Logo

parabol og CD hjelp

Skriv et svar
17.02.2011 09.50.34 #1 av 2
Postet av: Oroxx
Hei,

Jeg bestilte meg parabol pakke fra CD for noen uker tilbake, og enda har jeg ikke klart å stille denne inn. Tenkte det skulle være liten sak å fikse dette selv :-P

Så nå håper jeg noen her kanskje kan hjelpe meg i riktig retning. Og for å høres ekstra teit ut, så har jeg null peil på parabol :-P

Jeg har montert parabolen på veggen på syd siden. Har påsett at kabelen er avmantlet riktig, men har ikke gjort noe med lengden på kabel, så den er fortsatt den lengden man får fra CD pakken. Har kjøpt satbeeper, og brukt kompasset på iphonen (men har funnet ut at den er veldig følsom, og varier veldig på gradene den står i )
I den grad jeg har "klart" å få det til, så får jeg en konstant høy tone på satbeeper ved å stille inne parabolen på 193? grader sørvest (hvis jeg husker riktig) men får ikke kontakt med satelitten.

Vil være veldig takknemlig om noen fortelle meg hvilken grad jeg skal stille inn parabolen på og evt om jeg må vri noe på lnb hodet, og om det har noe å si hvilken utgang på lnb hodet jeg skal bruke eller rett og slett peke meg til en nettside som forklarer dette lett og forståelig for en uvitende kar som meg hehe. Har prøvd å følge en guide som er på dinside (som er fir viasat), men uten hell. Har helst lyst til å unngå å ringe CD å bestille en kar for å komme hit, og 3 min senere så er alt i orden, og betale dyrt for det :-P

På forhånd, takk for all hjelp jeg kan få :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2011 23.30.50 #2 av 2
Postet av: maxum
Hei !

Hvis du er ny kunde og kjøpte parabol har du jo fri montering.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar