Logo

Philips 42PF9966 og sjenerende flekker.

Skriv et svar
16.04.2005 07.36.09 #1 av 4
Postet av: gthomass
Har en 42PF9966 som har vært i bruk siden 01.02.2005.
Panelet har begynt å få grå / sorte felter.Se bilde. Disse flekkene synes veldig godt på lyse partier og spesielt når tv er avslått. De har begynt å spre seg til hele panelet.
Den er kjøpt på nettet hos Siba.no.
Jeg er veldig skeptisk til å få en reperasjon på en så ny Tv og lurer på om jeg skal forlange ny ? Noen meninger ang dette ?
Lurer oxo på om noen har erfaring med Siba og hva bør jeg kunne forvente ? Philips hadde i grunn ingen mening ang dette??? og ba meg kontakte Siba, noe jeg har gjort, de skulle ta kontakt igjen det er nå gått 4 dgr uten at jeg har hørt noe. Aner jeg mye styr for å få orden på dette?? TV-Reklamasjon1-Forum.jpg TV-Reklamasjon1-Forum.jpg ( 52,103515625 KB) Vist 415 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.04.2005 07.56.10 #2 av 4
Postet av: arntos
Tror ikke du får ny TV. Det vil medføre uforholdsmessige store kostnader for butikken.

Men gratis hjemmservice har du krav på, såfremt du ikke bor lengre fra service verksted en 50km. Samt at du har krav på låne TV i service tiden.

Og ikke bli kontaktet inne 4 dager er alt for dårlig, du kan jo bli litt :twisted: og bruke dette som forsøk på å få ny TV. Innbiller meg at det blir litt vanskeligere når den er kjøpt på nett, du få rliksom ingen selge du kan forhandle direkte med.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.04.2005 07.59.57 #3 av 4
Postet av: Knut
Dette er helt klart en reklamasjonssak - en plasmaskjerm som bare en noen måneder gammel skal ikke ha slike feil.
Du kan ikke i utgangspunktet forlange ny skjerm, men kreve at Siba utbedrer mangelen på den eksisterende skjermen. De kommer mest sannsynlig til å ta inn skjermen og sende den på service hos Philips. Philips har sikkert avtale med service-verksteder, og derfor bør du nok i første omgang forholde deg til selger.
Det som er viktig er at du skriftlig sender en reklamasjon til Siba.no og redegjør for mangelen - si at TVen er splitter ny og har vært i normal bruk, og at disse flekkene er til stor sjenanse. Flekkene sprer seg, og derfor bør du reklamere formelt ganske fort. Hvis det går for lang tid fra du oppdaget mangelen til du reklamerer kan dette slå ut i din disfavør.

Regner med at dette er et forbrukerkjøp, at skjermen er kjøpt av deg privat til ditt private bruk. I såfall er du meget godt beskyttet av lovgivningen. Sjekk også om Philips har en egen garanti. Dette vil evt. fremgå av papirer som fulgte med skjermen (sammen med bruksanvisning osv...)
Da kan du prinsipalt påberope deg garantien, subsidiært forbrukerkjøpsloven.

Dette ordner seg - si i fra om de lager vanskligheter!
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2005 07.15.13 #4 av 4
Postet av: rmartin
hei

jeg er service teknikker på slike app. da vi er en del av servicekjeden.

feilen på den plasma tven er rett og slett støv som som er kommet mellom plasma "display" og front glass.
vi tar plasmaen fra hverandre og rengjør front glass og plasma.
dette er veldig nøye arbeid da det fort blir riper i glass.

kommer av at det er lufte hull under app som det blir trukket opp
støv av og til. ps det er nøye at det er rent under plasma ellers blir det mye vertikale striper.

mvh rune
. . Pioneer 508xd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar