Logo

Problem med Scansonic v200 (37" LCD)

Skriv et svar
24.09.2006 00.28.11 #1 av 2
Postet av: mkolbjor
Har hatt denne nå i noen uker å er stort sett fornøyd, standard billig LCD-TV, super billig ramme, men har et ok panel, spesielt over DVI. Men jeg fant ut det var for godt til å vært sant, noe måtte jo skje.

Ser en del fra PC over DVI. Kan forøvrig si at HD materiale over DVI ser skikkelig bra ut, prøvde Alien vs Predator 1080i, å fikk bakoversveis.

Her er problemet:
Har en "source" knapp på fjernkontrollen som velger kilde, vanligvis er det et par trykk på den så kommer DVI frem. Den finner alt automatisk, fungerer også i BIOS. Skulle til å se en episode av en serie når plutselig alt some hadde med DVI var forsvunnet fra menyen?! Den nekter å vise verken "DVI" eller "PC" ("PC" er vel VGA-koblingen). Alt det andre, Scart, S-video osv. er der, bare ikke "DVI" (og "PC"). Har prøvd å skru den av og på, dra ut strømkabelen (noe som gjør at alle instillinger forsvinner), skru PCen på før jeg kobler i TVen, skru TVen på før jeg skrur på PCen osv, Den hadde "DVI" på source menyen før, uten at noe var koblet på der. Men, ingen ting hjelper :evil: Det er helt utrolig, hvordan kan "DVI" bare forsvinne slik uten videre? Noen som har vært borti dette før?

Merket også en annen ting, den har begynt å tulle litt med vanlige analoge TV signaler også, normalt sett når jeg bruker "fit all" eller "zoom" for å bli kvitt de svarte stripene på enkelte sendinger, så ser jeg et par cm av toppen, dukke opp på nedsiden av bildet. F.eks hvis et hode er litt ute av bilde på toppen, så ser jeg det nede på bildet... Skal prøve å skaffe et bilde av dette
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2006 07.43.21 #2 av 2
Postet av: boly
Ta kontakt med selger så fort som mulig. Dokumenter problemet med bilder. Da har du dette i boks hvis de skal slå seg vrange.

Tror ikke de kommer til og gjøre det, men man vet aldrig.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar