Mikkel
Aktiv
E-post
Sitter på nett hele dagen for å greie å bestemme meg for flatskjerm!
Har nådd et nytt nivå av beslutningsvegring
og spør derfor om råd.
Jeg vurderer følgende modeller :
-37PF9830
-37PV500
-KLV-VA10E
Tv'en skal kobles på parabol, men regner med at det blir litt pc bruk etter hvert.
Forvirringen er komplett, og avveininger på fysisk størrelse, bilde og spec's gjør at jeg ikke får gjort noe annet enn å gruble:)
Har noen erfaringer å dele setter jeg stor pris på dette, er også åpen for det meste av andre modeller, men yttermålene må ikke bli for store.
Hadde i utgangspunktet bestemt meg for PV500, men tenker litt på innbrenning samt at jeg nå kan få bedre oppløsning/innganger enn på forrige korsvei..
Knut
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
"Mikkel" skrev:Sitter på nett hele dagen for å greie å bestemme meg for flatskjerm!
Har nådd et nytt nivå av beslutningsvegring og spør derfor om råd.
Jeg vurderer følgende modeller :
-37PF9830
-37PV500
-KLV-VA10E
Tv'en skal kobles på parabol, men regner med at det blir litt pc bruk etter hvert.
Forvirringen er komplett, og avveininger på fysisk størrelse, bilde og spec's gjør at jeg ikke får gjort noe annet enn å gruble:)
Har noen erfaringer å dele setter jeg stor pris på dette, er også åpen for det meste av andre modeller, men yttermålene må ikke bli for store.
Hadde i utgangspunktet bestemt meg for PV500, men tenker litt på innbrenning samt at jeg nå kan få bedre oppløsning/innganger enn på forrige korsvei..
Om du har fulgt med på forumet her en stund vil jeg tro at alle kommer til å anbefale PV500 - denne blir skrytt opp i skyene. Tror ikke du trenger å bekymre deg mer over innbrenning på denne skjermen enn andre skjermer (tror jeg tralalalalala).
Knut
larax
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Vent til mandag og les testen av Philips 9830 på din side før du handler.
Knalltv.
Tannoy
Hjemmekinosjef
E-post
Skal du primært bruke TV en til TV og DVD, gå for en PV500. Om du i overvekt skal bruke den til data, går heller for en LCD. Trenger du egentlig så høy oppløsning som 9830 gir? Satser du å kjøre 1080p er jo dette det riktige valget.
Har du sjekket ut LGs 37" LP1?
Den ble jeg mektig imponert over(for å gjøre valget enda enklere...
)
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
TedN
Aktiv
E-post
"Tannoy" skrev:
Den ble jeg mektig imponert over(for å gjøre valget enda enklere... )
Hei, kjenner du til hvilke kjeder som kan ha den til utstilling? Jeg har egentlig tenkt å vente på Samsung 40M61 for å ta et endelig valg mellom den og Sonys V-serie, men formelt sett har jeg bare godkjenning fra samboeren for 37", så gode alternativer bør vurderes.
xuax
Kunnskapsrik
E-post
"TedN" skrev:"Tannoy" skrev:
Den ble jeg mektig imponert over(for å gjøre valget enda enklere... )
Hei, kjenner du til hvilke kjeder som kan ha den til utstilling? Jeg har egentlig tenkt å vente på Samsung 40M61 for å ta et endelig valg mellom den og Sonys V-serie, men formelt sett har jeg bare godkjenning fra samboeren for 37", så gode alternativer bør vurderes.
Hificenter kjeden, samt enkelte lefdal og elkjøp butikker
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!
"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Ken
Aktiv
E-post
Jeg har en Sony KLV-V40 og er strålende fornøyd. Har koblet den til en HTPC via DVI-HDMI og bruker KUN HTPC'en til å se DVD med nå. Min DVD spiller med komponent kabel kan ikke sammenlignes og den er som WAF føde å regne nå...
Bruker den også til HalfLife2, internett og epost samt masse digitale stillbilder. Rett og slett en kongeskjerm. Har hatt den en måned snart og jeg blir bare mere og mere fornøyd.
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313131&cks=PRL
Sammenlignet med S-serien, så er V-serien helt klart det beste valget, da S mangler endel på bildebehandlingen (V-serien har WEGA) og noe de kaller dynamisk bilde. Og ikke minst design på V-serien! En kammerat av meg kjøpte en S32 pga pris, men den virker svært liten - kanskje et poeng for WAF-faktoren. Da klarer du sikkert å klemme inn en S40! Bildet er IMO bedre på V-serien.
mvh
Ken
TedN
Aktiv
E-post
"xuax" skrev:Hificenter kjeden, samt enkelte lefdal og elkjøp butikker
Var på Lefdal på Alnabru i dag, de sier LP1 ikke er i "hovedsortimentet" og at de derfor neppe vil ta den inn. Ellers så jeg at de hadde LG RZ-37LZ55 der, som faktisk så overraskende bra ut på analog fotballsending, som var det de viste i dag. Jeg spurte ikke om å få "klå", men som et budsjettalternativ virket den lovende.
Noen som vet om butikker i Oslo som har LP1 inne?
kid
Hjemmekinosjef
E-post
PV500
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Mikkel
Aktiv
E-post
Testen på dinside.no var ganske så positiv. Er vel egentlig tilbake til valget mellom LCD/Plasma. (9830 eller PV500)
Fikk iallefall eliminert et av alternativene...
Har reservert en Phillips som kommer denne uken, noen som vet om 37PV500 er å få tak her i landet?
Tannoy
Hjemmekinosjef
E-post
"Mikkel" skrev:Testen på dinside.no var ganske så positiv. Er vel egentlig tilbake til valget mellom LCD/Plasma. (9830 eller PV500)
Fikk iallefall eliminert et av alternativene...
Har reservert en Phillips som kommer denne uken, noen som vet om 37PV500 er å få tak her i landet?
Siba.no annonserer at de har denne inne.
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/