Logo

Pioneer 436 XDE - høyttalerspørsmål

Skriv et svar
22.11.2005 12.56.25 #1 av 7
Postet av: jhenriks
Hei.
Jeg er i ferd med å bestille Pioneer 436 XDE, men uten høyttalere (ikke med i prisen, over 2 lapper for dem), men får jeg da ikke lyd på vanlig TV? Skal kople til hjemmekinoanlegg, men det virker vel bare på DVD?

Jeg har ikke peil, hjelp!
Jan Rune
Administrator
http://www.shipping.no
post@shipping.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2005 14.27.59 #2 av 7
Postet av: Typhoon7
"jhenriks" skrev:Hei.
Jeg er i ferd med å bestille Pioneer 436 XDE, men uten høyttalere (ikke med i prisen, over 2 lapper for dem), men får jeg da ikke lyd på vanlig TV? Skal kople til hjemmekinoanlegg, men det virker vel bare på DVD?

Jeg har ikke peil, hjelp!


Det er bare å bruke vanlige analoge kabler fra utgang på TV til inngang på forsterker/reciver.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2005 14.35.45 #3 av 7
Postet av: lucy
"jhenriks" skrev:Hei.
Jeg er i ferd med å bestille Pioneer 436 XDE, men uten høyttalere (ikke med i prisen, over 2 lapper for dem), men får jeg da ikke lyd på vanlig TV? Skal kople til hjemmekinoanlegg, men det virker vel bare på DVD?

Jeg har ikke peil, hjelp!
Det er optisk SP/DIF utgang på 436XDE. Hvis du har en ledig optisk inngang på forsterkeren kan du koble den der. Da får du best lyd.
Si vis Pacem, Para bellum
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2005 15.20.12 #4 av 7
Postet av: Knut
Men best lyd får du vel om du sender lyd direkte fra en eventuell kabel- eller satelitt-tuner til receiveren din (hvis du har tuner da).
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2005 17.12.14 #5 av 7
Postet av: jhenriks
Tusen takk for hjelpen, dette var nyttig informasjon for meg :D Noen av dere som har denne tv'en? Er den så bra som de sies? Kjøpte den forresten på Siba.no, kostet 34000 der. Elkjøp i Kr.sand skulle ha 39900, også den uten høyttalere :twisted:
Jan Rune
Administrator
http://www.shipping.no
post@shipping.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2005 17.44.27 #6 av 7
Postet av: T2
"jhenriks" skrev:Kjøpte den forresten på Siba.no, kostet 34000 der. Elkjøp i Kr.sand skulle ha 39900, også den uten høyttalere :twisted:


Koster ca 30.000 NOK levert fra Sverige (inkl veggstativ)...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2005 18.13.03 #7 av 7
Postet av: lucy
"jhenriks" skrev:Tusen takk for hjelpen, dette var nyttig informasjon for meg :D Noen av dere som har denne tv'en? Er den så bra som de sies? Kjøpte den forresten på Siba.no, kostet 34000 der. Elkjøp i Kr.sand skulle ha 39900, også den uten høyttalere :twisted:
Den er veldig bra. Er du ute etter en tv med mest mulig nøytralt bilde er det Pioneer som gjelder. Husk at det er viktig å ha en god signalkilde (DVD eller en digital kabel/satellitt tuner). Har selv en 506XDE og er kjempefornøyd.
Si vis Pacem, Para bellum
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar