Logo

Panasonic Support

Skriv et svar
17.11.2004 15.13.48 #1 av 2
Postet av: thorhansen
En litt morsom (lei sak for meg) sak til dere som vurderer å kjøpe Panasonic plasmaskjerm:

Kjøpte i høst en Panasonic 42PA30 plasmaskjerm fra Apparat.se i Sverige, og fikk den levert uten problemer en ukes tid etter bestilling. Det tok en måneds tid før jeg tok den i bruk pga flytting, og når jeg først fikk den opp på veggen fungerte den utmerket.

Så gikk det en ukes tid. Kom inn i stua og det luktet veldig brent elektronikk. Skjermen viste bare masse regnbuer og striper, men lyden funket som den skulle. Jeg sjekket med Panasonic, og kom frem til at Service-Experten var Panasonics service partner i Oslo. Tok kontakt med de, og de foreslo at jeg skulle levere skjermen til de. Ettersom jeg bor i en leilighet i Oslo, og esken til skjermen er like stor som sengen min (nesten) så kastet jeg emballasjen ettersom jeg ikke hadde plass til den. Service-Experten ville da ikke ta ansvaret for den fordi jeg ikke hadde eske, og siden jeg ikke har bil, måtte jeg betale en budbil for å kjøre den opp til de.

Etter to uker, og utallelige purringer på status, kom Service-Experten frem til, sammen med Panasonic, at skjermen ikke kunne repareres og at jeg måtte få ny eller pengene tilbake. Og da begynte problemene. Panasonic ville ikke gi meg en ny skjerm, og Service-Experten ga meg beskjed om at de hadde fått lov til å bruke skjermen min som reserve deler til andre skjermen. Så da satt jeg der uten den gamle eller ny skjerm.

Jeg fikk så Panasonic til å kontakte Service-Experten, og fikk straks en mail om at jeg kunne komme å hente skjermen min hos Service-Experten. Jeg hadde ikke et spesielt ønske om å ta t-banen opp til de for å hente en defekt skjerm, så jeg sendte nok en mail til Panasonic hvor jeg etterlyste ny skjerm. Fikk da beskjed om å ta kontakt med forhandleren hvor jeg kjøpte skjermen.

Tok så kontakt med Apparat i Stockholm, og de var veldig hyggelig, og skulle sende meg en ny skjerm så snart de fikk den gamle i retur. Jeg foreslo da for Panasonic, for å spare litt på fraktkostnadene, at de enten sendte en erstatningsskjerm eller krediterte Appart for den defekte skjermen, slik at de kunne sende meg en ny, ettersom Panasonic allerede hadde konstatert at skjermen som var inne på service var defekt. Men det gikk ikke. Og ikke nok med det, Service-Experten ville ikke ha noe mer med skjermen å gjøre, og var ikke noe villig til å hjelpe til med å få den over til Stockholm.

Så nå sitter jeg her, fire uker etterpå, fortsatt uten skjerm, plasmaskjermen ligger fortsatt hos Service-Experten, og Apparat leter etter måter å få den tilbake på.

Så idag bestillte jeg og betalte for en ny skjerm, slik at jeg får meg en tv igjen etter helgen. Så får jeg heller få tilbake penger fra Apparat når de har klart å få tilbake den andre.

Kort oppsummert, så har jeg lært følgende av denne saken:

- Panasonic Nordic er hverken kostnadsbevisste eller service-minded, spesielt ikke Nordic Service Manager, Tangen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2004 20.47.12 #2 av 2
Postet av: Aladdin
Opps. Dette var dårlig av Pansonic. Spesielt siden det er samme leverandør i sverige og Norge. Dette er vel ulempen med å handle i sverige.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar