Logo

Opptaksinnstillinger på Canal Digital

Skriv et svar
27.09.2013 20.11.24 #1 av 2
Postet av: bentyman
Jeg har serieopptak på noen programmer på min HD-PVR fra CD. I innstillingene i tuneren har jeg satt at opptak skal starte og slutte 5 minutter før og etter. Men på mine opptak nå så starter opptakene på klokkeslettet, å ikke 5 minutter før som de skal. Akkurat dette gjør ikke noe, så fremt at jeg ikke mister noe av start/slutt. Men på tirsdag så startet opptaket av Asbjørn Brekke 3 minutter etter start, hvorpå jeg mistet introen og den første "vitsen" fra Anne Kat. Hvorfor fungerer ikke tidsinstillingene som den skal? Jeg tror at det har kommet en oppdatering av tuneren i det siste, fordi mine tidligere serieopptak med 5 min forsinkelse har da fungert. Er det flere som har opplevd det samme? Hjelper det å sette timeren til 10 min før/etter? Jeg snakket med CD og de mente at jeg kunne ta fabrikkinstilling for å se om det hjelper, men siden favorittlisten min da blir slettet (mye arbeid å legge det inn igjen) så lar jeg instillingene være som de er. Men at opptaket starter 3 minutter etter start, er ikke bra.

På gamle VHS spillere med ShowView så tok opptaket hensyn til forsinkelser av opptak, så hvorfor i svingende kan ikke en digital tuner matche seg med analogt utstyr? Det må da være en enkel sak å holde tritt med det JEG bestemmer av start og stopptid?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2013 10.22.53 #2 av 2
Postet av: Rune
Vi har HD-PVR fra CD og vi har en del daglige opptak som ligger inne (men som vi regel aldri ser på;).
Tittet kjapt og det ser iallfall ut som de har startet når de skulle i det siste, men det betyr jo ikke at det ikke er kommet en bug som kan treffe enkelte.

I løpet av året kommer T-WE plattformen til CD og da håper jeg at man slipper helt dette med opptakt. (da man får tilgjengelig programmene fra sist uke for avspilling)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar