Det har vært så mye frem og tilbake med hvilke skjerm som er "best" av disse 2.
Nå sikter jeg riktignok til 50" versjonen av disse skjermene.
Pioneer vant riktignok EISA prisen, men det er visst mange andre som mener Panasonicen fremdeles er bedre, derfor er det et stort spørsmål hvem som er best.
Jeg selv er ganske kresen på bildekvalitet og vil ha et nydelig bilde når jeg ser på film, Tv, spiller xbox 360 eller spill via pc`en.
Det eneste jeg kan lese om disse er info fra produsentenes side, men ellers ikke noe særlig om disse 2 sammenlignet med hverandre siden deres "teknologier" har så mange navn og meninger.
Pioneer har mange avanserte ting de skriver at skjermene ders har på hjemmesiden sin, Panasonic litt mindre (uten at det er noe negativt), men blir aldri helt klok på dette.
Som nevnt tideligere har jeg lyst å være 120% sikker når jeg bestiller en slik tv, for det er ikke hver gang man spytter ut 40000k i tv, der jeg har tenkt å bestille fra fyndbørsen. Hittil hadde jeg bestemt meg for Pioneer siden jeg tenkte at siden den var kåret til beste plasma skjerm var jo saken klar, men kankje ikke helt allikavel??
Panasonicen har somsagt høyere oppløsning enn Pioneer, men også litt mindre kontrast (50" versjonen har 3000:1)
Det har vert snakket en del om støy på Pioneer sin skjerm som gjør at Panasonic seriere over bildekvaliteten, nå er bildekvaliteten veldig viktig for meg , men prøver å finne ut hvilke av disse 2 gigantene som faktisk er og blir det beste valget.
Har lest litt på forskjellige tråder litt + og - fra begge sider og annbefalinger og tanker rundt disse 2 skjermene, men håpte å få en viss klarhet på dette i denne ene tråden istede for å forholde meg til flere tråder som sikter til forskjellige ting.
Så om det er noen som vet noe, har linker til tester eller rett og slett noenting som helst som kan få klarhet i hvilken skjerm som er "best" så er det bare å gi sin mening, så får jeg håpe andre drar nytte av denne tråden og
Ja da tror jeg at jeg har fått med allt det viktige og er spent på hva som vil dukke opp here etterhvert!
-=slabbedasken=-