Logo

Problemer med oppkobling av enheter på HK AVR7000

Skriv et svar
25.06.2006 15.18.23 #1 av 12
Postet av: sroenne
Hei. Jeg er ny på dette forumet.
Jeg har en Harmon Kardon AVR7000 Forsterker, Panasonic LCD-AE900E Projektor, Pioneer DV-585A DVD og en XBOX 360, som jeg vil ha koblet til forsterker, for å kun få en kabel til projektor. Alle disse virker hver for seg oppimot projektor, men når jeg kobler de til bak på forsterkeren, så får jeg ikke opp noe bilde, jeg får opp OSD menyen på skjermen fra forsterkeren.
Jeg bruker en IXOS S-VIDEO kabel, når jeg kobler S-VIDEO kabel fra MONITOR utgang på forsterker til Projektor.

Lurer på om det er noen av dere eksperter som har en løsning eller ideer på hva dette kan være. HKAVR7000.jpg HKAVR7000.jpg ( 232,1591796875 KB) Vist 1882 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.06.2006 15.23.22 #2 av 12
Postet av: Rune
Er det slik at du kobler alt annet utstyr med S-video til forsterkeren?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.06.2006 15.29.18 #3 av 12
Postet av: sroenne
Siden jeg ikke har fått det til og virke, så har jeg koblet til en og en del til Projektor, når jeg skulle ha brukt det. DVD har vært koblet til Projektor med S-VIDEO, og 6-Channel Direct Input på forsterker.
XBOX har jeg brukt S-VIDEO på, men har også Komponentkabel på den samme kabelen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2006 12.33.54 #4 av 12
Postet av: sroenne
Er det noen som har en AVR 7000 og har koblet den opp imot en Projektor som kan gi meg noen tips.
Jeg vil gjerne koble XBOX 360,DVD og muligens Sat opp imot Forsterker, for kun å få en bilde kabel ut til projektor. I dag så må jeg bytte, og det er ikke helt bra i lengden.

På forhånd takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2006 15.17.18 #5 av 12
Postet av: boly
Kjøp heller en koblingsboks, der du kan koble xbox og dvd spilleren sammen og føre en kabel til AE900E. PJ'n fortjener bedre kabel enn s-video.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.08.2006 11.53.56 #6 av 12
Postet av: sroenne
Er det noen koblingsbokser du kan anbefale ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.08.2006 12.47.55 #7 av 12
Postet av: kWern
Her ble det mye rot.

Du skal ikke bruke s-video eller kompositt. Selvfølgelig kan du, men jeg sier: Du skal ikke. Du skal bruke KOMPONENT! I hvert fall når du har det utstyret du bekskriver. Du bruker ikke 10 høvdinger på projektor, og så går du hen og kjøper bildekabel ala Sopps spaghetti til 6,90 på Rimi. Her vrenger bildekabel-Nazien seg i meg.

På koblingskjemaet kobler du komponentkabler fra Xbox til 6, og komponentkabler fra DVD-spiller til 7. Monitorutgang 5 går så med en lang komponentkabel til prosjektoren. Bruk optisk lyd fra Xbox til nr 19, og 5.1 analoge som du gjør nå for DVD-spilleren (nr. 3), alt. optisk- (19) eller coax (18) digitallyd.

Handleliste:
Xbox: Kjøp en optisk kabel - og bruk komponentkabelen du har. Hvis du har kabelen som følger Premiumutgaven, må du huske på å stille den lille bryteren på hovedkontakten, og gå inn på menyen i Xbox'en og stille bildet til 720p.
DVD: Kjøp komponentkabler av god kvalitet, og dropp svideokablen (evt. bruk den til satelitten)
PJ: En lang og fin komponentkabel av ypperste kvalitet.


Dersom du vil ha best bilde på xboxen så sjekk Digistore.no og bestill dette kabelsettet. Den er kremen, og halv pris av hva andre tar for denne.

For satelitten er eneste mulighet å kjøre denne med s-video som du allerede har. Koble denne direkte til PJ.
Husk å stille inn alle enheter til riktig bilde ut signal (xboxen har jeg allerede forklart). Manualer er til for å leses.

Jeg beklager den infernalske besserwisser ordlyden jeg bruker her, men her må du ledes på rett vei med hard hånd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.08.2006 12.57.00 #8 av 12
Postet av: nilsos
Hei. Hvis lyd og bildekvalitet betyr noe for deg, bør du koble DVD-spiller og X-box inn på komponent på forsterkeren, 6 og 7 på tegninga, og komponent fra AVR-7000 til prosjektor, 5 på tegninga. Og bruk en god digitalkabel fra DVD og X-box og inn på AVR-7000 i tillegg til 6-kanals direkte. Den er bare nyttig til SACD og DVD-Audio. Til film er det best å kjøre signalet digitalt til forsterkeren. For den saks skyld også CD, tenker jeg. Du må se i bruksanvisninga hvordan du får signalet fra kilde til prosjektor, men jeg tror du må adressere signalkildene til 6 og 7 i menyen på forsterkeren. Dette skal virke. Lykke til!

mvh Nils
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.08.2006 10.12.48 #9 av 12
Postet av: sroenne
Takk for respons :)


Jeg beklager den infernalske besserwisser ordlyden jeg bruker her, men her må du ledes på rett vei med hard hånd.


Det skjønner jeg :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.08.2006 11.41.39 #10 av 12
Postet av: sroenne
Ok, har kjøpt dette nå:

DVD Spiller: Monster Standard THX Component Video 1.2 m
XBOX360: Xbox 360 Monster GLX360 Comp. Video & Opt. Audio Ikke på lager, men kommer i nærmeste fremtid.
Projektor: Bona komponent R-010 10m, hadde ikke noe mellom 5 og 10 meter, og jeg trenger minst 8m, så jeg måtte kjøpe 10 m.

Kjøpte også dette i slengen: Greyline Lerret

Det ble en hard dag for pengeboken :shock: , best jeg jobber overtid.....til over helgen... :roll:

Men men, må man, så må man, så enkelt er jo det faktisk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.08.2006 11.43.55 #11 av 12
Postet av: sroenne
Og en ting til...
Manualer er til for å leses.


Er det noen som leser manualer altså, jeg er VELDIG dårlig til det, helt til jeg står SKIKKELIG i stampe.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.08.2006 12.54.50 #12 av 12
Postet av: kWern
Det må jeg si var litt av en sjefsavgjørelse!

Håper du får det til!

Det er særlig manualen til recieveren du må lese igjennom for å få til video-switch'ingen. Du har en litt eldre, men veldig kompentent forsterker som fortsatt duger meget godt.
Ellers er det viktig å få aktivert 576p (full PAL oppløsning, progressivt) på komponentutgangen på DVD-spilleren.
XBOX360 har jeg alt forklart deg. Den originale komponentkabelen som følger med Premium-utgaven, er uansett bra, så det er ikke sikkert du trenger den dyrere Monster-utgaven. Men en optisk lydkabel trenger du for å få skikkelig Dolby Digital lyd i flere kanaler.
Selv mener jeg at en rimelig optisk kabel kan være vel så grei som en veldig dyr en. Legg heller pengene i godt skjermede komponentkabler - og det ser det ut som du har gjort allerede!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar