Logo

Problemer med tilkobling av surround-anlegg

Skriv et svar
05.12.2004 16.03.03 #1 av 4
Postet av: elvizzz
Håper noen kan hjelpe meg med denne:

Sitter/ligger på gulvet og strever med å koble til surrounden til dvd-spilleren, men sannelig min hatt så er det tre forskjellige kabler fra surrounden (sub og center, rear left og rear right, left og right) som skal plugges til dvd-spilleren. Problemet er at det bare er plass til en av disse kablene i dvd-spilleren. Det er med andre ord bare en input for lyden. Og en annen input for digital lyd, men denne muligheten har selvfølgelig ikke surround-anlegget..

Noen som har tips om hva jeg skal gjøre for å få koblet til surrounden til dvd'n? Kanskje finnes det en liten luring der jeg kan koble til alle tre kablene fra surrounden, for så å koble denne luringen til dvd'n?

Og jeg som skulle se The Chronicles of Riddick med full skuving i kveld.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2004 20.33.50 #2 av 4
Postet av: Bombadil
Hvilken forsterker og dvd spiller har du ???
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2004 23.42.22 #3 av 4
Postet av: Rune
Heisann.

Mulig jeg bommer her, men det virker som du har kjøpt et surroundsett bergenet for PC bruk. Disse har ikke egne dekoder (bortsett fra Logitech sin største modell)

Da må du ha en DVD spiller med innebygd 5.1 dekoder for å kunne utnytte dette systemet. Din DVD spiller har tydeligvis ikke dette.

Det er ikke stort du kan gjøre med dette bortsett fra å bytte DVD spiller eller høyttalersett.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2004 10.51.51 #4 av 4
Postet av: kjetilkl
"Rune" skrev:Det er ikke stort du kan gjøre med dette bortsett fra å bytte DVD spiller eller høyttalersett.


Eller kjøpe en billig surround-forsterker :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar