir
"Droigan" skrev:Hvor kan man eventuelt bestille en XE1 ?


Den kommer nok ikke på lager igjen før i begynnelsen av mars desverre..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2007 08.43.03 #22 av 97
Postet av: Torja
"ovegeir" skrev:I går ble jeg den lykkelige eier av XE1:)

Har ikke fått testet den så mye enda, men har fått et lite første inntrykk:

*Viften støyer ikke så mye som HD-E1 til min store glede.
*på min Pioneer plasma ser 720P nå bedre ut enn 1080i som var best med HD-E1, det er vel takket være bedre bilde prosessor i XE1.
*Fjernkontroll med backlight, selv om det er noen få knapper som ikke er opplyst (navnet på knappen). Men knappene kunne vært bedre, det er ikke alltid den henger med.
*DVD oppskaleringen er som ventet meget bra!
*Bra at man kan ha 3 forskjellige picture modes, slik at man f.eks kan ha forskjellige bildeinnstillinger for DVD og HD DVD. Der er jeg også interessert i å vite om andre brukere har forskjellige innstillinger.


Gratulere med flott nytt apparat.. :D
Ettervært kan du si noe om hvordan den fungere på vanlig dvd? Skal være noe av det bedre i forhold til bildekvaliteten, også i forhold til dyre dedikerte dvd spillere.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2007 08.50.20 #23 av 97
Postet av: kWern
Dette burde kanskje vært lagt i en annen tråd, men verdt å merke seg at det blir mye snadder å kjøpe til Toshibaen i månedene fremover. Vi i Europa får et noe annet utvalg av filmer enn i statene.

Å hevde at Blu-ray er vinneren nå, er mildt sagt tåkepreik.

Fra Warner France:
French news site DVDRama has posted details on the latest HD DVD and Blu-ray Disc announcements from Warner Home Video.

A translation of the release schedule is as follows. (Titles marked "HD DVD only" are currently not scheduled to appear on Blu-ray Disc at this time. The larger majority of these titles appear to be HD DVD exclusive due to the fact that the Blu-ray system's more limited and less organised Interactive capabilities make the "In-Movie Experience" (IME) feature difficult to implement).

31st January, 2007:
The Lake House

28th February, 2007:
The Lady in The Water

March 26, 2007:
Superman Returns
Blazing Saddles
Batman Begins (IME) (HD DVD only)

April 25, 2007:
The Corpse Bride
The Island
Poseidon (IME) (HD-DVD only)
Charlie and the Chocolate Factory (IME) (HD-DVD only)

May 2007:
Enter the Dragon
Flags of our Fathers
Superman
Unforgiven
The Last Samurai

June 2007:
The Prestige
Natural Born Killers
V for Vendetta (HD DVD only)
The Matrix (IME) (HD DVD only)

July 2007:
Bullit
Mad Max 2
The Getaway
The Matrix Reloaded (IME) (HD DVD only)

August 2007:
Casablanca
Happy Feet
Letters of Iwo Jima
The Goonies
The Matrix Revolutions (IME) (HD DVD only)

September 2007:
L.A. Confidential
Blade Runner
Poltergeist
Blood Diamond (HD DVD only)
Zodiac
300 (IME) (HD-DVD only)

October 2007:
Dirty Harry
Sudden Impact
Magnum force
Music & Lyrics
The Dead Pool
The Enforcer
The Reaping

November 2007:
The Ant Bully
Scooby Doo
The Polar Express (HD DVD only)
Harry Potter and the Philosopher's Stone (IME) (HD DVD only)
Harry Potter and the Chamber of Secrets (IME) (HD DVD only)
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (IME) (HD DVD only)
Harry Potter and Goblet of Fire (IME) (HD DVD only)

December 2007:
2001: A Space Odyssey
The Shining
A Clockwork Orange
Eyes Wide Shut
Ocean's Eleven (1960)
Ocean's Eleven (2001)
Ocean's Twelve
The Wizard of Oz

As the HD DVD format is completely region free, North American HD DVD owners will be able to enjoy these titles also. For those who favour English language cover art, Warner UK are likely to release these titles in similar time frame.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2007 13.07.43 #24 av 97
Postet av: ovegeir
"Torja" skrev:
"ovegeir" skrev:I går ble jeg den lykkelige eier av XE1:)

Har ikke fått testet den så mye enda, men har fått et lite første inntrykk:

*Viften støyer ikke så mye som HD-E1 til min store glede.
*på min Pioneer plasma ser 720P nå bedre ut enn 1080i som var best med HD-E1, det er vel takket være bedre bilde prosessor i XE1.
*Fjernkontroll med backlight, selv om det er noen få knapper som ikke er opplyst (navnet på knappen). Men knappene kunne vært bedre, det er ikke alltid den henger med.
*DVD oppskaleringen er som ventet meget bra!
*Bra at man kan ha 3 forskjellige picture modes, slik at man f.eks kan ha forskjellige bildeinnstillinger for DVD og HD DVD. Der er jeg også interessert i å vite om andre brukere har forskjellige innstillinger.


Gratulere med flott nytt apparat.. :D
Ettervært kan du si noe om hvordan den fungere på vanlig dvd? Skal være noe av det bedre i forhold til bildekvaliteten, også i forhold til dyre dedikerte dvd spillere.


Jeg har jo kun min gamle Oppo DVD spiller å sammenligne mot (som jo er en kjent budsjett killer), men jeg ser jo at XE1 knuser denne.
Bedre sortnivå, mindre bildestøy, bedre på bevegelser/panoreringer, mere detaljer.
Har ikke rukket å se en hel DVD film enda, men på de filmene jeg har testet for å sammenligne ser jeg allerede forbedringer.
Reon bildeprosessoren som sitter i XE1 er jo kjent for å ha meget bra støyreduksjon, som forbedrer bildet uten å fjerne detaljer.
Bare synd den ikke virker på HD DVD filmer, der er det desverre litt støy på noen utgivelser i enkelte scener.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.02.2007 22.17.24 #25 av 97
Postet av: LazerLab
Jeg så bla.a Fast&Furious2 og den siste Matrixfilmen på min nyinnkjøpte E1 sammen med Benq PE7700 prosjektor. (vanlige dvd filmer) oppskalert til 1080i bildekvalieteten var skremmende bra i forhold til min gamle Denon DVD 1920 (kjøpt der de ikke selger brødristere o.l.) Tror skjermen eller prosjektoren må være av en viss klasse for å yte E1 bra bilde. Det er mye dritt som er merket HD Ready. Jeg er kjempefornøyd og vil annbefale E1 på det varmeste, selv som vanlig DvD spiller. Gleder meg til å se HD DVD filmene jeg har bestilt på Playx.no :lol: :P
Livet er ikke bare en lek ! Det er oså en dans på roser. TS. 10.01.06
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2007 13.17.48 #26 av 97
Postet av: Rune
Etter å ha sett min første HD DVD på E1 må jeg si at den er et kupp for hjemmekinoen. Det er sjeldent opplevelsen løfter seg så mye ved kjøp av nytt utstyr.

Gullkjøp.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2007 22.26.34 #27 av 97
Postet av: Torja
Gratulere :lol:
Har flere Blu-ray filmer og når jeg har sett et par på rappen, så lurer jeg alltid på et øyeblikk om Projektoren er ute av fokus når jeg så ser "vanlig" dvd.
:wink:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2007 23.02.49 #28 av 97
Postet av: Rune
"Torja" skrev:Gratulere :lol:
Har flere Blu-ray filmer og når jeg har sett et par på rappen, så lurer jeg alltid på et øyeblikk om Projektoren er ute av fokus når jeg så ser "vanlig" dvd.
:wink:


Jeg merket det godt i dag. I går så jeg HD DVD film og i dag var det tilbake til vanlig DVD. Syns jeg merket større forskjell når jeg gikk tilbake til DVD enn når jeg gikk til HD DVD. Men det er iallfall sikkert at jeg får bedre bilde med denne HD DVD spilleren enn jeg fikk med Samsung sin Blu Ray spiller.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.06.2007 13.47.35 #29 av 97
Postet av: orso
Toshiba HD-EP10 er også en interessant modell. Den har HDMI 1.3 og støtte for 1080p.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.06.2007 18.14.02 #30 av 97
Postet av: VannMann1
Nå er den nye 2.0/T22M versjonen klar for de som har sin HD-E1
tilkoblett bredbånd, ca 30 minutters tid for å laste ned on installere.
Ennå ukjent hva som er nytt i denne versjonen, håper at "release notes" snart blir tilgjengelig.

Har kjøpt min spiller via mpx.no, men sitter med en liten følelse av at
mpx.no ignen har kjøpt spillerne fra England, noen som kan bekrefte dette ?

Hvis det stemmer så kan man få 2 stk filmer gratis, les mer her :

http://www.home-entertainment.toshiba.c ... penelement
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar