toffa
Aktiv
E-post
Kan jo kjøpe den gamle toppmodellen som heter 50pv600 for 19.000 ink frakt også.
http://www.bmh.no/shop/
Det er nok samme bildet, men penere (smalere) ramme, forbedret lyd, støtte for bilde i bilde osv som mangler på 50pv60 og sd-kortleser for å vise digitale bilder o.l.
Hadde ikke vurdert å kjøpe 50pv60 i det hele tatt selv om jeg har sett den ned til 17.000,- men litt vanskelig å velge mellom sort farge på 50pv70 og denne for jeg syns sort er penere... Uansett 19.000 er en rå pris på den skjermen.
monitor
Prisjeger og frihetskjemper
E-post
Helt enig: Det er mere interessant å se på 50PV600 kontra 50PV70, især pris/kvalitetforholdet, samt alle tillegsting PV600 har. (Jeg tror jeg har sagt noe om det før).
Uansett: Vi har nok samme holdning her. MEN PV70 ER mye penere, og så var det dette med innbrenning da, som PV600 har vært noe plaget med.
På den andre siden: OM man ikke må ha en 50"skjerm akkurat nå, så tror jeg ikke prisfallet for plasma er over; LCD har tatt markedsandeler, og eneste måte å bekjempe det på er at plasma blir enda bedre til en konkuransedyktig pris. For øyeblikket pågår krigen på 42", og at du får en PV70 eller PV600 for under 12k er jo helt fantastisk.
Det jeg IKKE liker er at butikker som Elkjøp og Expert holder prisen på sine produkter oppe. Å stå i Elkjøpbutikken og høre en selger snakke varmt om 42PV600 til en eldre kar for 24.995 (mens de selv selger tv-en til 16.995 på sin egen nettbutikk), er hårreisende. Prisen i noen andre butikker er jo under 12k!! Og ikke et ord om PV70!! Folk har virkelig kjøpt argumenetet om at "Elkjøp er billig: Vi kjøper inn stort, og kan derfor selge billig til deg" Billig er i dette tilfelle dobbel pris. For mange pensjonister er det en månedslønn!!
torkild
Aktiv
E-post
har pv 600 vært noe plaget med innbrenning? I følge panasonic er det meget skjelden de ser dette .
monitor
Prisjeger og frihetskjemper
E-post
Har ikke selv erfaring med PV600, men her er linken hvor det påstås at den har noen plager, blant disse midlertidig innbrenning:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... estid=2775
For ca 2350 mer så vil du kunne få 50PX/PV700, når den begynner å overta, om jeg sammenligner med prisutviklingen elsewhere.
joffe11
Aktiv
E-post
Noen som vet når 50px/pv700 modellen blir tilgjengelig i Norge? Det tar jo evigheter.
Morten_
Aktiv
E-post
Panasonic kjører inn sine TV-er før de selger de. Dette gjør at man slipper innbrenning. Dette har de gjort siden PV60. PlamsaTV er her like høytaler og biler, må kjøres/spilles inn.
Forskjellen på PV70 og PX70 er at PX70 har innebygget MPEG-2 dekoder med støtte for HD-sendinger, MEN ikke de HD-sendingen vi skal ha på vårt bakkenett. Vi skal ha MPEG-4. Om Viasat skal bruke MPEG-2 i sine HD-sendinger derimot kan den bruker, men jeg vet ikke hva de går og skal gå for. Canal Digital har vel også nå fått MPEG-4 på alle sine HD-kanaler.
Største forskjell på PV60 og PV70 er bildebevegelse. PV70 har den nye Vreal2 motoren. "PX/PV70 erstatter den veldig populære PV60-serien, men den gir deg også enda bedre bilde, bedre svart og skarphet."
Skal selv ha denne snarest.
Noen som vet høyden mellom hyllene på tv-bordet?
skronk
Aktiv
E-post
Ville bare informere om at vi landet på en TH-42PX70E til slutt. Bestillte akkurat og venter den på torsdag.
Kunne ikke la 9995,- gå fra meg. Tipper jeg blir storfornøyd da den tv'n jeg har nå ikke er stort å skryte av
Takk for all hjelp!
"Feed me a stray cat"