Logo

Problemer med avspilling av enkelte DVDer

Skriv et svar
19.02.2006 09.40.23 #1 av 3
Postet av: kln
Jeg har en Philips DVDR3330 som har problemer med enkelte DVDer. Dette gjelder bl.a. "The Island" som den konsekvent nekte å spille, og "Madagaskar" som den noen ganger godtar. DVDene er helt nye, så det er ikke problemer med skader på platene. Noen ganger går spilleren helt bananas med disse platene, slik at jeg må trekke ut kontakten.

Andre DVDer går helt fint, selv med mye riper.

Jeg prøvde så disse to DVDene i PCen, og oppdaget at "The Island" forsøkte å installere et program på PCen, mens "Madagaskar" åpnet nettleseren. Alle andre DVDer åpner DVD-avspilleren (InterVideo) automatisk.

Betyr dette at denne spilleren spilleren er spesielt kresen, eller er det et generelt problem med harddisk-spillere? Er det andre som har liknende erfaringer, enten med Philips eller med andre merker?
Eller er det platene som ikke følger DVD-standarden?

Ketil
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 10.17.12 #2 av 3
Postet av: boly
Dvdopptakeren er vel mer lik en pc enn dvdspiller så den prøver sikkert og lese alt som står på plata, noe som kan resultere i at den sliter med og spille den av. Spesielt plater med mye "ekstramateriale" .

Trodde ikke dette skulle være noe problem på opptakere, men hvem vet..
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 12.18.48 #3 av 3
Postet av: kln
Oppdatering:

I dag oppgraderte jeg til firmware versjon FF13 (http://www.p4c.philips.com/files/d/dvdr ... us_eng.zip), og nå spiller den både "Madagaskar" og "The Island" uten problemer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar