Logo

Offisiell tråd - Yamaha RX-V363,463,563,663 og 863

Skriv et svar
10.12.2008 19.30.53 #61 av 80
Postet av: dAVinci
Du bør nok lese manualen nøye før du begynner å koble. Det er fort gjort å ødelegge noe.

Skal du bi-ampe så må høyttaleren ha 2 sett med terminaler. Altså + og - for diskant/mellomtone og + og - for bass. Det er noen metallplater mellom terminalene som MÅ fjernes før du kobler til. Gjør du ikke det så kortslutter du forsterkeren. RX-V663 kan bruke surround back til å bi-ampe frontene om du ikke bruker disse kanalene til noe annet.

Jeg tror ikke du vil få noe stort utbytte av bi-amping med RX-V663 og Dynavoice F6, så jeg ville nå latt være. Mulig du vil oppleve ørlitegrann forbedring av lyd ved ren stereo og høyt volum.
"Bli lyd!" ....og så ble det lyd....kringlyd!
(AVhengig Formerly Known as pnerbye)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2008 14.27.12 #62 av 80
Postet av: Morten21
Leste anmeldelsen av 663-en i går, hos Lydogbilde.no.

De hadde tilsynelatende testet den sammen med to B&W D684. Og de skriver:

Receiveren har glimrende kontroll over gulvhøyttalerne B&W DM684. Like kraftig som Onkyo, og mer behagelig å høre på høyt.


B&W DM684 koster 8500,- hos hifiklubben, og er tilsynelatende kraftigere enn Dali Concept 6. Og her har jeg bekymret meg for at 663-en var for svake for Dalis C6! Faktisk ble det jo særdeles fristende å kjøpe DM684, men det blir for dyrt. Dali C6 er derimot temmelig bankers.

Link B&W: http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeyttalere/gulvfront/bw_dm684_hoeyttalere_weng_.htm

Link anmeldelse 663: http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&testid=4115

Link anmeldelse Dali C6: http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeyttalere/gulvfront/dali_concept_6_hoeyttalere_kirsebaer.htm
Har: Tatung LCD HD-Ready 37" TV. PS3. Yamaha RX-V 663.
På vei inn: Trolig Dali Concept 6 fronter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2008 22.17.14 #63 av 80
Postet av: Rova
Har satt opp og testet 663 nå, å må si at jeg i det store og hele er veldig fornøyd.
Men jeg har problemer med å få lyd på noen få kanaler.
Reciveren er koblet opp mot en digital-dekoder og tv med hdmi-kabler.
På noen få HD-kanaler som f.eks. Discovery HD er det ingen lyd, og "PCM-lampa" på reciveren som vanlig vis lyser konstant, "blinker"
Finner ikke ut av dette. (Decoderen sender 1080i inn på reciveren)
Noen som har hatt samme problemet ?

- Roy Kenneth
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2008 13.56.47 #64 av 80
Postet av: folkvord
Lurte på en ting angående Yamaha RX-V663, er det ikke mulig på denne å få Dolby True HD vist på displayet? Hvordan velger jeg egentlig Dolby True HD når jeg ser blu ray, kommer det av seg selv? Har P-1500.
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2008 14.10.03 #65 av 80
Postet av: Rune
Hvilket oppsett har du på spilleren. (har du bitstream out?)

Du skal kunne få sympolet på displayet når du kjører bitstream til receiver.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2008 14.14.03 #66 av 80
Postet av: folkvord
Viser Bitsteam (Re-encode) og Bitstream (Audiophile)

EDIT: Nå står det 7CH Stereo.
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2009 20.30.37 #67 av 80
Postet av: Rova
Nå også problemer med bilde fra kabeltv-dekoder !
Tidligere har jeg ikke fått "varig lyd" på hd-kanaler via kabeltv-dekoderen. (Altibox).
I går kuttet også bildet ut på alle kanaler.
Har byttet dekoder uten bedring.
Dekoderen, blu-ray-spilleren og TV er koblet til med HDMI, og dekoderen sender 1080i.
Blu-ray spilleren som sender 1080p fungerer utmerket.
Noen som har hatt problemer liknende erfaringer ?
Er ikke reciveren 1080i kompatibel ?

-Roy K.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2009 20.58.59 #68 av 80
Postet av: ørjanl
"osbug" skrev:Har akkurat fått en 663 i hus og den funker bra, men jeg er overraksket over oppsettet av volum justeringen.
Receiveren muter på -80dB. Når jeg skrur opp til -70 kan set så vidt tydes litt lyd i høytalerne, går via -60, -50 og -40dB uten annet en bakgrunsnivå. Først ved -30dB får jeg et "normalt" lydtrykk. Testet forflyttningen på volum-kontrollen og må snurre den helt rundt nesten 2 ganger før forsterkeren kommer opp til tilsvarende nivå. Videre opp så er begynner den å gi bra trykk ved -20dB (tilsvarende at man må heve stemmen for å kommunisere). Etter å ha passert -20dB er det relativt kraftig økning for hver dB som økes.
Har justert opp hver inngang til maks signalstyrke, justert opp hver høytaler til maks og en merkelig setting hvor max volume dvs. 0dB er 16.5dB under maks nivå. Må alikevel skru 2 ganger fra 0 til "normal-nivå" som eg er vant til rundt ca. 3-4. Noen andre som har erfart det samme og er det noen måte å "normalisere" dette på?


*Sliter med det samme selv, noen som har en løsning på det, viss det er en "feil" ?
Receiver: Yamaha RX-V663, TV: Pioneer PDP-LX5090H, BD: Sony BDP-S350, Front: Dali Lektor 6, Center: Lektor LCR, Surround: Lektor 1, Bak: Grundig, Sub: SVS PB10-NSD, Effektforsterker: Lyngdorf SDA 2175.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2009 22.58.01 #69 av 80
Postet av: Zleepyme
"Rova" skrev:Har satt opp og testet 663 nå, å må si at jeg i det store og hele er veldig fornøyd.
Men jeg har problemer med å få lyd på noen få kanaler.
Reciveren er koblet opp mot en digital-dekoder og tv med hdmi-kabler.
På noen få HD-kanaler som f.eks. Discovery HD er det ingen lyd, og "PCM-lampa" på reciveren som vanlig vis lyser konstant, "blinker"
Finner ikke ut av dette. (Decoderen sender 1080i inn på reciveren)
Noen som har hatt samme problemet ?

- Roy Kenneth


HDdekoderen til Canal Digital(ihvertfall min) Sender ikke Dolby Digital igjennom HDMI. Du må altså ha en digital koaksial kabel for å få DD lyd. Har ingen anelse hvorfor, men slik er det. DiscoveryHD sender KUN Dolby Digital-altså ingen lyd igjennom HDMI...
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2009 23.11.15 #70 av 80
Postet av: Zleepyme
"ørjanl" skrev:
"osbug" skrev:Har akkurat fått en 663 i hus og den funker bra, men jeg er overraksket over oppsettet av volum justeringen.
Receiveren muter på -80dB. Når jeg skrur opp til -70 kan set så vidt tydes litt lyd i høytalerne, går via -60, -50 og -40dB uten annet en bakgrunsnivå. Først ved -30dB får jeg et "normalt" lydtrykk. Testet forflyttningen på volum-kontrollen og må snurre den helt rundt nesten 2 ganger før forsterkeren kommer opp til tilsvarende nivå. Videre opp så er begynner den å gi bra trykk ved -20dB (tilsvarende at man må heve stemmen for å kommunisere). Etter å ha passert -20dB er det relativt kraftig økning for hver dB som økes.
Har justert opp hver inngang til maks signalstyrke, justert opp hver høytaler til maks og en merkelig setting hvor max volume dvs. 0dB er 16.5dB under maks nivå. Må alikevel skru 2 ganger fra 0 til "normal-nivå" som eg er vant til rundt ca. 3-4. Noen andre som har erfart det samme og er det noen måte å "normalisere" dette på?


*Sliter med det samme selv, noen som har en løsning på det, viss det er en "feil" ?


Hvilken forsterker hadde du før som ikke var slik?

Tror de fleste surroundreciverne har akkurat samme setting. Hvorfor vet jeg ikke, men jeg tror at det har med matching av høyttalere å gjøre. Altså volum 0 skal være uten forvrenging, hvis høyttalere er perfekt matchet med reciver i ohm, motstand, og forsterkerkraft. Noe som sjelden er tilfelle, da reciverne som regel mangler det lille ekstra for å få 100% kontroll på spes gulvhøyttalere. Uansett, så er det nok slik at de fleste reciverne har et slags dødpunkt helt ned til -30, dette er normalt. Et tips er å bruke romkorreksjonen på reciveren. Vil ikke anbefale å stille alle høyttalerne til max.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2009 11.12.09 #71 av 80
Postet av: ørjanl
Viss den var til meg, så har jeg ikke noen erfaring med forsterkere tidligere. Såg forresten nå at reciveren min som er rx-v663 har 7x95W (8ohm RMS) , mens høyttalerene dali lektor har,Impedans: 6 ohm.
Må jeg gjøre no med det på reciveren ?
Receiver: Yamaha RX-V663, TV: Pioneer PDP-LX5090H, BD: Sony BDP-S350, Front: Dali Lektor 6, Center: Lektor LCR, Surround: Lektor 1, Bak: Grundig, Sub: SVS PB10-NSD, Effektforsterker: Lyngdorf SDA 2175.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2009 16.20.51 #72 av 80
Postet av: Zleepyme
"ørjanl" skrev:Viss den var til meg, så har jeg ikke noen erfaring med forsterkere tidligere. Såg forresten nå at reciveren min som er rx-v663 har 7x95W (8ohm RMS) , mens høyttalerene dali lektor har,Impedans: 6 ohm.
Må jeg gjøre no med det på reciveren ?


Tror ikke du trenger å gjøre noe. Kan være en ide å lese om det i bruksanvisningen på reciveren. Fordelen er jo at du vil ha litt mer effekt med lavere impedans på høyttalerne. Nå er dog Dali Lector litt mer tungdrevne en f.eks Dali Concept serien, så dette er bare en fordel.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2009 18.53.08 #73 av 80
Postet av: ørjanl
Får se litt mer på det, tusen takk da. Venter nå på en blue ray spiller da jeg tidligere bare hadde en gammel dvd spiller. Tar alt derfra og ser. Er vel bare å kjøre hdmi fra blue-ray til reciver, og hdmi fra reciver til tv ? Er ganske grønn på dette så bare spør. Forresten, hdmi er standard.. altså samme kabel til begge, er ikke noe forskjell på hdmi kabel som skal mellom de to forskjellige (dvd-reciver, reciver-tv) ?
Mvh
Ørjan
Receiver: Yamaha RX-V663, TV: Pioneer PDP-LX5090H, BD: Sony BDP-S350, Front: Dali Lektor 6, Center: Lektor LCR, Surround: Lektor 1, Bak: Grundig, Sub: SVS PB10-NSD, Effektforsterker: Lyngdorf SDA 2175.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2009 22.26.11 #74 av 80
Postet av: Zleepyme
Helt riktig å gjøre som du foreslår. Ja, man bruker samme type HDMI kabel overalt. Sålenge det er HDMI til HDMI. HDMI til Dvi finnes f.eks mellom PC og reciver, men da må man ha lydkabel separat, da Dvi ikke har lyd.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.03.2009 11.58.41 #75 av 80
Postet av: ørjanl
Da var vi oppe og gikk med ny blue ray spiller og full pakke. Lyd og alt er superb nå, dette var artig. Tusen takk for all hjelp, både i denne tråden og andre :D
Receiver: Yamaha RX-V663, TV: Pioneer PDP-LX5090H, BD: Sony BDP-S350, Front: Dali Lektor 6, Center: Lektor LCR, Surround: Lektor 1, Bak: Grundig, Sub: SVS PB10-NSD, Effektforsterker: Lyngdorf SDA 2175.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar