Logo

Offisiell tråd Yamaha RX-V1900/RX-V3900/DSP-Z7

Skriv et svar
03.03.2010 18.10.12 #61 av 66
Postet av: jornbr
"marduk69" skrev:
"jornbr" skrev:kan min v1900 spille lyd fra foreksempel cd eller dvd mens den viser bilde fra cable/sat til tven min ?


Ja,det skal være mulig . Husker jeg satt og lekte med innstillinger og fik det til å fungere ,men ikke spør meg om hva jeg gjorde ,for jeg husker ikke :-)

det var jo lite til hjelp da.

noen så vet hvordan?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.03.2010 22.57.02 #62 av 66
Postet av: jornbr
er helt dødt her inne. utroligt. trodde folk var bejelpeligge. tydelivis ikke. :cry:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.03.2010 16.36.04 #63 av 66
Postet av: BerZerk
Hei,

Jeg vet ikke hvordan det er med Rx-v1900, men på 3900 kan en endre hvilken innganger som skal høre sammen. Som f.eks bilde fra Cabel/sat og lyd fra CD-spiller. Men da må du først inn og endre på I/O Assignment (setup/option) og tilordne CD inngangen til Cabel/sat. Etterpå trykker du på Audio sel på fjernkontrollen til du får opp Coax/Opt........ men dette var mye enklere på en eldre reciever jeg hadde (RXV2600), der var det bare å trykke på CD og lyden kom uten at bilde forsvant på den inngangen en hadde.

PS! kanskje ikke så lurt å begynne å klage når du ikke får svar.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.03.2010 17.48.57 #64 av 66
Postet av: jornbr
"BerZerk" skrev:Hei,

Jeg vet ikke hvordan det er med Rx-v1900, men på 3900 kan en endre hvilken innganger som skal høre sammen. Som f.eks bilde fra Cabel/sat og lyd fra CD-spiller. Men da må du først inn og endre på I/O Assignment (setup/option) og tilordne CD inngangen til Cabel/sat. Etterpå trykker du på Audio sel på fjernkontrollen til du får opp Coax/Opt........ men dette var mye enklere på en eldre reciever jeg hadde (RXV2600), der var det bare å trykke på CD og lyden kom uten at bilde forsvant på den inngangen en hadde.

PS! kanskje ikke så lurt å begynne å klage når du ikke får svar.....

Hei :)
jeg var oppgitt. ikke meningen å klage.

Har prøvd slik som du beskriver, tror jeg :) men det ser ikke ut så den er villig til å erstatte lyden fra en digital ingang med en analog på den måten. veldig kronglete måte uansett.
leser i bruksanvisningen for å finne ut. men den er milt sagt tunglest

Nå sliter jeg med TVen og. Panasonicen har fått loddrette striper, kjipt...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.03.2010 20.42.02 #65 av 66
Postet av: teebee
hva skjer om du først setter på cable\sat for så å velge cd? cd spillere sender vel sjelden bilde så mulig at reciever ikke skifter bildesignal.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.03.2010 11.08.06 #66 av 66
Postet av: jornbr
"teebee" skrev:hva skjer om du først setter på cable\sat for så å velge cd? cd spillere sender vel sjelden bilde så mulig at reciever ikke skifter bildesignal.

jo visst :D :D :D
det virket. men måtte inn i menyen å definere hvilken bildekilde,; manual setup / input menu / D)___CD / BGV___ CBL.SAT 8)

takk for tips :smile:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar