Logo

Plasma 42"

Skriv et svar
24.05.2007 21.59.33 #16 av 19
Postet av: Kim René
"passat" skrev:Hva er best; Plasma eller LCD? Tven vil bli mest brukt til vanlige tv-programmer og filmer, ikke noe særlig spill. Hva med etterslep?

Den evige diskusjonen :P Det er nesten opp til deg selv, men her på forumet er det vel stort sett plasma det går i? Og det er vel pga svartnivået, som da er bedre på plasma enn på LCD. Til ditt bruk vil vel jeg anbefale plasma, men det er selvfølgelig øyet som ser som burde bestemme :) Ta deg en tur og finn ut hva du liker best :)
42PV70, QLN 604mkII, 602mkII, 601mkII. Velodyne CHT-10. Pioneer LX-51.
Infocus SP4800 =/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.06.2007 23.24.08 #17 av 19
Postet av: mr.subi
"torkild" skrev:
"bomholt" skrev:Eneste negative jeg kan se med PV70, er en del tilbakemeldinger om støy. Når det gjelder bildekvalitet, er den helt i toppsjiktet.

Det virker som om når produkter faller i pris, så går det ofte utover noe. PV500 hadde f.eks langt mer solid oppbygning enn dagens Panasonic plasmaer. Så billigere og bedre, er ikke alltid tilfellet. Bedre på noen områder, men så kuttes det på andre.

Hva er det som støyer?

Noen som vet noe om hva som støyer?
25.06.2007 23.48.32 #18 av 19
Postet av: monitor
"mr.subi" skrev:
"torkild" skrev:
"bomholt" skrev:Eneste negative jeg kan se med PV70, er en del tilbakemeldinger om støy. Når det gjelder bildekvalitet, er den helt i toppsjiktet.

Det virker som om når produkter faller i pris, så går det ofte utover noe. PV500 hadde f.eks langt mer solid oppbygning enn dagens Panasonic plasmaer. Så billigere og bedre, er ikke alltid tilfellet. Bedre på noen områder, men så kuttes det på andre.

Hva er det som støyer?

Noen som vet noe om hva som støyer?

Vet ikke helt om jeg svarer på spørsmålet ditt: PV/PX70 har noe billedstøy; Tv-en klarer ikke under alle forhold å behandle bilde slik at bildet ser optimalt ut til enhver tid; Især er dette merkbart når det skal håndtere flater med samme farge i bevegelse ( gresset når du ser på en fotballkamp f.eks.). Jeg tror også at tv-en er avslørende slik at "skitt inn er skitt ut"-prinsippet gjør seg gjeldende.

Kim René, Rune, Bomholt, Andre werdenskrieg og flere andre kan sikkert utdyppe dette bedre for deg enn jeg kan.

Dette er siste innlegget mitt før ferien, så jeg håper at Berit kan trå til med prisoppdateringer, mens jeg tar storørretten :P
26.06.2007 09.00.24 #19 av 19
Postet av: orso
Jeg mente ikke bildestøy, det har Panasonic kanskje minst av alle dagens plasma modeller på markedet. Jeg mente lydstøy. Noen rapporterer om dette, mens andre gjør det ikke. De som merker det sier det kommet spesielt ved lyse bilder. Tror i utgangspunktet det ikke er noe problem, og det kan virke som om det varierer fra ulike modeller og ulike apparater. Får man problemet vil jeg tippe Panasonic uansett løser det.
Skriv et svar