Logo

Offisiell tråd Yamaha RX-V1900/RX-V3900/DSP-Z7

Skriv et svar
11.01.2009 12.20.26 #31 av 66
Postet av: Rune
Det er ikke mulig å legge inn url slik som jeg ser det.

Man kan søke på genre og locations.

F.eks er det 141 kanaler for Norge

Det er vanlige sendinger i tilegg til Podcast som er tilgjgengelig
For øyeblikket er det 12500 radiostasjoner og ca 8000 Podcast tilgjengelig. Sitter akkurat å hører på en stasjon fra California.
Nå som jeg kan styre receiveren fra kontoret via LAN tror jeg at jeg kommer til å bruke det enda mer.

Man får tilgang til en egen nettside.
http://yradio.vtuner.com/setupapp/yamah ... SignIn.asp

Hvor man får full oversikt over kanalene og kan legge inn sine favoritter. Det er samme kanaler som man har i gui på receiver.

Skjermbilde fra browser. Den booksen med kateogrier er tilsvarende meny i receiver. Så kan man bla seg innover.

Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2009 06.55.25 #32 av 66
Postet av: smurf69
Glimrende.
Takk for hjelp :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2009 08.22.03 #33 av 66
Postet av: roffe
"Rune" skrev:
Slik jeg oppfatter bruksanvisningen til RXV-1900 så har den det ikke. (i tree view kan man se at cross over er et eget valg som ikke ligger under hver høyttalertype)

Det synes jeg faktisk er litt svakt for en surroundreceiver til rundt 10 lapper. Mange (inkludert undertegnede) har jo gjerne mindre surroundhøyttalere bak enn fronthøyttalere. Det gjør at RX-V3900 blir mer aktuell for min del, men også at jeg må titte nærmere på hva konkurrerende merker har av muligheter for individuelt bassmanagement. Vet det er separat crossover på Denon AVR-2809 og Onkyo TX-SR806, ihvertfall, så her holder Yamaha igjen på funksjonaliteten på de rimeligere modellene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2009 23.22.40 #34 av 66
Postet av: podtop
Da er RX-V3900 snart i hus :-)
Håkon Berg
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2009 21.03.39 #35 av 66
Postet av: Sir Andy
Hei.
Har 3900 og holder på med å bygge kino.
Siden det er min første kino er jeg "livredd" for å sette på veggplater før jeg vet at jeg har alle rør og kabler på plass...

Velger å bruke 5.1 i kinoen (+presence),
Zone 2: Signalet sendes til egen forsterker.
Zone 3: Bruker 3900'ens SP2 utgang til å sende lyd hit.

USIKKER på bruk av fjernkontroll nr. 2 i zone 2...
Jeg har kjøpt en trådløs overfører av IR signalet til fjernkontrollen.
Inn i senderen (som står i zone 2) går en 3,5mm minijack med en 2 meter kable og en IR mottaker i enden.
Mitt spørsmål er: Går det an å gjøre det så enkelt at denne forlenges og plugges rett inn i Remote IN 2 på forsterkeren?

PS: Jeg ble også svært begeistret for det enkle brukergrensesnittet når jeg koblet forsterekeren på nettet. Jeg mener å ha lest at du kan koble på en Iphone og styre alt fra den, men dette har jeg ikke fått prøvd ut ennå.

Har heller ikke fått koblet på nettradioen ennå.
Jeg får ikke VTuner til å godkjenne Mac adressen på min forsterker. Noen som hvet hvordan?

På forhånd takk...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2009 21.48.23 #36 av 66
Postet av: Rune
"Sir Andy" skrev:Jeg får ikke VTuner til å godkjenne Mac adressen på min forsterker. Noen som hvet hvordan?

Husk du skal kun fylle inn tallene. Ingen mellomrom eller bindestreker.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2009 22.28.12 #37 av 66
Postet av: Sir Andy
Hei Rune.
Nå har jeg gjentatte ganger forsøkt å skrive inn MAC adressen på Vtuner sin hjemme side.
Det går bare ikke... (Har forsøkt med kolon, uten kolon, med store og små bokstaver, med komma...

Kontaktet Vtuner og de sa følgende til spørsmålet om hvordan dette skal skrives inn:

Either way works, I use as 12 digit number like 00ad7712a34b.

You have full vTuner service on your Yamaha unit and can search for and launch Internet radio stations at any time. But we (i.e., our servers) do not receive your unit ID (MAC Address) and know about your unit until after the first time you try Internet radio/vTuner on your Yamaha. When you try Internet radio on your Yamaha be sure you have an Internet connection (Ethernet cable plugged into the Yamaha). Select Internet Radio/vTuner and proceed to browse and play stations.

After a successful play of a station on the Yamaha, you can go to the http://yradio.vtuner.com website, enter your Yamaha ID (=MAC Address) in the section headed "Sign in with your ID # From the Media Player", click button, then on "Create Account Login" and enter an email address and password for your account. In the future you can use the "Member Login" section of the website with this email and password to access your account. If you don't know how to retrieve you ID# click on the (more info about the ID #) link.

There are several different vTuner/Internet Radio enabled Yamaha products and we do not have access to all of them. If you cannot play Internet radio on the Yamaha it usually means you have a configuration or a firewall issue. Do you have the Network option from the setup menu? If you do, then you can try to use the DHCP connection type which will save you from entering in ip addresses of gateway and DNS servers. Check the signal strength of your wireless connection (can you try a wired connection). If you still cannot play Internet radio you should contact Yamaha support for configuration assistance.

If you have questions on using the website please contact us again. Always include your ID# (MAC Address) so we can retrieve your account info from our servers.

Best Regards,
Don
vTuner


For å få registrert seg hos Vtuner må man altså ha vært inne på siden deres første med forsterkeren.
Men dette går ikke heller...
På webstyringa velger jeg netradio, men det kommer ingen kanaler å velge.
I oppsettet på GUI på TV'en kan jeg Browse etter kanaler, men får ikke gjøre dette heller...

Hva er det jeg ikke gjør rett?

Må forsterkeren tillates å søke på internett? Må noen porter åpnes i routeren? Må brannmuren skrues av?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2009 21.37.02 #38 av 66
Postet av: Rune
Får forsterken tildelt IP adresse?
Hva blir satt opp som gateway?

Mulig at manuelt oppsett er veien å gå. (kopier fra en pc og gi den et annet ip nummer i rangen)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2009 11.07.59 #39 av 66
Postet av: roger14
Hei. Hvordan er det å kjøre signalene frå tuner/blu-ray/dvd-spillere gjennom receiver og så videre til tv, enn å kjøre dei direkte til tv'en. Taper signala seg eller blir det like bra?
Eg har ein thomson combi tuner viasat/canaldigital med berre scart ut. Må eg da kjøpe ein scart kabel med video/lydkabel i den eine enden?
Tenker på dette siden eg vurderer en Pioneer krp-500M som ikke har scart-inngang.
Då må eg eventuelt kjøpe en ny tuner med hdmi ut.

Mvh,

Roger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2009 11.19.32 #40 av 66
Postet av: Rune
Signalet taper seg på ingen måte ved å kjøre gjennom forsterker.
For å ta signalet fra tuner igjennom må du hente ut s-video signal da scart RGB signal ikke forstås av receiver. (har du kanskje komponent?)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2009 11.37.33 #41 av 66
Postet av: roger14
Takk for svar.
Nei. det er ikkje komponent ut på den. Berre scart-utgang. Så vist eg kjøper 500M må eg eventuelt kjøpe en ny tuner. Vurderer krp-500M fordi den skal vist vere en mer profesjonell skjerm, med litt mere innstillingsmuligheter for bilde. Enten eg kjøper den +
ein digital tuner eller 500A med scart inngang så kommer eg ut med omtrent samme sum. Veit eg innpå feil tråd iforhold til dette, men avhenger litt om eg må kjøpe rx-v3900 med pass-trough. Kanskje du har noko synspunkter på dette området Rune i valg av skjerm?

Mvh,

Roger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2009 12.41.16 #42 av 66
Postet av: Rune
Personlig ville jeg sjekket først om det er tilfelle at det er noe mer innstilningsmuligheter på 500M (les bruksanvisningen på nett?)
500A modellen har nok også bedre priser da det er flere som selger denne. (større marked)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2009 20.21.24 #43 av 66
Postet av: Payen
Hei
I testen av Z7 i Hjemmekino 2/2009 nevner de at man kan få tilgang til Receiver Management System til å styre forsterkeren. Er dette det sammen som Web styringen eller er det en egen løsning med utvidet funksjonalitet?
Noen som har kjennskap til dette?
Jeg har selv 3900 og lurer på om samme løsning er tilgjengelig for denne modellen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.03.2009 10.25.31 #44 av 66
Postet av: staffel
Hey! En kompis som har rx v1900 og henta 2 høytalere som han skulle bruke til presence, greit nok fikk de kobla opp og på veggen.
Men da skulle gå inn på menu og velge "auto" eller "manuel"setup så var det som om enter knappen ikke fungerte (den sender ut signal) og dermed kommer ikke inn på setupen for å slå på at man har de høytalerne.

Noen som har forslag?


Mvh

VEgar
Dali Concept 6, Dali concept CT,Dali Concept 1,UScarvor SW. Denon AVR-1604 Panasonic 42PV70.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.06.2009 23.49.11 #45 av 66
Postet av: TheDude
Bare en liten prisoppdatering: Det ser ut til at multicom skal få denne inn til 13119,- kr. Det står ikke noen fastsatt dato, men det er vel absolutt en bra pris for denne forsterkeren.
Jeg så også at komplett hadde inne 2 stykker (i titan) på lager, til 13995,- kr, som er beste pris ifølge prisguiden her. Jeg tenkte at det skadet vel ikke å spørre, så jeg sendte en mail til komplett og lurte på om de kunne gi meg et bedre tilbud enn 13995,- kr, siden multicom hadde den billigere. Svaret kom neste dag, og de kunne matche prisen hos multicom, så i dag fikk jeg et tilbud på kontosidene mine der, og nå er den bestilt og betalt :D
-
Yamaha RX-V3900T, System Audio 1280 mkII, SA 720 AV, SA 705, SA 505, SVS PC12-NSD, Epson EMP-TW700, DreamScreen v3 tab 92", Samsung LE40A656, Acer Revo R3610 med XBMC, Panasonic DMP-BD60, Pioneer DV 565-AS, PS3, Get HDi, Logitech Harmony One
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar