Logo

Playstation 2 og Bakprosjektør TV

Skriv et svar
16.09.2006 00.21.35 #1 av 4
Postet av: Lsnake
Har hatt PS2 og spilt på en gammal men fungerende 20" CRT TV uten Scart i mange, mange år. Endelig fikk jeg råd til å kjøpe meg ny TV, og fikk et bra tilbud av en kollega å overta hans Thomson 50DLY644 Bakprosjektør TV. Sjekket kvaliteten på bilde da jeg var over hos han og det så helt fantastisk ut, klart og fint.

Fikk den hjem, og skulle kople den opp til min PS2. Får bilde, men det blir ikke særlig pent. Det er uklart, og det går horisontale striper nedover skjermen av og til(varierer). Jeg bruker den medfølgende SCART kabelen som fulgte med PS2'en, og lurer på om jeg får bedre bilde av å oppgradere til en bedre kabel.

Jeg vet bare ikke hva slags kabel det skal være. RGB? Composite? Må innrømme at jeg har veldig lite greie på dette, men føler at kvaliteten på bilde ikke lever opp til det inntrykket jeg fikk hos han, men jeg tror at det må ligge i kabelen. Mistenker at den som følger med PS2'en ikke er av det aller beste kvaliteten, og vanlig SCART er vel analog?

Tenkte jeg skulle handle meg en ny kabel i morgen, håper det er noen her som kanskje kan gi meg et råd om hva jeg bør satse på for best kvalitet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2006 06.32.04 #2 av 4
Postet av: lenny25
Den medfølgende kabelen til PS2 er noe møkk. Kjøp en PS2 til RGB kabel. Gir mye renere og klarere bilde. Denne kobles til i en RGB scart-inngang på tven. Scart inngang 1 på TVen har alltid støtte for RGB. Jeg besilte min på nettet, men det burde vel være mulig å få kjøpt hos Elkjøp o.l
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.09.2006 17.00.58 #3 av 4
Postet av: Lsnake
Takker masse, bildekvaliteten ble helt nydelig med RGB kabler.

Derimot fikk jeg et annet problem. DVD Filmer jeg spiller av via PS2'en blir bare grønne. Alt blir farget grønt. Dette skjer kun ved avspilling av filmer. Det skjedde ikke med verken RF eller SCART.

Jeg har vært igjennom alle menyer på både TV og PS2, helt rådløs. Jeg har sjekket at Component utgangen er satt til RGB og ikke Y-CB tingen, men det hjalp ikke. Har prøvd de andre inngangene på TV'en, samme resultat.

Alle spill funker perfekt, PS2 menyen er normal, vanlige TV sendinger, alt bortsett fra filmavspilling med PS2. Da blir alt grønt.

Er jeg helt dum eller har jeg misset noe virkelig elementert?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.09.2006 17.40.52 #4 av 4
Postet av: Lsnake
NM, fant det ut. Takket være Macrovision så vil jeg få grønt bilde ved avspilling av DVD filmer og RGB kabler, selv med riktig region og umodda utstyr.

Idioti kalles sånt, lønner seg ikke å holde seg til garanti og lover her nei.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar