Logo

Pioneer VSX 818, bytte eller beholde?

Skriv et svar
21.12.2008 00.09.35 #1 av 2
Postet av: Chub
Fattern har visst slått til i jula og skulle overraske på julaften med å lete frem en nyinnkjøpt Pioneer VSX-818-reciever fra Elkjøp (3500,-). Heldigvis avslørte jeg den uåpnede kassen, og sitter nå å saumfarer nettet etter info om denne forsterkeren. Finner først og fremst en del bekymringsmeldinger om at det kun er HDMI-switching (ingen lyd gjennom HDMI'en), hvilken lydoverføring bør jeg da bruke, coax eller optisk?
Ser også noen heller anbefaler Yamaha 663, som er ut til å koste 2k mer hos Elkjøp. Har de noen bedre forsterkere i samme prisklasse enn denne? Ser for meg at eneste alternativet for en ny forsterker før jul, er å bytte inn denne i samme Elkjøp-butikk.

Fra før har vi:
Viasat HD-parabol-mottager
Pioneer DVD-spiller med HDMI-utgang
3 år gammel Hitachi Plasma med 1 inngang.

Denne forsterkeren har 2 HDMI-innganger og 1 utgang, så alt må nok gå gjennom den.
Hva tror folk?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2008 11.29.49 #2 av 2
Postet av: Torja
Har du muliget til å bytte til den Yamaha receiveren du viser til ville jeg helt klart gjort dette. Den er betraktelig mer fremtidsrettet med mulighet for tilkobling med ekstra effekt forsterkere hvis behovet skull oppstå. HD lyd over HDMI er også helt klart fremtiden.
http://www.hjemmekino.no/database/avamp ... alognr=190
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar