Logo

Pioneer PDH-505, settings anyone?

Skriv et svar
23.12.2004 23.37.25 #1 av 13
Postet av: kurtos
Heisann,
Er det noen som har god erfaring med denne typen Plasma, og som kanskje har noen gode råd med tanke på optimalisering av bildekvalitet, tidsforsinkelse i forbindelse med DVD etc.?

Mvh
Kurt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.12.2004 23.54.50 #2 av 13
Postet av: turbo1979
Hva bruker du til signaloverføring fra DVD til Plasma?
Hva består resten av anlegget av?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2004 19.56.10 #3 av 13
Postet av: kurtos
Jeg overfører DVD-signal via HDMI. Anlegget består av Denon 2910 og en Denon 3804 Receiver. Lyd overføres via optisk kabel.

Mvh
Kurt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.12.2004 12.43.17 #4 av 13
Postet av: Trond B
Har PDP-435HDE og Denon DVD-A11. Bruker HDMI inngangen. Bruker disse bildeinnstillingene: Contrast 20, Brigthness +7 og Colour -23.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.12.2004 12.51.46 #5 av 13
Postet av: kurtos
hey!
takk for deres innspill :-)
Hva med HDMI og dette med de forskjellige oppløsningene/format? Kan man ALLTID kjøre på 1080i eller må man liksom prøve seg fram på hver film?

Mvh
Kurt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2004 09.09.02 #6 av 13
Postet av: Trond B
Jeg bruker kun 720p. Det gir det beste bildet med utstyret mitt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2004 09.10.42 #7 av 13
Postet av: kurtos
jah, har forsåvidt hava der jeg også ;-)

mvh
Kurt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2004 12.32.24 #8 av 13
Postet av: thomas-no
Hei,
Kona kjøpte en Pioneer PDP-505HDE tim til jul. (snill kone?)

Etter noen dager på veggen er det et par ting jeg ikke er imponert over.
Men kanskje noen av dere dele deres mening / erfaring.

- Sortnivå: Er det jeg som er kresen, eller er denne skjermen litt grå?
- Høydejustering: Finnes det ingen mulighet til å justere bilde opp/ned ved bruk av "AV" inngangene? (for å vise teksting ved bruk av zoom).
- Tvtuner: Min Philips TV(CRT) har helt skarpt tv bilde, men Pioneer'n kornete bilde med "snø". Er tuner delen på pioneer litt svak?
- Støy: Jeg har en høyfrekvent støyende lyd fra skjermen når den blir varm, og viser lyse bilder. Er dette en feil, eller normalt?
- Farger: Med standard innstilling synes jeg skjærmen er litt fargesprakende, og har litt mye rødfarge i seg. Er dette bare innstillinger, eller er det skjærmens særtrekk?

Jeg vurdere å få tak i en Philips 50" for å sammenligne. Eller er det andre 50" som dere kan annbefale?

Mvh.
Thomas
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2004 13.55.37 #9 av 13
Postet av: kurtos
Wow, ja, kona di må da klassifiseres som meget snill ja! Godt gjort :-)

-Sortnivå, min er også litt grå, men helt klart bedre enn noen annen Plasma jeg har hatt (Sony, Philips)
-Tvtuner, jeg har brukt min mot en Force Paraboltuner (1199s) og her er ihvertfall bildet krystallklart (så bra som det går an med vanlige sendinger)
-Denne støyen har jeg også...den er "litt" irriterende. Virker som om det kan komme fra vifter o.lignende på baksiden.
-Første dag jeg brukte tv`n var jeg litt misfornøyd med fargene, men det går seg til etterhvert.

Jeg tror justering av farge (-10) må til, samt at man må jobbe litt med brightness og contrast for å få et supert bilde.

Jeg kan ihvertfall ikke anbefale andre Plasmaer enn denne.

Mvh
Kurt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2004 18.43.03 #10 av 13
Postet av: Rune
Gratulere med ny TV og en fantastisk kone :-)

Når det gjelder sortnivå så er jeg enig om at det er den største svakheten med pioneer skjermene. Spesielt filmtitting i mørke er dette merkbart.

Når det gjelder vertikal justering så har jeg et spørsmål til deg. Hvilket utstyr er det du har koblet til hvor du har behov for en slik justering. For hvis du har satt DVD spilleren, XBOX, Paraboltuner til at de er koblet til en 16:9 TV så skal de selv flytte teksten opp slik at man ikke trenger å flytte. På vanlige TV sendinger kan det være et problem på enkelte kanalar som legger teksten i det nederste feltet.

Den summer litt, men det er ikke noe jeg har lagt spesielt merke til under vanlig TV titting på den. (testet på 434/435), Mulig 505 summer litt mer.

Jeg anbefaler alle med slike fantastiske skjermer til å investere i DVD platen Digital Video Essentials. Dette er en DVD som kan hjelpe dere med å stille TV'n rett inn.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2004 22.46.19 #11 av 13
Postet av: kurtos
Har du noen tips om hvor denne DVD`n kan kjøpes?

Mvh
Kurt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.12.2004 11.08.36 #12 av 13
Postet av: thomas-no
Takk for tilbakemeldinger.
"Rune" skrev:Når det gjelder vertikal justering så har jeg et spørsmål til deg. Hvilket utstyr er det du har koblet til hvor du har behov for en slik justering. For hvis du har satt DVD spilleren, XBOX, Paraboltuner til at de er koblet til en 16:9 TV så skal de selv flytte teksten opp slik at man ikke trenger å flytte. På vanlige TV sendinger kan det være et problem på enkelte kanalar som legger teksten i det nederste feltet.


Jeg har både kabeltv og parabol, parabolentuneren (nokia 9902) er foreløpig kun koblet til via en trådløs video overføring, og antenne inngangen (RF signal).
Når jeg bruker signal fra antenne inngangen (og har fortalt parabolentuneren at jeg har 9/16 tv :wink: ), skifter tv'n format etter sendingene.
Når jeg mottar en ekte widescreen sending trekker den ut bilde. Men dette skjer ikke ved bruk av "AV" inngangen, da må jeg manuellt velge bildeformat?
Jeg håper dette endrer seg når jeg flytter parabolentuneren, og kan bruke scart kabel.
Men der er jo mange sendinger som går i "letterbox", og til disse må jeg jo velge format manuellt. Det er her problemene starter.
Tekstingen ligger delvis under bilde, litt ned på den sorte delen av skjermen.
Hadde det vært mulig og forskyve bilde litt opp (slik som ved mottak via antenne inngangen), hadde jeg fått litt mindre bilde i toppen, og hele teksten nederst.

"Rune" skrev:
Den summer litt, men det er ikke noe jeg har lagt spesielt merke til under vanlig TV titting på den. (testet på 434/435), Mulig 505 summer litt mer.

Summingen er mest ved bruk av "AV" inngangene, ikke på langtnær så merkbar ved titting via antenne inngangen (kabeltv). :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.12.2004 17.09.05 #13 av 13
Postet av: Trond B
"kurtos" skrev:Har du noen tips om hvor denne DVD`n kan kjøpes?

Mvh
Kurt


Kan kjøpes rett fra importørens web-shop. http://www.mono.no/subcat.x?cid=113&sid=345
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar