Logo

Oppkobling av Proson sub på vsx1015

Skriv et svar
09.06.2006 20.55.48 #1 av 4
Postet av: Andresen
Jeg er helt nybegynner når det gjelder lyd og jeg lurer litt på oppkoblingen av mitt første 5.1 system. Har kjøpt meg et Proson Reality 5.1 System og en Pioneer VSX 1015 reciever og lurer på et par ting.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315336

1.Fra før har jeg to Proson Twin 2010 med to 10 tommere som fronthøytalere og det jeg lurer på er om jeg fremdeles kan bruke de som fronter eller blir det da helt feil lydbilde?

2. Oppkobling av subben. Er litt i tvil på dette. Det er 3 plasser man kan koble inn kabler på subben. Fra forsterker 2+ og 2-,to speakers 2+ og 2- og to signal kabler til slutt hvor det står low level input. Hvordan koble dette?

Sikkert et simpelt svar for dere som kan dette. Takker for svar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.06.2006 21.10.37 #2 av 4
Postet av: Electra
Hei.

Du har muligheiten til å kjøyre eit 7.1 system du, eller har du kun plass til eit 5.1 system? Men du kan forske på å bruke dine Twin 2010 framme eller frontane i reality serien. Da kan du velje om kva slags høgtalar som du tykkjer låter best.

Om du kun går for eit 5.1 system så kan du biampe og.(da vil du få bedre kontroll og større effekt på frontane dine) Dette kan du lese i manualen om korleis du gjere det.

Angåandes oppkoblingen av subben din så bruker du ein phonokabel fra den raude eller kvite koblingen din på subben. (low level input) Denne skal in på subwoffer output på din 1015.

Håpar du blirr litt klok av forklaringen min.. ;-) Lykke til.
Mvh
Stian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.06.2006 22.27.25 #3 av 4
Postet av: Andresen
Jeg kan jo forsåvidt kjøre 7.1 nå,tenkte egentlig ikke over det. :)
Så da bruker jeg en phonokabel fra low level input på subben og til subwoofer out på forsterker. Men jeg trenger vel ikke å ha støpselet på
subben koblet i,for recieveren klarer vel å drive den subben eller bør jeg bruke den innebygde forsterkeren også?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.06.2006 18.00.59 #4 av 4
Postet av: Stone-
Subutgangen på recieveren din er bare et signal. Det har ingen forsterkning som kan drive subben din, så du må sette inn støpselet fra subben og bruke forsterkeren i den. Hvis ikke så får du ikke noe lyd i den... :P
| Pioneer VSX-1016 | Yamaha NS-777, NS-444 og NS-333 | Teac DV-3000 | Sony CDP-CX335 |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar