Logo

Optisk

Skriv et svar
10.06.2009 17.20.37 #1 av 2
Postet av: Skyboy123
Hei !

Jeg trenger litt hjelp, har ikke skjønt så mye av ossen optisk lyd fungerer, men jeg lurer på om dette Philips HTS3164 eller Sony DAVDZ30 fungerer med optisk eller om det er opptisk fra før av... eller hvor kan jeg få kjøpt en optisk kabell ?

:?

ønsker svar :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.07.2009 14.41.48 #2 av 2
Postet av: Zleepyme
En optisk kabel får du kjøpt på hvilken som helst elektroforetning(ala elkjøp) Når det gjelder anleggene som du viser til er dette ferdi alt i et anlegg, og behovet for optisk kabel er mindre til stede fordi alt er innebygget.

Kjøper du løskomponent(løs forsterker og dvd spiller) så kan dette være noe du får bruk for. I dag går de fleste nye systemer, og anlegg på en overføringskabel kalt HDMI-Denne kombinerer både digital lyd og bilde-da optisk KUN er lyd(ikke bilde) Dette er blitt standard på flatskjermer, og surroundrecivere, og de fleste ferdigsystemer.

Men optisk(eller digital koaks) brukes fortsatt som digital lydkilde fra PCer, pS2, xbox360(for de som ikke har HDMI)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar