Logo

PC-TV, manglende tekst på film fra nett

Skriv et svar
08.12.2004 19.15.24 #1 av 6
Postet av: inkaa
Vi ønsker å benytte oss av Icanals filmtilbud, og vil overføre filmene til TV. Dette går veldig greit, alt er flott så nær som at teksten ikke blir med, altså til TVen... Det kan kanskje være ørten mulige grunner, men det holder foreløpig at noen forklarer oss ferskinger de mest elementære. :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2004 18.18.01 #2 av 6
Postet av: SpikeMan
Er litt usikker, har ikke fått testet det ordentlig (har bare testet trailere der), men mener at iCanal ikke har tekst på filmene deres?...
____________________________________
15 år og intet bra anlegg... *snufse*
Ønsker seg bra anlegg!!!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2004 21.04.35 #3 av 6
Postet av: inkaa
De filmene jeg har ønsket se hittil, er tekstet (kommer jo frem på PCen). Selvfølgelig bare en "uvane", jeg kan engelsk så godt som noen, men noen ganger kan det jo være et uforståelig eller utydelig ord..... :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2004 21.37.11 #4 av 6
Postet av: SpikeMan
Har du Widescreen tv?
____________________________________
15 år og intet bra anlegg... *snufse*
Ønsker seg bra anlegg!!!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2004 23.47.03 #5 av 6
Postet av: perbear
Var borti det samme på Telenors VDSL prøveinstallasjon for et par år siden. Da forsvant teksten fra NRK2 (som da ofte sendte skikkelig utenlandske filmer :wink: og ikke bare engelsk...)

Det viste seg at feeden fra NRK ble tatt ned via parabol og at teksten ikke var innkodet som en del av bildet, men lå som en separat datastrøm, omtrent som at lyden ikke er en del av bildet.

Tekstinformasjonen måtte tolkes av en Tekst-TV funksjon eller lignende, og deretter settes inn i bildet.

Det kunne enten gjøres i det utstyret som sendte TV signalet videre på VDSL kabelen (dvs. en video stream encoder). Muligens ble tekstinformasjonen sendt helt ut til abonnenten hvor det ble tolket i dekoderen som så la det inn i bildet. Uansett - det tok noen måneder før vi fikk tekst på NRK2 - og før tekst-TV virket :( Jeg flyttet mens testen pågikk så jeg vet ikke hvor bra det ble til slutt)

For de som ikke vet hva VDSL er så betyr VDSL "Very high bitrate Digital Subscriber Line" som på godt norsk er omtrent det samme som ADSL, bare mye raskere, og hvor det er normalt å levere både telefoni, internett og TV i samme kabel.
Slepp'kje ud den magiske røygen...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2004 08.19.02 #6 av 6
Postet av: aLmAnZo
"perbear" skrev:Var borti det samme på Telenors VDSL prøveinstallasjon for et par år siden.

VDSL prøveinstallasjon?
Så genialt, hvor da, hjemme hos deg? Vet godt hva VDSL er, og har ikke sett dette som en mulighet i Norge før om mange mange år? Sitter du på informasjon om dette så hører jeg gladelig. Mulighet til å Streame HDTV signaler også, om jeg ikke tar feil, med muligheter for 20 bits lyd er dette en veldig god nyhet for oss hjemmekinoentusiaster.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar