Logo

PLasseringsdilemma - bakhøytalere / vindu

Skriv et svar
09.01.2006 21.31.49 #1 av 1
Postet av: Jimmern
Snekkern er i full gang med min hjemmekino. Rommet er 6x4 meter ca. Jeg trenger gode råd angående plassering av stoler. Jeg skal ha to stol-rekker, hvorav 3 i front og to opphøyd 20-30 cm bak. Hvor lang avstand fra lerret (100") bør / må jeg ha til stolrekke nr 1?

Jeg har et lite dilemma, og det er at på den ene 6-meters-veggen, er det et kjellervindu på ca 1 meter bredde. Det er jo selvsagt akkurat der hvor jeg så for meg den ene bakhøytaleren :? Fra lerret-veggen er det 3m 60 cm til vinduet starter. Hvor bør/må jeg da plasssere bakhøytaleren på denne veggen i forhold til stolrekkene?? Vil det være "best" å plassere denne høytaleren FORAN vinduet - altså på 3,60m eller mindre, ELLER bør jeg plassere denne BAK vinduet - altså fra ca 4,60 meter fra lerret??

Oi oi... knotete innlegg dette, men jeg håper dere skjønner hva jeg spør etter :) Dette må jeg ta en avgjørelse på nokså snart siden snekkern har bra driv :D

Altså: Rom = 6x4 meter. Hvor langt fra lerret skal/bør stolene stå - og hvor plasserer jeg bakhøytaleren i forhold til dette jæv** vinduet?? :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar