Logo

Plasma TV: QPV eller LG ?

Skriv et svar
12.10.2004 17.59.00 #1 av 6
Postet av: LateEntry
Vurderer å kjøpe plasma tv, og har etter litt sondering kommet frem til to mulige alternativer:

QPV Plasma TV 42" HD til ca 29000,- (qpv.no)
eller

LG (MZ-42PZ92VX) til 26512, (cshop.no)

Begge modellene skal ha samme oppløsning på 1024x768..
Har også sett et annet plasma tv:

APOLLO HP-4200B til 24995,- (norskelektroimport.no), men er usikker på om det har like god oppløsning som de ovennevnte..

Noen som har erfaring / kommentarer og kan hjelpe meg i dette valget ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2004 04.07.14 #2 av 6
Postet av: Knut
Har du sett dette om QPV?

http://www.qpv.no/Tester%20Presse/Press.htm

Les .pdfen i Lyd & Bilde, modellen du vurderer kom ganske bra ut der, uten at jeg kan gå god for det ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2004 07.33.02 #3 av 6
Postet av: LateEntry
Har nå også merket med Panasonic 37" TH-37PA30.. Spesielt siden jeg bor i borettslag med kun analogt kabeltv signal...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2004 07.42.38 #4 av 6
Postet av: Asbjornp
"LateEntry" skrev:Har nå også merket med Panasonic 37" TH-37PA30.. Spesielt siden jeg bor i borettslag med kun analogt kabeltv signal...


Hvorfor den modellen til analogt signal?

Har tittet på 42" i samme serie, men har ikke tenkt noe spesielt på signalet i veggen :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2004 07.58.51 #5 av 6
Postet av: LateEntry
Leste en plass (muligens her på forumet) at Panasonic 37" TH-37PA30 er blant de bedre til å takle et vanlig analogt tv signal. Helt klart er det jo at qpv hd tv ikke kommer til sin rett så lenge det ikke blir matet med et skikkelig signal. Jeg har nå tatt kontakt med kabel-tv selskapet borettslaget mitt bruker (BKK - de skryter av at de nå har oppgradert til en ny og moderne digital sendestasjon.. hva nå det måtte innebære), for å få kartlagt nåværende / fremtidige muligheter for et digitalt tv signal.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2004 11.14.13 #6 av 6
Postet av: LateEntry
Snakket nettopp med en tekniker fra BKK angående digital kabeltv, hdtv og valg av plasma tv. Han mente at det ble feil å kjøpe hdtv idag, pga at det ligger såpass langt frem i tid til de vil begynne å sende (forvirring angående format osv). Han anbefalte meg å kjøpe et tv som har innebygget mpeg2 tv-tuner (det var det han sa - pga at bkk sender digital tv i dette formatet) og som i tillegg har pc inngang, som takler en fremtidig ekstern hd-tuner. Oppfyller Panasonic 37" TH-37PA30 disse kravene ? Når det gjelder tuneren står det : //Tuning System PAL B/G/H, I, D/K. Secam B/G, D/K, L/L. // men ikke noe angående mpeg2 dekoder.. Noen som har tips om tv som evt har en slik tuner ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar