Logo

Panasonic TH-50PV70 ett godt kjøp for oss?

Skriv et svar
01.04.2007 21.01.45 #1 av 53
Postet av: skronk
Hei

Vi (jeg og dama) var en tur innom Siba her om dagen, bare for å se, og vi stoppet selvsagt opp ved tv-veggen. Der klarte jeg helt å forelske meg i en Panasonic TH-50PV60 til 19990. Jeg tittet litt på siba's hjemmeside etter vi kom hjem (uten tv såklart, men hadde det ikke vært for at dama ikke har sparepengene sin på visakortet tror jeg faktisk vi hadde hatt med tv'n hjem. Hun ble helt gira! :)) og der så jeg liksom ikke "HD" nevnt noen steder.

Jeg har ikke veldig mye peling på dette desverre, men har ikke lyst til å kjøpe "gårsdagens" teknologi nå.

Tvn kommer til å bli brukt til tv, film og spill :)

Er dette en da en fin tv for oss?

:roll:
"Feed me a stray cat"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.04.2007 21.19.08 #2 av 53
Postet av: Luciferen
Hadde nok heller kjøpt denne.
http://www.elgiganten.no/PartDetail.asp ... 8;c:100549

PV60 er fjorårsmodellen. Skal ha PV70 selv snart.
01.04.2007 21.28.11 #3 av 53
Ok.. takker. Bra tips :) Men hvordan er det egenlig med Plasma og spill? Blir det lett innbrenning på en så ny plasmatv? Leste noe om at en plasmatv bør kjøres inn, hindrer dette innbrenning senere? Kan all innbrenning fjernes ved å la den stå på med "snø" over natten?
"Feed me a stray cat"
01.04.2007 21.32.57 #4 av 53
Postet av: Luciferen
Har selv en litt eldre panasonic plasma nå som jeg bruker til xbox 360 od det fungerer utmerket. Har ikke fått innbrenning. Det er oppskrytt dette med innbrenning. Var et problem med de første plasmaskjermene, men nå er det ikke noe problem. Men du kan godt "kjøre inn" skjermen først. Det gjør sikkert mer godt enn vondt.
01.04.2007 21.58.12 #5 av 53
Postet av: AndreWerdenskrieg
Både PV60 og PV70 vil være et meget bra kjøp. Selv ville jeg gått for PV70. Innkjøring av TV'en kan være lurt selv om den noget overdrevne innbrenningsfaren kanskje lurer i det fjerne.
Kjør de første 200 timene med litt reduseret kontrast og brightness og ikke la TV'en stå på med statisk bilde i timesvis, så skulle du kunne kose deg i lang tid med en slik TV. Har selv en over tre år gammel Panasonic plasma og er så fornøyd man kan bli. Utrolig bra TV.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
02.04.2007 07.31.32 #6 av 53
Hvor langt fra tvn bør vi sitte mener dere om jeg velger en 50"? Vi har veldig lyst på 50"

Sånn som stuen vår er vil vi bli sittende ca... tjaa... la meg tippe.. 3 meter unna? Går det greit? For min del er det fint om det er litt stort :D Tenker også at vi kommer sikkert ikke til å bo der vi bor nå resten av livet, og om vi flytter vil nok stuen også bli større og avstanden lengre. Da blir noe under 50" kanskje litt for "normalt" om dere fostår, og det er jo litt kjipt. Men er 50" bare ALT for stort på denne avstanden må jeg vel gå ned et hakk. Hva tror dere?

EDIT: Et annet spm er: er det stor forskjell på PV60 og PV70? Jeg hadde egentlig satt maxprisen til 20000 men ser at med PV/X70 blir den noen tusen dyrere enn PV60. Er det store forskjeller utenom designet som er verd de ekstra tusenlappene?

EDIT2: En ting til :) Bør jeg isåfall velge PV eller PX? Vil PX gi stor fordel når det kommer til det digitale bakkenette jeg har hørt så mye om? :)
"Feed me a stray cat"
02.04.2007 15.19.26 #7 av 53
Postet av: Typhoon7
"skronk" skrev:Hvor langt fra tvn bør vi sitte mener dere om jeg velger en 50"? Vi har veldig lyst på 50"

Følg deres egne ønsker. Kommer garantert til å angre, hvis dere ikke velger det dere ønsker.

Når jeg kjøpte TV, stod valget mellom 37 og 42 tommer. Angrer ikke på at vi valgte 42 tommer. I dag kunne jeg tenkt meg større tv. Blir fort vant til størrelsen.

Jeg har ikke fått sett PV70 ennå. Få sett begge, og velg den dere liker best ut fra deres kriterier. Det er tross alt dere som skal skal være fornøyde. :-)
02.04.2007 17.04.19 #8 av 53
du har jo såklart evig rett i det du sier :) det blir nok så vi går for 50". :) men vi får vente på feriepengene først :D
"Feed me a stray cat"
02.04.2007 17.24.44 #9 av 53
Den störste forskjellen på PV60 og PV70 er utseende. PV60 fåes i sölv med svart ramme, mens PV70 er helsvart.
PV70 har også en forbedret bildeprosessor.
PV60 anbefales for Norge og PX70 for Sverige. Er usikker her, men tror at PX70 ikke er helt kompatibelt med det kommende digitalnettet i Norge.
Som sagt, dette vet jeg svärt lite om.
02.04.2007 17.30.26 #10 av 53
"AndreWerdenskrieg" skrev:PV60 anbefales for Norge og PX70 for Sverige. Er usikker her, men tror at PX70 ikke er helt kompatibelt med det kommende digitalnettet i Norge.
Som sagt, dette vet jeg svärt lite om.

Ok. Om dette stemmer er vel PX70 uaktuell for min del. Men jeg kan fremdeles gå for PV70 ikke sant?
"Feed me a stray cat"
02.04.2007 19.06.40 #11 av 53
Må bare igjen presisere at jeg er på tynn is angående det kommende digitale bakkenettet vs PX/PV.

PV70 bör väre meget aktuell, ja. Jeg leser på div fora at de som allerede har kjöpt denne er meget fornöyde.
02.04.2007 20.58.05 #12 av 53
Er det prisforskjell på PX og PV? Jeg har ikke kommet over noen sider som har begge enda... mulig jeg suger til å lete men :)
"Feed me a stray cat"
02.04.2007 21.45.27 #13 av 53
Postet av: Rikky
PV og PX vil fungere på samme måte her hjemme, du må uansett ha en ekstern tuner til digitalt bakkenett.
02.04.2007 21.46.43 #14 av 53
ok.. det betyr vel egentlig at jeg bare bør gå for den billigste av de 2 da? :)

En annen ting. Pga oppløsningen på denne tv'n så har den ikke "full-hd". Signalet er vel på 720p? Ser på infosiden at den også er kompatibel med 1080i! Hvordan fungerer da dette? Skalerer den bildet eller no? Hvordan blir da kvaliteten på dette?
"Feed me a stray cat"
03.04.2007 09.28.15 #15 av 53
Postet av: pederb
"skronk" skrev:ok.. det betyr vel egentlig at jeg bare bør gå for den billigste av de 2 da? :)

En annen ting. Pga oppløsningen på denne tv'n så har den ikke "full-hd". Signalet er vel på 720p? Ser på infosiden at den også er kompatibel med 1080i! Hvordan fungerer da dette? Skalerer den bildet eller no? Hvordan blir da kvaliteten på dette?

Var det ikke slik at den har 720p og 1080i, og er kompatibel for 1080p?

Jeg har 42PV60 og har mulighet mellom 720p og 1080i, og det som er fordelen med å bruke P er at da "oppdaterer" blidet seg horisontalt og vertikalt samtidig, mens på 1080i "oppdaterer" bilde seg bare en av dem av gangen.

Det er det jeghar hørt, saksøk meg hvis jeg tar feil:p

Men min konklusjon er at man skal bruke 720p, hvis tven er "bygd" for det, eller bruke 1080p hvis tven er "bygd" for det...

Hvis en tv er kompetabel til 1080p, men har ikke "full" 1080p, ville jeg nok personlig gått for 720p.

men det er vell bare å prøve seg fram, smak og behag:)

PS: kommer ikke bakkenettet i norge til å ha en standar på 720p?
Bygger kino =)
Skriv et svar