Logo

Problemer med hjemmekino... HJELP!

Skriv et svar
25.12.2004 13.17.03 #1 av 5
Postet av: ryuujin
Hei

Jeg har følgende hjemmekino komponenter:
Eltax Viper
Eltax AVR-280
(Playstation2)

Jeg kjøpte Eltax Viper systemet mitt i juli i år, det består av en dvd spiller med innebygd 5,1 reciever. Dette har jo fungert helt fint til nå.
I går(selveste julaften) fikk jeg en Eltax AVR-280 hjemmekino reciever.

Jeg begynte jo selvsagt å installere den i dag morges, Jeg begynte med å flytte høyttaler koblingene fra Vipern inn i den nye recieveren og fikk alle på rett plass(er jo ikke komplett idiot heller :D). Så koblet jeg Viper DVD spilleren inn på AVR-280en, som har 2x3 RCA plugger(gul, rød, hvit) samt 1x Optic og 1x COAX.Jeg koblet dvd spilleren og playstation2en inn på hver sin rca tilkobling(gul, rød, hvit).
Så koblet jeg recieveren til tv'en med eneste mulige måte: scart.
Og bildet jeg får er delvis snøete. Det ser nærmest ut som om jeg ser tv med innendørs antenne. :(.

Hva kan det være som er galt?
Håper noen er barmgjertige og hjelper meg nå i julestria.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2004 14.35.53 #2 av 5
Postet av: Rune
Heisann. Jeg foreslår at du kobler Playstation 2 og DVD spilleren direkte til TV'n og så kjører du kun lydsignalene inn på receiveren.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2004 19.10.22 #3 av 5
Postet av: ryuujin
problemet er jo det at jeg har bare en scart tilkobling på tven og kjøpte recieveren stort sett for å slippe og skifte bak tven...

skjønner ikke hva som kan være galt med den... alt skulle jo vært koblet korrekt... :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.12.2004 12.25.00 #4 av 5
Postet av: Typhoon7
Kan løses med denne fra Clas Ohlson. Koster 159,-

Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 04.59.10 #5 av 5
Postet av: Ulven
"Typhoon7" skrev:Kan løses med denne fra Clas Ohlson. Koster 159,-




Jepp der er løsningen som det bare suger etter. løp å kjop...dødfødt å ikke koble bilde gjennom tv`n..du gjør bare det...det er forbudt å gjøre det annerledes !!!
Mvh
Ulven
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar